Help!! Mijn harde schijf (WD My Paspoort) doet het opeens niet meer????
Krijg deze melding, maar daar snap ik niks van en heb obviously geen Windows:
Iemand die weet wat ik kan/moet doen?? Staat veel belangrijke data op (al mn series en films oa!) !!
EDIT: Het ligt blijkbaar aan mijn MacBook Pro, want als ik de HDD op de iMac van mn vriendin aansluit doet ie het wel gewoon??
EDIT2: De usb poorten doen het gewoon, want als ik mn usb stick op beide aansluit pakt ie die wel gewoon?
EDIT3: Ik doe de HDD ook altijd gewoon veilig verwijderen. Maar ik vond de laatste tijd wel dat het kabeltje een beetje los zat, soms gebeurde het ook dat als ik de MacBook van de bank pakte en op mn schoot zette, dat de HDD dan ontkoppeld werd (terwijl t kabeltje wel gewoon in de MacBook bleef zitten). Maar dit kan toch niet komen van 2 a 3 keer niet veilig verwijderen?
EDIT4: Schijfhulpprogramma geprobeerd, krijg de volgende meldingen:
Bij 'Controleer schijf':
Volume 'disk1s1' controleren
** No NTFS file system checks have been implemented yet.
** Reporting that the volume is fine without checking anything.
Bij 'Herstel schijf':
Volume 'disk1s1' controleren en herstellen
** /usr/local/bin/ntfsfix has been disabled because of volume corruption issues.
** If you still want to try fixing your volume, use /usr/local/bin/ntfsfix from the command line...
Herstel volume voltooid.Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.Fout: Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.
Zit er dan dus niks anders op dan alles overzetten op een andere HDD en de WD MyPasport vervolgens formatteren?
Laatst bewerkt: 19 dec 2010