1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Beetje gierig van Apple.

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Zo'n beetje de enige laptop die nog niet voorzien is van een dvd writer.. zelfs mn powerbook heeft een duallayer dvd writer:+ Echt te stom voor woorden.

Ben benieuwd wat ze dit jaar nog met de pro lijn gaan doen en dan vooral de desktop:cool:

3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad! Erg maf.

Ik heb maar besloten te wachten met de aanschaf van mijn Macbook bij mijn volgende opleiding. En dat duurt nog 1.5 jaar.

4. Razorraz

Razorraz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hier een MacBook Pro. Heerlijk ding, maar weet toevallig iemand een leuk programmatje om dvd mee te branden?

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Toast.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, Apple producten zijn niet bepaald goedkoop. Je betaald gewoon ook een hoop voor het design en de naam.

Anyway, zit er aan te denken om mijn Macbook op mijn TV aan te sluiten. Mini-dvi <> VGA kabel is bijzonder klein, waardoor ik een vga verlengkabel nodig heb (gelukkig zijn die niet meteen 20 euro, maar iets van 5 euro). Die min-dvi <> VGA kabel is verzendklaar: 1-2 weken op Apple store. :eek:

Moet vanavond thuis alleen even kijken welke kabel ik nodig heb. Macbook <> TV zal male<>male zijn. Maar mocht ik hem op mijn monitor willen aansluiten (waar vga kabel vast aan zit), dan moet ik volgens mij male<>female hebben.

Kon op Apple site zo snel ook niet meer vinden waar de Apple winkels zitten. Zal er vast wel eentje in het centrum van Utrecht zitten, waar ik uit werk eens langs zou kunnen gaan.

Edit:
    Hoe zit het eigenlijk met resolutie. Kan Macbook gewoon 1368x768 aan TV doorgeven? Of stuurt ie dan 1280x800 door wat op TV gescaled wordt of waarbij je op de TV kan scrollen (omdat niet gehele beeld getoond wordt)?

Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nij display instellingen kan je dat kiezen, ik heb het laatst ook gedaan. Bij systeemvoorkeuren en dan displays kan je kiezen welke resolutie je TV pakt.

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt in Utrecht A-Mac en HTR (en misschien verkoopt de Media Markt ook wat. Die moeten de kabels gewoon op voorraad hebben.

Standaard pakt je Mac als het goed is de hoogst mogelijke resolutie die het scherm ondersteunt. Mijn Mac mini staat op mijn tv ook ingesteld op 1366x768. Anders kan het inderdaad bij systeemvoorkeuren zoals al eerder gezegd.

Over de prijs; dat is allemaal relatief. Het zijn inderdaad niet de goedkoopste laptops, maar probeer maar eens vergelijkbare windows laptops te vinden die hetzelfde bieden voor minder (dus 13" met deze specs in het geval van de MacBook). Die ga je waarschijnlijk op 1 hand tellen :)

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gisteren bij de MediaMarkt in Eindhoven geweest. Daar is de nieuwe Apple Store geopend. Even met de nieuwe iMac gespeeld i.c.m. Leopard. Wát een apparaat, geweldig gewoon.

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vandaag maar eens even zitten kijken naar de MacBook.
    Prachtige apparaten, maar ik vind de 13" wat aan de kleine kant.
    En dan kom je weer direct op een (duurdere) MacBook Pro uit.
    Maarja, alu look vind ik persoonlijk toch al mooier als wit & zwart.

Ik zag trouwens ook dat je kunt kiezen tussen een mat en een glanzend scherm.
    Wat zijn de voor & nadelen van deze schermen?

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mijn vorige laptop had een mat scherm, en m'n huidige een glanzend.
    Het voordeel van een glanzend scherm is dat het stukken helderder is, dan een mat scherm. Een groot nadeel is, dat wanneer er een lichtbron (lamp, zon) verkeerd in je scherm schijnt, je praktisch niets meer ziet.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Macbook is in het begin waarschijnlijk wel even wennen, maar went snel. Tenzij je er dagelijks lang achter zit, dan is een groter scherm wel gewenst.
    Vind Pro ook mooier, maar zo ontzettend duur.

13. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet duur maar veel geld. Je krijgt namelijk wel waar voor je geld.

13,3" is voldoende , het lijkt klein . Maar het went wel. Nu met Santa Rosa en Leopard. Mooie update in Oktober. Glossy of niet verschilt per persoon . Ik vind glossy er mooier uit zien , al spiegelt het wel een beetje. Maar de kleuren zien er beter uit .

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Glanzend scherm erg irritant in volle zon.. behalve als je je eigen hoofd steeds wil zien. Grafische mensen gaan vooral NIET voor een glanzend scherm aangezien je die niet kan kalibreren.. niet geschikt dus als je bv drukwerk dingen wil maken.

Voordelen weet ik niet, behalve dat het er 'leuk' uitziet.

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Vind voor langere sessies 13" ook wat te klein. Went wel, maar een paar uur achter elkaar werken op mijn Macbook vind ik niet altijd even ideaal. Buiten hoef je er niet mee te zitten. Onder zonnescherm zie ik nog niets, heb dat ook met mijn PSP.
    Heb sowieso al snel dat een beetje lichtweerkaatsing in het scherm mij ervan weerhoudt om er iets mee te doen. Daar kan ik echt niet tegen of mee werken.

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap nog steeds niet waarom de Apple Stores in de Media Markt geopend worden. Het is gewoon een totaal andere omgeving dan bij de verschillende resellers. Het enige wat positief kan werken is dat de winkeluitstraling van de Media Markt ook andere mensen naar binnen kan lokken.....
    Maar Leopard+iMac is inderdaad een prachtig gezicht :).

Mat:
    - Kleurechter
    - Makkelijker om in bijzondere lichtomstandigheden te werken

Glanzen:
    - Meer sprekende kleuren

Dat is wat ik zo 123 kan verzinnen aan voordelen. Nadeel van een glanzend scherm is ook dat het gevoeliger is voor de omgeving waarin je werkt. Als je in een ruimte zit met veel verschillende lichtbronnen ga je dit op je glanzende scherm zeker merken.

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan ga ik toch maar eens serieus kijken naar een MacBook Pro...

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Mooie machientjes.. alleen ook prijzig, maja heb je ook wat:cool:

Hoop dat de mac pro deze of volgende maand de nieuwe intel penryn processors al krijgen en hopelijk een betere videokaart. Mn huidige desktop vindt het niet leuk als ik bestanden van paar honderd mb ga bewerken|:-

19. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Er zit dus een update voor die dingen aan te komen?

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Yeah, apple heeft een optie op de nieuwste penryn processors.

Die komen weer in de mac pro's voordat de intels officieel op de markt komen net zoals de vorige update met de 8cores. Wordt verwacht in November/december. Hoop et echt, want dat wordt dan mn nieuwe desktop.. geen getreuzel meer, lekker doorwerken, kijk ernaar uit. Tis nu een nachtmerrie om met grote bestanden op 300dpi te werken.. kan elke 5 seconde wachten tot ie dingen heeft berekent, erg irritant:x

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina