Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wilde een tijdje geleden ook een MacBook kopen , maar toen ik mijn verlanglijstje klaar had schrok ik van de prijs.
    Had niet veel bijzonders uitgekozen maar toch lag het prijskaartje boven de € 1600.

Mijn pc is helaas overleden en wil nu toch overstappen naar Apple.
    En zit te denken om een Mac mini te kopen en wil deze aansluiten op mijn HDready LCD.
    De Mac Mini kan ik mooi weg werken in het audio/tv meubel.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan ga ik mooi nog even wachten tot die update is doorgevoerd. :thumbs:

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Yeah, niet goedkoop, laat staan de pro versie, ben je al 1700 euro voor het standaard model kwijt.

Dacht eerst ook aan een mini als dektop maar met alle opties werd het me te duur.. boven de 1000 euro. Dus nu de beslissing genomen om voor een desktop te gaan die ikzelf makkelijk kan upgraden wat me veel geld scheelt en de desktop is idioot snel, perfect dus voor de grote bestanden waar ik veel mee werk. Maar een mini wordt idd veel gebruikt als home cinema center. Leuke shit met frontrow:cool:

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De totale prijs van de Mini ligt nu ook al boven de € 1200.
    Vind het jammer dat Apple gekozen heeft voor 2x 512MB ipv van 1x GB.
    Ben eigenlijk verplicht om meteen te kiezen voor 2x 1GB maar dit kost meteen € 140 extra.

Vond € 1600 voor een 13" notebookje wel heel veel geld.
    Heb daarom maar een Acer Aspire 9300 met een 17" scherm gekocht voor € 699.

5. Grave

Leuk Bevonden:
    526
    Voor 800 heb je de snelste mini. Koop je zelf wat geheugen voor en zet je er zelf in, dan blijf je onder de 1000 euro.

De mini werkt met paired geheugen, daarom kunnen ze niet 1x1gb doen. Je moet altijd 2 dezelfde geheugen latjes hebben. Maar ze zijn idd behoorlijk terughoudend met standaard geheugen bij apple... het toppunt van gierigheid, een Mac Pro met 1gb standaard uitrusten8)

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het is vandaag Koopzondag en zal even kijken of de Apple Store ook open is.

7. Grave

Leuk Bevonden:
    526
    Tip: resellers hebben vaak nog 'oude' modellen voor leuke prijzen achter staan. Vraag er maar es naar. Bij de macme hier in Lwarden vaak genoeg gehad dat er nieuwe modellen waren uitgekomen en ze de iets langzamere modellen dan willen slijten. Kan je soms wel leuk mee uitkomen, vooral als je em alleen maar voor home cinema gaat gebruiken. De 1,66ghz duocore kan bv ook al 720p films draaien etc. Heb je dan weer niet de duurste mini voor nodig.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Vanochter naar een roadshow geweest van Apple en Adobe in de jaarbeurs, was wel vet! Leopard (ook server) werd gepresenteerd maar vooral de Adobe cs3 producten.

Stonden leuke imacs en mac pro's :D

De samenwerking tussen de apple's en adobe producten verloopt ook super!

9. Mozilla

Mozilla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben thuis een 20 inch iMac(oude editie) met nog wat costum rotzooi.
    Maar die nieuwe stalen/ijzeren zien er wel gruwlijk uit.
    Hebben deze trouwens glazen schermen(betere beelds kwaliteit)?

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vanavond even snel bij MM Utrecht gekeken, maar zag geen mini-dvi <> vga en eveneens geen vga <> vga. Of niet goed gezocht, ga donderdag wel even op zoek naar Apple Center.

11. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Mini DVI - VGA is wel te koop bij een Apple Reseller , let wel op de prijs . Sommige vinden het leuk om er 29 euro voor te vragen in plaats van 19 euro bij Apple zelf.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En dan moet ik nog een vga-vga kabel hebben, aangezien die apple converter kabeltjes zo bizar kort zijn.

Wat ik me laatst bedag. Waarom zijn vele schermen niet in hoogte verstelbaar? Ook ACDs niet, waardoor je of iets omlaag moet kijken, of je de schermen op boeken moet zetten.

Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    is het mogelijk om in de macbook (nieuwe versie) later nog een grotere hdd of geheugenreep erin te zetten?

14. Grave

Leuk Bevonden:
    526
    [QUOTE='[2k]Wat ik me laatst bedag. Waarom zijn vele schermen niet in hoogte verstelbaar? Ook ACDs niet, waardoor je of iets omlaag moet kijken, of je de schermen op boeken moet zetten.[/QUOTE]

Moet je een grotere acd kopen, heb je daar geen last van:+ Moet zelf zeggen dat ik dat eerst ook had maar na tijdje met mn acd te werken ik em nu hoog genog vindt. Heb het scherm wat gekanteld en werkt prima. Maar misschien dat de nieuwe acd's hier verandering in gaat brengen.

15. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier al Leopard voor 8.95 eu, Wij hadden hem vorige week besteld maar niet verwacht dat we hem zouden krijgen maar vandaag lag hij op de mat \o/

16. Grave

Leuk Bevonden:
    526
    8,95, je had zeker net een mac besteld dat je em nu voor 8,95 kan bijbestellen?

17. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat kan inderdaad. Staan voldoende how-to's op internet. Geheugen is echt bizar makkelijk :) en hdd schijnt ook niet moeilijk te zijn (maar dat heb ik nog nooit gedaan).

8,95 geldt wanneer je na 1 oktober een nieuw Mac hebt gekocht :).

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    We zijn nu Leopard aan het installeren hier op m'n stage. Ben benieuwd straks! :)

/edit: Leopard is inmiddels geïnstalleerd en werkt perfect! :cool:

Laatst bewerkt: 8 nov 2007
  19. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Vergeet niet om even naar de beveiligingsinstellingen/user accounts te kijken. (Leopard pakt op de een of andere manier niet de beveiligingsinstellingen van Tiger meer)
    Of hoeven er binnen het bedrijf geen dingen afgeschermd te worden?

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Jazeker wel. Maar ze hebben 'm alleen nog even op de iMac geinstalleerd. Dat is de test-Mac zeg maar. Ze zijn nu tegen paar problemen aangelopen. Pro Tools 7.4 werkt wel, maar de interface (Pro Tools M-Audio) werkt nog niet onder Leopard. Dus ze gaan nog niet helemaal over op Leopard. Pas wanneer álles werkt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina