1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan inderdaad met de Elgato Eye TV Hybrid maar zoals hierboven gezegd via een composiet signaal , en dus max 480P. Niet echt aan te raden dus.

2. Dead Worm NL

Dead Worm NL Casual Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Ik heb gisteren de AVerMedia Hybrid+FM Volar gekocht.
    Alleen een probleempje, Pal 50 is gewoon in goede kleuren enzo maar met Pal 60 wordt het beeld zwart-wit.
    Weten jullie een oplossing?

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ola mensen, wil binnenkort ook aan de Mac (MacBook wel te verstaan) gaan, al een tijdje overigens, maar kreeg een te mooie PC aanbieding. Maar ik wil toch nog een laptop erbij hebben.

Alleen vraag ik me nu af wat ik nodig heb, een MacBook of een MacBook Pro. Ik vind het prijs verschil erg groot (maximaal toch zo'n 800 euro) en mij lijkt de configuratie niet het prijsverschil waard, maar wellicht heb ik het mis.

Ik wil er voornamelijk voor de hobby muziek op maken en grafische ontwerpen maken. Is de goedkoopste MacBook daar geschikt voor?

Soms moet ik wel eens posters maken op A2 formaat of groter, dat doe ik dan wel op m'n pc aangezien dat soms erg zwaar kan zijn aangezien je dan op resoluties van 7000x5000 zit of hoger, maar goed, dat is ook niet te doen op een 13" schermpje...

4. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Processor is hetzelfde van de middelste Macbook en de goedkope Pro dus daar hoef je niet naar te kijken. De verschillen zijn de videokaart , de opslagruimte en de schermgrootte en het geheugen . Ook is de behuizing van een Macbook Pro een stuk mooier vind ik dan. Maar goed daar betaal je dan ook voor . Als het meer voor erbij is en je er niet zoveel mee gaat doen zou ik het extra geld in je zak houden en een Macbook aanschaffen.

Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    De pro is mooier en beter, maar het meerbedrag vind ik het niet waard. Is ook tussen de Macbook versies. Voor een zwarte kleur betaal je (toen) 150 euro meer. En ook bij andere kleine updates betaal je te veel extra. Heb toen ik mijn Macbook kocht het goedkoopste model genomen en zelf wat extra (nieuw) werkgeheugen erin gestopt.

6. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi! Ik heb weer eens een simpel vraagje ^^

Wat is het verschil tussen de 2 MacBook versies (zwart en wit) van 2,2 GHz? Zover ik kan komen verschilt alleen de kleur (jaja) en de hardeschijf iets in grote (120 tegen 160 gb)
    Maar ik vind het raar dat dit een prijs verschil van 200 euro is! Weet iemand of er nog meer verschillen zijn?

http://store.apple.com/Apple/WebObj...co=7B723643&node=home/shop_mac/family/macbook

7. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de rest zijn de verschillen niet aanwezig . De meerprijs is alleen de kleur. Wat natuurlijk wel exclusiever is. :)

8. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, misschien niet het goede topic maar ik probeer het.

Maak zelf gebruik van een Powerbook en een Mini Osx, en ben lid van Xs4all.
    Nu wil ik met het oog op mijn recente aankopen(hd-beamer etc) lid worden van nieuwsgroepen. Bestaan hier speciale programma's voor de mac? Newsleecher en dergelijke.

Iemand goede tips?

9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. FcWinningEleven

FcWinningEleven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf geen ervaring, maar weet van anderen dat het allemaal gewoon werkt. Misschien iets meer gekloot af en toe maar alles wat op de pc kan, kan op de mac ook. Zelfs alt.binz is te draaien via het programma Wine

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nouja, op simmige fora lees ik toch ook dat de kwaliteit van het zwarte plastic anders en iets beter is dan het witte plastic. Wellicht dat ze daar dan toch een duurzamer materiaal voor gebruiken. Het verschil is merkbaar volgens sommigen, maar ik weet dus niet zeker of het broodje aap verhalen zijn. Zou het wel willen weten, ook ivm met die afbrokkelende randen enzo. Daarnaast is het voordeel van de zwarte dat hij niet kan vergelen.

12. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergelen ze dan snel?

13. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    De zwarte is inderdaad van een ander materiaal gemaakt dan de witte. Het plastic is iets matter en voelt iets zachter aan.

Het vergelen gebeurde bij de eerste serie macbook, maar komt tegenwoordig niet meer voor. Het kwam ook alleen voor bij mense met een bepaalde samenstelling van het zweet.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik hoorde dat het ook gebeurd bij kettingrokers enzo, is dat ook niet meer zo? Iig natuurlijk wel gewoon beter.

15. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Maar de aluminium Macbook Pro blijft het mooiste, of powerbook:thumbs:

Ben benieuwd wat er 15 januari wordt aangekondigd op macworld. Zit echt te wachten op de nieuwe Mac Pro, geld al bijelkaar, dus laat maar komen:cool:

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, toe maar. Ik weet niet welke ik mooier vind. De MB heeft wel een wat opvallender design, een laptop van wit of zwart plastic zie je niet zo vaak en van alu wel. Daarnaast heb je bij MBP ook vrij snel kans op deuken enzo, het is tenslotte maar gewoon dun aluminium.

Grave, als ze zo'n ultra-portable MBP gaan aankondigen (geruchten), gooien ze die dan meteen op de markt, of zul je nog een paar maanden moeten wachten?

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Lijkt zo misschien alsof ik het geld er zo voor had, maar spaar er al lange tijd voor, al mn extra overuren in een andere rekening ervoor gezet. Mn 7 jaar oude pc is gewoon dringend aan vervanging toe, vooral omdat ik er heel veel mee werk. Mac Pro is de ideale keuze voor mij, kan ik weer jaren mee vooruit en zelf nog upggrades uitvoeren. Maar meer dan 2000 euro voor een computer blijft veel.

Het alu van een macbook pro / powerboook is heel anders dan het plastic alu van andere laptops:cool:

Ze gooien em naar alle waarschijnlijkheid meteen in de markt, wel rekening houdend met lange levertijden in de eerste maanden door een tekort natuurlijk. Maar zodra het aangekondigd wordt, worden de apple sites aangepast en kan je em gewoon bestellen. Maar net zoals bv het nieuwe bluetooth keyboard bij de vorige update kunnen de levertijden wel oplopen tot 1,5- 2 maand als het tegen zit.

18. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz volgens mij betaal je bij de MB-Pro voornamelijk voor de videokaart, maar ja... Volgens mij heb je daar niet zoveel aan, je Photoshop en Muziekprogramma's gebruiken dat toch helemaal niet... Wat maakt hem dan preferabel? Behalve dan dat de duurdere versie 2,4 Ghz heeft i.p.v. 2,2...

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja dat, groter beeldscherm (die eventuele ultra-portable niet meegerekend) en het uiterlijk. Maarja, ik vind dat het prijsverschil ook niet rechtvaardigen.

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Het grotere scherm;) Photoshoppen op een 13,3 inch scherm is iedergeval niet voor mij weggelegd, maar op mn 15' powerbook op 1400x960 prima te doen. De snelheid zou me weinig uitmaken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina