1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    In dit topic kunnen Mac gebruikers met elkaar praten over de nieuwe dingen. Zoals de draadloze Mighty Mouse of de nieuwe Mac Pro.

    De mac's die er nu zijn:
    - iMac
    - Mac Mini
    - Macbook
    - Macbook Pro
    - Mac Pro

    Deze hebben allemaal Intel en kunnen daardoor Boot Camp instaleren en zo ook op Windows komen.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    iPod's zijn ook van Apple en om dat die extreem populair zijn gaan mnesen zich afvragen wat Apple nog meer maakt. Zo komen ze dus bij de Mac's. En omdat ze de iPod al geweldig vonden stappen ze over op een Mac.

    iPod's die er nu zijn:
    - iPod
    - iPod Nano
    - iPod Shuffle
    - iPod Touch
    - iPhone

    ------------------------------------------------------------------------------------

    ik heb op dit moment een Mac Mini (niet met Intel) en de iPod. Ik ben zwaar blij dat ik ben overgestapt van een PC naar een MAC. geen virussen ofzo helemaal niks wat fout is.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Handige links:
    Onmisbare tools voor Mac OS X
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2008
  2. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Top dat je dit hebt geopend :).

    Zoals ik al in een andere thread heb verteld... wil ik weer overgaan naar de Mac.

    Momenteel heb je een Mini, iMac, Macbook, Powerbook en zo'n grote kast XEON.

    De Mac Mini lijkt me erg leuk (krijg ook studentenkorting en heb nog een bon van 35 euro extra korting liggen!), maar deze is alweer een tijdje uit..dus denk dat in korte termijn een nieuwere komt.

    De MacBook vind ik subliem. (wilde eigenlijk de iBook, maar dit is de vervanger).
    Kan 'm voor 998,- bestellen en dan krijg je er nog een iPod bij met kleine bijbetaling. Zeer interessant dus!

    Hebben jullie Mac gebruikers al ervaring met Boot Camp?
    Ik begin over een week met mijn nieuwe studie en heb veel software bij de boeken zitten, allemaal voor Windows. Dus dan lijkt me het ideaal dat ik zowel MacOS als Windows erop kan gebruiken.
     
  3. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    Vanmorgen mijn macbook binnengekrgen :) ben er heel erg blij mee.. In het begin was ik nog bang dat het lang zou duren voordat ik gewend was aan Mac os (is toch een heel ander besturings systeem) Maar binnen enkele uren had ik alles door..
    Zit nu soms alleen nog een beetje te kloten met knippen, plakken en kopiëren. Hiervoor gebruik ik nu ctrl +muisklik en dan kies ik uit het menu 1 van de opties. Ik vraag me echter af of hier geen button combinatie voor is? (zoals ctrl+c, ctrl+v in windows)

    verder heb ik msn voor mac erop gezet en het werkt perfect. Paar widgets toegevoegd enz..
    Heeft iemand nog tips voor software wat ik nodig heb/handig is voor me laptop?
     
  4. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    ctrl is bij Apple het Apple symbooltje.
    En ik heb zelf de Mighty Mouse (niet draadloos maar die ga ik binnekort halen) en daar heb je een rechtermuisknop op. Ook een 360° scroll balletje.

    Een cool progje voor MSN op Apple is Adium. je kan het helemaal naar je eigen smaak mooi maken.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zou doen is het blad Macfan kopen.

    www.macfan.nl

    Hier zit altijd een schijfje bij met allemaal leuke software voor je Mac / Apple en veel informatie in het blad.
    Toen ik een iMac had (3 jaar lang fun van gehad), was ik er abonnee van.
     
  6. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een keer op een mac forum iemand ontmoed en die heeft me vanaf nr. 8 ofzo t/m het blad van vorigjaar alle CD'tjes gegeven die er bij zaten :)
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontmoed =(.

    Anyway, ik vind Windows prima werken. Ook geen last van virussen e.d. Het is maar hoe je met je pc omgaat.

    Ik heb ook nog niet echt de behoefte om over te stappen naar een ander OS omdat Windows voor mij prima werkt. Maar concurrentie is altijd goed!
     
  8. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    had dat blad vorige week zelf ook gekocht :) is idd mooi blad, denk dat ik er ook maar een abbo op neem ja :)

    en, OMG i love the ingebouwde spellingscontrole!!! op het moment dat ik dit typ wordt dit door de spellings controle gehaald :)
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit topic op GoT is ook een interessante bron voor software.

    Ik ben zelf in mei overgestapt. Had vorig jaar getwijfeld om een iBook te kopen, maar die vond ik voor de snelheid die je kreeg toch te duur. Heb nu naast mijn Wintel laptop (makkelijker voor school) een Mac mini Core Duo.
    Is dus mijn eerste mac en bevalt me hartstikke goed. Het is sowieso de bron van entertainment voor mij (Front Row is geweldig, is de iPod interface alleen dan voor de pc, makkelijk gezegd) en daarnaast begin ik mij steeds verder te verdiepen in de rest van OSX. Het werkt ideaal en ik ben er sneller aan gewend dan aan welke windows versie dan ook. Ik hoop alleen dat de rest van de software ook snel Universal wordt, dan heb ik mijn laptop nog minder nodig. Ook het geheugengebruik is net iets makkelijker uitgevoerd dan in Windows. Waar windows een programma (grotendeels) weer wegschrijft uit het geheugen als het gestopt is, blijft het bij Apple staan. Hoe meer geheugen hoe beter dus. Zo kun je de laadtijden van veelgebruikte programma's helemaal vergeten, want die staan standaard in het geheugen.

    Zou nu al niet meer zonder de Mac kunnen. Vooral de slaapastand is ideaal (en veel beter uitgevoerd dan in Windows). En alles zit ook prachtig in elkaar. Je kunt zien dat het echt topkwaliteit is.
     
  10. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Front row:

    [​IMG]
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dank je voor de aanvulling ;).

    Maar één van de sterkste punten van Apple vind ik toch wel dat ze met een minimum aan knoppen een maximum aan gebruiksvriendelijkheid kunnen creeeren. Front Row is niet zo uitgebreid als MCE, en ook niet zo bedoeld, maar het bedieningsgemak maakt het een niet te versmaden programma.
    Het is eigenlijk een ander soort front-end voor Quicktime en iTunes. Zeker met de (standaard) meegeleverde afstandsbediening is het geheel 'hassle-free' en zou ik het niet meer kunnen missen.

    Let er op dat je als ex-windows gebruiker wel even de juiste codecs installeert zodat al je favoriete filmpjes ook werken ;). DivX en Flip4Mac zijn volgens mij al voldoende.

    /Edit, even een aanvulling. Safari is een leuke browser, maar niet echt efficient. Als je het gevoel hebt dat je Mac traag begint te worden, kick dan even Safari uit het geheugen en ga Opera of Firefox gebruiken. Deze browsers zijn lichter met geheugengebruik, zodat je meer overhoudt voor andere dingen ;)
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
  13. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft Front Row te maken met de afstandsbediening die je erbij krijgt?

    Ik heb op de Apple site gelezen, maar begrijp er niet alles van.


    @ cyber: Jij hebt met studentenkorting i.c.m. iPod besteld?
    Hoe ging dat precies in zijn werk? Ik heb dat ook zitten lezen, maar kom daar ook niet helemaal uit en hoelang heb je op je spullen moeten wachten na order?
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, Front Row is een programma om je muziek en films te bekijken zonder dat je daarvoor je desktop ziet (net als Windows MCE). Een ander programma opent dan full-screen. De afstandsbediening zorgt voor de bediening van dat programma. Ik geloof dat het ook met het toetsenbord of de muis kan, maar het 'hoort' met de afstandsbediening.

    Over die actie icm met iPod. Je koopt een Mac en een iPod en dan vul je een formulier in. Als het goed is krijg je daarna dan 160 euro terug gestort.
     
  16. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de snelle en heldere reactie / uitleg!

    Het is heel jammer dat de MacBook kwa grafische kaart gebruik maakt van de ingebouwde werkgeheugen. Hierdoor wordt zo'n computer natuurlijk een stuk trager.
     
  17. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    @karf
    Niet om te zeiken.. maar je hebt de engelse apple site voor links gebruikt terwijl er ook een nederlandse is.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  18. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop binnenkort trotse bezitter te zijn van een 20" iMac:D
     
  19. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog een vraag:

    Maakt de MacBook veel herrie als je 'm aan hebt staan en programma's hebt geopend etc...?

    Ik vraag dit omdat mijn huidige ACER laptop altijd veel herrie maakt (k*t ventilator) en dat gaat enorm irriteren na een tijd als je rustig wilt werken. Ook een rede dat ik 'm niet meer wil..
     
  20. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Aphrodite, je raakt inderdaad iets aan werkgeheugen kwijt, maar het is niet zo dat je computer een stuk trager wordt. Heb een laptop en een mac mini die qua specs erg veel op elkaar lijken, alleen heeft de laptop (Windows XP) een dedicated gpu en de mac mini shared geheugen. Toch voelt de Mac mini met OSX en shared gpu-geheugen nog steeds sneller.

    De Macbook (en de Macbook Pro) zijn qua geluid nog niet optimaal ingesteld. Nu is het zo dat ze heel lang stil zijn (en dus warm worden) en dan even hard blazen totdat het weer afgekoeld is. Het grootste gedeelte van de tijd hoor je dus (bijna) niets en af en toe hoor je meer herrie. Op GoT (de topics over de Macbook en Macbook Pro) is er meer over te vinden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina