1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    ik weet niet waar ik het moet zetten. Maar tijdens m'n vakantie heb ik zitten spelen met een Iphone (uit amerika). Ben eigenlijk geen ipodfan, maar dit ding is echt gruwelijk. Werkt zo soepel, ziet er zo sweet uit, en er zit zoveel op. Heb er alleen niet mee gebeld.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mijn werkplek op m'n stage! :cool:

Apple G5 met Dual Screen 23"

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Als we gaan patsen, mag ik dan ook mijn werkplek laten zien ;)
    *werkt in een Apple Premium Reseller, dus kan kiezen welke Mac ik ga gebruiken ;).

4. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie werkplek zeg :).

5. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou Maccer meld zich!

Onder hand al bijna 3.5 jaar echt bekend met de mac en sinds 2.5 jaar volledig over op de mac. Onderhand al behoorlijk wat macs gehad:

PowerBook G4 15" (1e mac!)
    PowerMac G5 (2e mac!) gister verkocht met 23" cinema
    MacBook C2D 2.0 (huidige laptop)
    iMac 24" C2D 2.4 (huidige desktop sinds gister!)

Ben er erg blij mee ne heb zelfs pa overgehaald om naar het mac-kamp te gaan :p

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik wil de overstap ook nemen, een paar maanden nadat Leopard is gekomen. In december wordt het dan denk ik. Is er alleen een mogelijkheid om erachter te komen of ze binnen niet al te lange tijd nog met een hardware update komen? Ik bedoel, niet dat ik een Macbook haal met de set-up zoals ze op de site momenteel vermelden, om er een maandje na dato achter te komen dat er alweer een nieuwer sneller apparaat zit aan te komen voor een vergelijkbare prijs.

Ohja, en zijn er goedwerkende vervangende apps voor progjes als Word, Excel, (eigenlijk de hele Office meuk) FTD, Alt.Binz (beide voor nieuwsgroepen) Nero en DVD Decrypter? Dat zijn voor mij de belangrijkste progjes samen met Photoshop. Maar daarvan weet ik dat dat gewoon op een Mac werkt. Kun je met die eventuele vervanger van Word ook gewoon Word bestanden openen? Tnx alvast. :)

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Samen na pascal heb ik ook een vraag: Wat is nou beter aan mac dan aan de alle andere laptops? Wie kan mij de raad geven. Ik wil denk ook wel gamen op me laptop,altijd leuk.

8. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder heeft sinds gister een iMac, alleen had ik een vraag hoe kan ik aan andere desktop instellen. (Ik bedoel via deviantart.com) O-)

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Kijk even op macrumours.com bij buyersguide, wordt altijd wel redelijk goed aangegeven wanneer er een update wordt verwacht. Niet bulletproof maar geeft wel een beetje een indicatie door naar vorige updates te kijken.

Neem gewoon office voor mac.. gewoon word etc, geen gedoe, werkt precies hetzelfde als op windows ;) Nero? Dunno of die op mac is. Brand mn dvd's/cd's altijd rechtsreeks, flikker er leeg cdtje in en pleur er mn bestanden op en hij begint automatisch te fikken:thumbs:

Hangt er vanaf welke laptop je neemt. Werk zelf op de laatste generatie powerbook g4, de voorloper van de macbook pro. Werkt gewoon super lekker. En geniale dingetjes die ingebouwd zitten, verlicht keyboard als het donker wordt (kan jezelf helemaal instellen, hoe fel etc) Scherm brightness die omlaag gaat als het heel donker wordt, zodat je niet voor een groot lichtbak zit in het donker en je ogen verprutst.

En gewoon het hele systeem, hoe het loopt, veel makkelijker mooier dan windows. En geen virussen crap :thumbs:

10. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Dit weet ik nu, had alleen nog een vraag mijn programma's worden weergeven als schijven op het bureaublad en ik kan ze ook niet in mijn dock zetten en verwijderen kan ook niet want dan kan ik ze niet meer gebruiken. Dus ik wil eigenlijk die pictogrammen weg maar de programma's nog wel kunnen gebruiken. Hoe kan ik dat doen?

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Voor andere wallpaper oid, ga naar appeltje bovenaan scherm, klik erop, systeemvoorkeuren en dan naar bureuablad, kan je daar je wallpaper instellen.

Je moet het programma op je comp vinden, dan em naar je dock trekken en loslaten en als het goed is zit ie dan in je dock. En programma's moet je in je programma map zetten.. niet op je bureaublad:)

12. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die programma's nu in mijn dock en die pictogrammen had ik naar mijn prullenboek gegooid, alleen nu elke keer als ik bijv via mijn dock een programma op start komt dat pictogram automatisch terug op mijn bureublad. Sorry maar heel het Mac gebeuren is nog nieuw voor me.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Gaat dat goed met ISO files enzo? En over macrumours, handige site. Mocht er echt een lijn zitten in het invoeren van die updates, dan komt het perfect voor me uit.Het is te hopen dat ze er in november/december mee komen. :)

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Geen idee eigenlijk, heb nog geen iso files gebrand, maar zou je es moeten proberen en anders zijn er genoeg brand programma's te krijgen:)

Waar zat je dan op te wachten in november/december?

15. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben net de Macbook, Powerbook, iMac en Mini geupdate...dus ik denk dat het wel wachten is tot 2008 voor de volgende update.

Ik denk dat momenteel de iPhone hun meeste prioriteit heeft. Hij moet overal leverbaar gaan worden.

Daarnaast zijn net de iPods ook allemaal weer vernieuwd.

Apple is weer goed bij de tijd :)

Even kort mijn Apple geschiedenis: In 1999 kreeg ik van mijn ouders een oranje iMac. Mijn allereerste Mac dus. Heb er 3 jaar mee gewerkt. Hierna was Apple weer 'uit' en toen had ik een PC gekocht, daarna nog een en daarnaast ook laptop van Acer.
    In 2005 kocht ik me een iPod 20 GB en begin 2007 heb ik me een MacBook gekocht. Daarnaast nog een Shuffle 1 GB voor tijdens fitness.
    Denk dat er in 2008 nog een iMac bij gaat komen.

Voor mijn werk heb ik een HP laptop en dat is echt te bagger voor woorden. Enorm traag, vastlopers etc... met MacBook tot nu toe 0 problemen gehad! :).

Ik blijf nu dus echt altijd bij Apple en ga geen PC meer kopen!

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^En de geruchten over een mini laptop aan het eind van het jaar:cool: Opzich wel leuk, maar ga niet mn photoshop werk op een 13" scherm ofzo doen. Vindt mn 1440x960 laptop scherm lekker werken. Denk bij de launch van Leopard een fully upgraded mini erbij, kan mn oude pc weg.

17. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wacht denk ik liever op de penryn processors,maar ook omdat ik op dit moment niet de 2600 euro bevat,haha. Me ouders willen wel een deel bijlegen,maar moet zelf eff het meeste fixen. Vandaag eff werk voor op zondag zoeke en zaterdag avond en mischien nog een krantenwijk in de ohctend erbij pakken en dan moet het wel goed komen lijkt mij.

Me vriendin heb zelf ook een macbook,die 13 inch en ik weet niet,het lijkt wel of ik daar ook op verlieft ben geworden 8)

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mwa ik bedoelde eigenlijk dat ik sowieso al tot november/december wilde wachten omdat ik dan een besturingssysteem krijg waar hopenlijk de ergste fouten en glitches uit zijn. En ik hoop dus dat ze dan ook meteen komen met een hardware update, maar dat zou natuurlijk ook begin 2008 kunnen worden.

Een Macbook is toch ook 13" dacht ik? Ik wil er wel af en toe wat photoshop werk op doen, maar bij mij gaat het toch hoofdzakelijk alleen maar om sigs en ava's voor op forums. Denk dat dat geen probleem moet vormen. Daarnaast kan ik voor thuisgebruik altijd nog een extra scherm erbij halen. Je kunt dan neem ik aan toch ook gewoon van andere merken een scherm gebruiken?

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    De normale macbook is idd een 13" scherm, prima voor klein photoshop werk lijkt me, maar niet voor grotere dingen. Maar je kan idd een externe monitor eraan hangen.

20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil graag die 17 inch,maarja 2800 euro is toch niet normaal meer. Zit eerder te denken aan die 15 inch en dan 250 gig met 2 gig geheugen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina