1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, update OSX10.6.5 is 680mb, toch heeft ie dik 7gig nodig om hem te downloaden en installeren. En laat ik maar 3,3gig vrij hebben op de Macbook. :p
    Kan ik bootcamp, of de WinXP partitie eenvoudig verwijderen / uninstallen?

Edit: Bootcamp assistant verwijdert partitie en maakt er 1 van. Binnen enkele seconden had ik er weer 10gig bij.
    Downloaden gaat alleen niet zo rap op school, dus vanavond thuis nog maar eens aanzetten.

Laatst bewerkt: 6 dec 2010
  2. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand hoe je in iTunes de volgorde van nummers kan veranderen?
    Dan download ik iets en staat alles niet in de juiste volgorde, dan kan ik wel bij 'info' het tracknummer veranderen etc. alleen gaat dan niet meteen alles in juiste volgorde.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Bij alle nummers de info goedzetten. De het tracknummer en de aantal nummers van de CD. Tevens de Artist, Album Artist, Album etc goedzetten. Gewoon de complete info dus.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    en je moet wel kijken op welke rij je sorteert in je iTunes.

5. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Oke ik zal het even proberen.
    Thanks!

Edit: Gelukt:)

Laatst bewerkt: 6 dec 2010
  6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Als je een programma/spel hebt geïnstalleerd staat er altijd nog een .dmg schijfkopie bij downloads. Kan ik deze gewoon verwijderen na installatie zonder dat het programma niet meer loopt?

Want al die schijfkopie's nemen nogal wat ruimte in beslag.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je moet de DMG openen en de applicatie uit de DMG in de Programma's map slepen. Dan installeert hij het programma en kun je de DMG verwijderen.

8. Kimi

Kimi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het scherm van de 27 inch iMac hetzelfde als de Cinema Display? Is de kwaliteit en de kleuweergave en dergelijke hetzelfde of zijn het verschillende panelen?

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb m'n Air inmiddels binnen. Opstarten etc werkte erg snel en ook nice dat er niets meer te installeren viel (op een update van iTunes na van 1,08GB). Eerste stap was natuurlijk even aansluiten op het draadloos internet, en daarna ook eventjes Flash Player gedownload. Wel zo handig als je een YouTube filmpje wil zien. :+
    En voor de rest rustig wat dingetjes veranderd aan m'n voorkeuren.

Voor de rest wijzen al veel dingen zichzelf. Wennen is natuurlijk bepaalde andere locaties van toetsen op het toetsenbord. Net ook even een lijst met sneltoetsen gevonden zoals ' Cmd T', ' Cmd Q' enzovoorts. Is natuurlijk veel inwerken en handig worden met dingen snel kunnen doen.

Trackpad is echt geweldig, zo fijn dat scrollen en die snelbewegingen. Meteen maar even 1 tik = 1 klik gekozen, want werd een beetje moe van steeds die trackpad in te hoeven drukken. :9 Jammer dat er geen toetsenbordverlichting opzit (zoals dit bijv wel op de MBP zit), maar dat wist ik van te voren.

Nu eens verdiepen in het overzetten van documenten (muziek/afbeeldingen) en het complete iTunes pakket van m'n Windows pc naar de Air. En ook zeer zeker hoe ik de lijst van Favorieten vanuit Internet Explorer handig geëxporteerd krijg en bijvoorbeeld zo'n snelkoppeling van XBW kan krijgen bovenin Safari waar nu Google Maps/Wikipedia etc staan.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Draait als een zonnetje. :cool:

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad, die telefoon hebben wij thuis ook. Zwaar relaxt!

12. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
  13. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

@ Riv, Dat is de server editie toch? Wat moet je ermee:+

14. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Wat is een server editie? Ben echt een noob in mac gedoe:D

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wat zou een bedrijf toch met een server moeten?

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bel even met mijn werkgever want daar werken een stel idioten :+
    Alle data staat op een simpele huis/tuin/keuken pc van Compaq , die ook nog eens gebruikt wordt als dagelijkse pc waar mijn werkgever op werkt.
    Die eikel noemt hem ook nog eens Fall Server :lol:

Ze weten het niet maar ik heb de belangrijkste data stiekem op mijn externe hdd gezet , moet er niet aandenken dat 5GB aan Autocad tekeningen kwijt raken.

18. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat je hem binnen hebt! Ik heb zelf geen flashplayer geinstalleerd, dat scheelt banners tijdens het internetten. Ik heb een Youtube extensie gedownload waardoor ik alle Youtube filmpjes in HTML5 kan bekijken. Deze heet Youtube5. Mocht ik toch flash content nodig hebben dan kan ik dezelfde pagina in Safari met een sneltoets openen in Google Chrome, deze heeft een ingebouwde flash player.

iTunes kun je heel makkelijk overzetten van je windows pc naar de Air, gewoon de iTunes map inhoud met bijbehorende muziek kopieren in dezelfde folder op de Mac en vervolgens iTunes opstarten en je hele bibliotheek is weer terug.

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Bedankt voor je tips, morgen even iTunes overzetten dan. :thumbs:

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Toplit Keyboard! 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.