1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe verwijder ik het icoontje van mijn 2e harde schijf op mijn bereaublad op mijn Mac?:)
    edit: Nvm heb het al gevonden bij de preferences van de finder :)
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Denk dat ik morgen wel zo'n lul ga spelen ja. :+
    M'n baas wil sowieso wel even in de rij gaan staan, om even sfeer te proeven. 8)
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Fijn, bootcamp / w7 geinstalleerd, loader laten runnen, w7 f*cked. Recovery naar eerder punt, nog steeds geen w7 boot, repair doet ook niets. Kan ik morgen weer opnieuw beginnen met w7 installen, pfff.
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    http://yfrog.com/nrqb6z

    Filmpje dat laat zien hoe mijn iMac het signaal van mijn tv verstoort. Tv en iMac zitten niet op dezelfde stekkerdoos aangesloten.

    Iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik het kan oplossen?
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat heb je voor decoder en zit die op dezelfde stekkerdoos?

    Is t misschien een digitenne kastje?
     
  6. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Decoder zit in de televisie.

    Het lijkt inmiddels opgelost. Ik heb de minidisplay port, die van m'n iMac naar de tv gaat, losgekoppeld. Nu werkt het goed.

    Toch raar... Zou niet mogen natuurlijk. :)
     
  7. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Vandaag mijn allereerste Mac gekocht (MB Pro 15 inch) en jemig wat vind ik hem mooi :cool:! Wel moet ik enorm wennen aan het besturingssysteem maar dat lijkt mij een kwestie van tijd.

    Grappig, mijn ouders hadden altijd iets tegen Apple/Mac om de een of andere reden maar sinds wij een Ipad in huis hebben is het imago van Apple enorm verbeterd in de ogen van mijn ouders. De Mac werd dan ook gelijk goedgekeurd bij thuiskomst *).

    Wel heb ik een aantal vraagjes als Mac-newbie:

    Programma's voor de Mac zoals Office, kan ik die alleen ophalen via de App store?

    Is er een mogelijkheid om de muziek van mijn Iphone over te zetten op de Mac?

    Ik ga mij dit weekend eens flink verdiepen in de mogelijkheden maar deze vragen liep ik gelijk tegenaan.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Office (bijv. 2011) kan je uiteraard ook gewoon fysiek/ergens anders kopen!

    M.b.t. je iPhone kan je die niet gewoon syncen met iTunes?
     
  9. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Als ik de Iphone sync via itunes zet de Mac alle muziek uit de library op de Iphone, dus niet andersom (zoals ik het wil :'-()
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jij hebt iTunes wel gemachtigd ?
    Store > Machtig deze computer.

    De machtiging moet natuurlijk wel de zelfde als die van de pc waarmee je muziek op de iPhone hebt gezet !
     
  11. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja dat heb ik gedaan, dat is hetzelfde als itunes met Windows.

    Iphone muziek > Mac

    Bovenstaande lukt mij dus niet, wat WEL lukt is:

    Muziek Mac > Iphone

    Om dit te doen met Windows gebruikte ik altijd Sharepod, is er iets soortgelijks voor de Mac?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Haal met de Windows de muziek van de iPhone en kopieer ze even naar een usb-stick.
    Met iTunes (Mac) haal je de muziek weer van de usb-stick.
     
  13. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is een goed idee, al had ik het liever via de Mac gedaan :+. Thanks Melbuuln!
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Finally! Eindelijk een update voor Coversutra :) Nu kun je eindelijk kiezen tussen grote/kleine covers! :thumbs:

    [​IMG]
     
  15. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Nu een weekend mogen spelen met mijn nieuwe macbook pro, bevalt mij tot nu toe super! Het werkt allemaal ongelofelijk makkelijk en er is ook nergens rompslomp met drivers of iets dergelijks, al mijn randapparatuur word gelijk herkend.

    Nu had ik nog wel een paar vraagjes waar jullie (ervaren) gebruikers hopelijk een antwoord op hebben:

    - Is er een manier om de gevoeligheid van de magic mouse nog hoger te zetten, ik heb in de instelling van osx de gevoeligheid maximaal gezet maar dit is in mijn ogen alsnog erg langzaam?

    - Als ik iets wil installeren dat ik juist gedownload heb, dan komt er een mooi schermpje waarbij ik het icoon van het betreffende programma ''sleep'' naar mijn programma/applicatie map. Ben ik hierna vrij de ''installatie bestanden'' die op het bureaublad staan weg te gooien? of moet ik deze bewaren wil het programma blijven werken?

    Bij voorbaat dank _O_
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor de Magic kan je het best gebruiken van MagicPrefs.
    http://magicprefs.com/

    Als 1x het programma geinstalleerd is , kan je het bestand van je gedownload hebt zonder problemen verwijderen.
     
  17. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Die plugin werkt fantastisch, precies wat ik zocht!

    Hardstikke bedankt Melbuuln. _O_
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ik kreeg eerder vanavond een update voor VLC Player en sindsdien krijg ik telkens deze melding als ik een bestand wil afspelen:

    Het document 'How.I.Met.Your.Mother.S01E12.DVDRip.XviD-TOPAZ.avi' kan niet worden geopend. VLC kan geen bestanden met de structuur 'AVI container' openen.

    Het document 'Californication.S01E02.720p.HDTV.x264.mkv' kan niet worden geopend. VLC kan geen bestanden met de structuur 'Matroska Video File' openen.

    Kortom, ik kan niks meer afspelen?? Niet dat dat erg is, ik kijk alles op mn HD TV via mn Boxee Box, maar ik vind dit wel vreemd?!
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dank voor de melding. Ga ik niet updaten. :+
     
  20. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Heb VLC net verwijderd en ben m nou ff opnieuw aan t downloaden, zal laten weten of t dan wel weer werkt. Zou mn MacBook herstarten ook nog kunnen uitmaken/helpen?

    EDIT: ok, opnieuw gedownload, versie 1.1.8, en nou doet ie t gewoon weer :)!
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina