1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt wel een huge scherm hebben maar als je resolutie 1440x900 in 17" heb je er ook weinig aan . 13" is prima voor de meeste zaken . Zoals Grave al zegt als je de Adobe suite en andere zware stuff is het niet echt aan te raden. Als je toch een klein systeem wilt kun je altijd nog overwegen om er een scherm aan te hangen. :cool:

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tegenwoordig is dat geen reden meer om voor een Mac te gaan. Op een Windows bak kun je net zo goed grafisch te werk gaan.

Zou geen 13" als desktop replacer nemen. Heb zelf een Macbook, maar werk thuis toch liever op mijn PC met 2x 17" scherm. Of je zou gewoon thuis monitor op Macbook aan moeten sluiten, dan kan het wel.
    13" is klein, maar went op zich wel. Al moet je er niet al te lang achter zitten, want dan ga je flink staren, zeker als je grafisch te werken gaat. Als je precisiewerk wilt leveren in bijv. PhotoShop zul je af en toe even flink inzoomen en dicht op het scherm zitten en dat merk je wel na een paar uurtjes.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is het eigenlijk mogelijk om een Linux distru op Bootcamp te draaien, of kan dat enkel via Parallels?

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Leopard besteld, over paar daagjes es erop gooien:cool:

5. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even wat vraagjes over een MacBook. Gezien het nogal veel reacties zijn heb ik niet echt de tijd om alles door te lezen.
    En de vragen zijn vast vrij snel te beantwoorden

1. Kan je een andere monitor aansluiten op een MacBook? Zoja, wat heb je daar voor nodig.

2. Is het mogelijk om een MacBook zowel voor beeld als geluid aantesluiten op een tv (zodat je daar bijv. film op kan kijken)? Zoja, wat heb je daar voor nodig.

3. Ik zag in het filmpje over Leopard dat gebeuren over het backuppen. Maakt het uit wat voor exteren hardeschijf je daar voor gebruikt of voldoet elke?

4. Ik gebruik nu Windows XP en dingen die ik hier op heb (word, powerpoint en excel) zijn die zonder extra software te openen op een MacBook? En werkt dit ook andersom?

5. Hoe makkelijk draait Windows op een Mac en ben je dan ook het voordeel van bijv. virussen enzo kwijt of blijft die bescherming wel?

6. Ik gebreep dat je Windows in een klein scherm op in Mac kan draaien. Hoe gaat dir precies in zijn werk want van de apple site word ik wat dit betreft niet veel wijzer.

Ik hoop dat iemand mij hier even wat antwoorden kan verschaffen

Alvast bedankt iig!

6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    1. Sure, werkt als elke andere laptop.

5. Macbook Pro is recentelijk zelfs verkozen tot beste en snelste windows Vista laptop;) Onder alle laptops! Alienware etc konden er zelfs niet tegenop. Dus lijkt me dat de normale macbook ook wel zal voldoen, al is het niet de pro. Als je windows draait draai je windows, heel simpel dus, windows = virussen. Wil je geen virussen, draai dan lekker osx

6. Dan draai je windows niet via bootcamp maar virtual nog wattes, zal wel ten koste van je geheugen en processor kracht gaan als je 2 operating systems tegelijk draait.

7. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    3. Elke harde schijf voldoet, maar het is aan te raden om minstens 2x de grootte van je interne schijf als externe harde schijf te kopen (dit omdat de back-up snel groter wordt). Daarnaast zou ik in hele schijf gebruiken voor Time Machine en er niet nog andere partities op maken die je gewoon gebruikt.

Dit werd mij in het inmiddels gesloten topic geantwoord.
    Maar hier heb ik toch nog wat vraagjes over.
    - Stel dat je een virus oploopt dan zal deze ook op je extrene disk komen waardoor deze niet te verwijderen is denk ik?
    - Is het wel mogelijk om dingen echt permanent te verwijderen?
    - Waarom zou ik niet meerdere petities kunnen maken (of waarom is dit afgeraden)? Want ik wil juist een EHDD om mijn interne schijf leger te maken (films enzo wil ik daar juist vanaf hebben).

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    4. niks is gratis in deze wereld. Office gewoon te koop voor MacOSX maar je kan er ook voor kiezen om Windows XP / Vista te draaien, vervolgens deze te emuleren via Parallels en zodoende live office (en andere apps) te kunnen draaien. Vreet natuurlijk wel cpu time en geheugen. Of je moet kiezen voor open source meuk. Wat ook niet altijd verkeerd is. Veel mensen prefereren echter gewoon Office van Microsoft.

5. Zodra je Windows gebruikt ben je vatbaarder voor virussen. En ja, dan heb je geen bescherming meer. Immers er draait geen OSX. Maar als je met common-sense je Windows gebruikt zul je echt weinig zooi binnen krijgen. Gewoon een virusscanner installeren en klaar. Het is niet zo dat Windows standaard virussen aantrekt ofzo. Je moet er wel iets voor doen (of dat nou via een mailtje is, een website, iets downloaden of whatever). Hardcore virussen komen nog altijd via de mail (gewoon opletten) en als je bijvoorbeeld natuurfoto's download of op zoek bent naar serials. Maar ook dit is niet zwart/wit natuurlijk. Je moet het een beetje 'aanvoelen'. Maar je kan vervolgens wel gewoon je OSX gebruiken (uiteraard) voor sites/downloads en shitzooi die mogelijk op een Windows installatie wel 'problemen' zouden geven.

6. Je hebt dus Parallels(betaald), maar ook Microsoft's eigen (volgens mij gratis) Virtual PC for Mac. Dan heb je ook nog VMWare. Al deze tools zorgen ervoor dat je Windows virtueel kan draaien. In feite installeren deze programma's een generieke computer waarop Windows (of linux of whatever) altijd kan draaien.

- HDD ding: Je kan in veel gevallen gewoon virussen verwijderen hoor. Google is your best friend hierin. Moet je natuurlijk wel weten dat je een virus hebt. MacOSX is inderdaad veilig tegen virussen, echter.. als jij bij een vriend een memory stick leent met een virus, deze vervolgens kopieert op je externe disk kan je natuurlijk wel andere mensen infecteren en/of je 2e pc of de pc van vriend of buur (als zij jou externe hdd gebruiken). Het virus misbruikt jouw systeem niet, maar wellicht wel dat van een ander..

- Time Machine ding: Hier kan ik niet over oordelen, wat wel of niet goed is. Wel kan ik zeggen dat meerdere partities in principe beter is. Mocht namelijk 1 partitie corrupt raken door welke oorzaak dan ook, heb je altijd de andere nog. Vervolgens kan je eventueel data recoveren uit die ene en desgewenst terug plaatsen (formatteren en weer opnieuw beginnen).

Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  9. renko

renko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier nog een upgarded G4 quicksilver staan.....te koop...

als je interesse hebt even mailen...

Groeten Renko

Voor de rest , toppie topic :D

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Aan de vragensteller, ik heb je vragen al beantwoord in het andere topic, maar hier wil ik toch graag nog even op reageren.
    Normaal gesproken zou Errox gelijk hebben, maar voor een Time-Machine schijf zou ik het echt niet aanraden. Time-Machine is je back-up schijf. Elk uur heb je daar de nodige schrijfacties. Mocht je je schijf ook nog voor andere doeleinden gebruiken, dan kan je daar last van hebben (bijvoorbeeld tijdens het draaien van een film, als hij dan gaat schrijven kan het gaan stotteren). In principe is je Time-Machine ook je back-up schijf. Je kunt na een crash van het systeem na de freshe install, gewoon verder gaan met je Time-Machine, zonder dataverlies. Dan gebruik ik liever een hele schijf, dan een partitie, ruimte ga je dan vanzelf te kort krijgen (of je moet een 1 of 2 TB schijf nemen...).

11. FcWinningEleven

FcWinningEleven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk eraan een macbookje te kopen als ik klaar ben met de studie, gebruik nu nog veel .doc dingen en straks SPSS. Me huidige pc wordt een beetje langzaam als ik meerdere dingen tegelijk open heb staan (vooral door het op hoge snelheid downloaden :p ).
    Waarom een macbook; natuurlijk de looks, kwaliteit, prijsvast, snelheid en de goeie verhalen die je steeds vaker hoort.

Zijn natuurlijk wel een paar dingen; bijv de overstap naar een ander OS zonder taakbalk. Het uitwisselen van bestanden tussen pc en mac, Msn messenger.

waar gebruik ik de mac voor; mail, internet, muziek, films, usenet. Ik heb dan makkelijk genoeg aan het standaard macje met 2.0, alleen heeft deze geen dvdrw. De met dvdrw kost 200E extra, is dat niet zelf in te bouwen, of door apple? Staat iig niet tussen de opties op de site.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Doc bestanden is geen probleem, op mac heb je ook gewoon het hele microsoft office pakket ;) Heb nooit problemen als ik het uitwissel met mn pc en mn mac. Misschien iets van vroeger. Msn messenger same, heb msn messenger gewoon voor mac. Precies hetzelfde voor mac, alleen helaas kan je daar geen webcams mee zien.. naja als je dat ooit gebruikt that is. En je kan altijd windows erbij instaleren voor bv spss (wat een bout programma btw, ben blij dat ik dat geshit niet meer heb:+)

Zou em niet zelf inbouwen btw, ben je evenveel kwijt en je garantie;) Ik zou zelf even wachten op een macbook update en dan niet die kopen maar het voorlaatste model bij een apple winkel in je buurt, die moeten vaak dan hun 'oudere' modellen kwijt, kan je vaak wel dealtje maken voor een macbook met dvd brander voor de prijs van een nieuwe zonder brander ofzo.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Als iemand dan toch iets als een macbook wil kopen:

ADC Student Membership topic

Het ADC Student Membership kost in Nederland € 99. Hiervoor krijg je (gedurende 1 jaar):
    • de huidige versie van Mac OS X en Xcode Tools toegestuurd (inclusief welkomstpakket)
    • once-per-lifetime korting op Apple hardware
    • de maandelijkse ADC mailing
    De grootste reden om dus een Student Membership te nemen is de korting op hardware die je krijgt.
    » meer info

II. Waarop krijg ik korting en hoeveel?
    De korting geldt voor één 'systeem'. Met systeem wordt bedoeld: 1 CPU met 1 monitor; of 1 iMac; of 1 notebook. Je kunt daarbij wel accessoires bestellen, zoals bijv. een monitor, adapter (maximaal 1 per type accessoire). Op iPods krijg je geen korting in Europa. De hardwarekorting is alleen te gebruiken binnen de duur van je ADC Student Membership.» meer info

• Op de Pro-serie krijg je 20% korting.
    (Mac Pro, MacBook Pro)

• Op de overige series krijg je 10% korting.
    (iMac, MacBook)

14. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Dat moet geen probleem meer zijn. Wij werken met Macs en onze klanten hebben pc's. Dat heeft nog nooit problemen gegeven, eigenlijk.
    Voordat ik met macs ging werken had ik altijd pc's maar toen ik het tijd vond worden voor een nieuwe computer heb ik een iMac genomen (was er zo aan gewend dat ik thuis de verkeerde knoppen bleef indrukken hahaha). Ik ga nooit meer terug naar de pc!
    Mac in combinatie met wacom tablet = hemels!

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Heb em zelf vorige week aangevraagt, maar dat is omdat ik voor een pro machine ga en ik dan 20% korting krijg op een aardig bedrag. Voor de normale macbook of niet pro artikelen is het niet echt voordelig. Met normale studentenkorting van surfspot zit je ook al op 8% tegen 10% met adc. Scheelt je dan een paar euro, tis pas echt voordelig als je een pro machine haalt.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    maarja dan komt idd die €99 er ook weer bij voor het lidmaatschap

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Idd, alleen handig als je nog een andere mac hebt. Kan je Leopard weer opzetten. Kwam mij iedergeval goed uit, kan ik Leopard op mn laptop zetten, kom ik de eerste tijd wel mee door totdat ze de Mac Pro es gaan upgraden.

18. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus om optimaal gebruik te maken van Time Machine zal je toch al snel 2 extere moeten hebben.. Ik denk dat ik dan maar niet voor de back-up ga want dat is toch best wel duur. En hoevaak crashed een Mac nu compleet? Daarbij zijn belangrijke dingen denk ik toch wel vrij makkelijk met de hand op een externe te zetten.

19. Dead Worm NL

Dead Worm NL Casual Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal,

Ik heb een MacBook 13Inch uit 2007.
    Is het mogelijk om een Xbox360 op de "monitor" van deze macbook te hebben?
    Ik heb een keer zoiets gehoord van iemand via USB?:confused: maar ik heb even rondgekeken en kom er niet uit.

PS : de kabel van 360 maakt niet uit, ik heb HD, AV en VGA en nog wat converters dus,,,

Alvast Bedankt! :d

20. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan via elgato eye tv (zie www.a-mac.nl bijvoorbeeld) Alleen is de kwaliteit wel slecht omdat het via een composit signaal werkt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina