1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverpeet

Silverpeet Touch a DS ..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb naast een MB een iMac 24" (alu versie) daarvoor. Een groot scherm voor onder andere photoshoppen maakt wel het verschil. Mijn MB is voor on-the-move (vakantie's, hobbyen buiten de deur en thuis op de schoot voor de tv als mijn missus naar een chickflic kijkt). Bewuste keus dus een MB ipv een MBP.

Ik kijk wel uit naar de nieuwe Keynote de 15e, voor de rest geen nieuwe apple aanschaffen meer :D Iphone was al duur zat vorig jaar.

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    En een 24" alu is ook niet goedkoop ;)

Waar heb je je iphone gehaald? Gister voor het eerst paar uurtjes mee kunnen spelen, erg mooi dingetje. Als ik naar Amerika moest had ik er zeker 1tje meegenomen.

3. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om een iMac aan te sluiten op een HDTV zodat je er ook films op kan kijken? (er = de tv)

4. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ja.

Via Mini-dvi naar DVI of VGA en dan aansluiten maar. :cool:

5. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een stomme vraag, maar geen HDMI kabels?

6. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Als je HDMI wilt moet er ook een DVI-HDMI kabel tussen.

7. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt! :thumbs:

8. Silverpeet

Silverpeet Touch a DS ..

Leuk Bevonden:
    0
    Iphone had ik uit Hong Kong meegenomen in oktober 2007 (jaja een usa iphone in HK gekocht :eek:). Echt een gaaf apparaatje, heb al meerdere pda's gehad maar het is totaal niet te vergelijken met elkaar.

@Madoperator, dan moet je je imac zowat naast je HD-tv zetten om af te spelen. Er zit een maximale lengte aan kabellengtes ivm signaalverlies etc.

Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Eerste updates zijn er nu dan weer door bij apple. produkten die niet op de macworld worden aangekondigd maar wel een update krijgen.

Vandaag de Mac Pro.

Basismodel krijgt nu o.a 2 quad 2,8 GHz Penryn processor. Octo core voor het basismodel}:]

Ben nu erg benieuwd wat er op de macworld komt als ze dit niet bewaren voor macworld.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    M'n baas op stage kwam er net ook achter dat de USA pagina van Apple de Mac Pro's erop heeft staan. Hij gaat dus z.s.m. 2 Mac Pro's aanschaffen! :)
    Hij moet alleen nog even kijken hoe ie ze gaat uitrusten.

11. Silverpeet

Silverpeet Touch a DS ..

Leuk Bevonden:
    0
    Rivanov,

Ze staan ook gewoon op de nederlandse applesite hoor :D

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Inmiddels wel, maar US site is net altijd wat eerder.

Zit nu wel erg te twijfelen welke configuratie ik uiteindelijk ga nemen. Zat al tijden te wachten op de Mac Pro update, maar of het de single Quad Core gaat worden of de Dual Quad Core ben ik nog niet over uit. Betwijfel of dtp aangelegen bezigheden etc in de komende 6/7 jaar ooit de kracht van 2 Quads nodig heeft. Naja, wacht zowieso eerst macworld nog even af wat er allemaal nog gaat komen, had eigenlijk ook nog nieuwe cinema display's verwacht.

13. Silverpeet

Silverpeet Touch a DS ..

Leuk Bevonden:
    0
    Als je in de DTP zit kan ik me wel iets voorstellen dat je een Mac Pro gaat kopen.

14. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Het scheelt 440 euro , en dat is een hoop. Daar kun je ook extra opslag , meer geheugen van kopen. :)

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Is de enige mac die eigenlijk een optie is momenteel. Imac niet te gebruiken door glossy scherm, waardoor je het scherm niet kan configureren. Mac mini niet future proof en hardware zou ik teveel nog bij moeten kopen, geen goede verhouding prijs en wat je ervoor krijgt in mij geval. Blijft idd de Mac Pro nog over. Kan gelukkig wel 20% korting krijgen, maar dan nog kom je wel rond de 2000 euro uit, hangt er beetje vanaf hoe 'zuinig' ik me ga opstellen.

Heb op youtube wel es video's gezien van een gast met een quad 2,66ghz mac pro die iets van 50 programm'as tegelijk opende en iets van 20 hd films tegelijk open had staan en nog geen piek in de belasting van de processors. Het zijn echt power towers, dus denk dan dat ik die extra 440 euro beter in mn pocket kan houden of kan besteden voor meer geheugen.

Idd, zal meteen es rondkijken wat het nieuwe Mac pro geheugen kost... zal vast niet meer 150 euro zijn voor 2x2GB..

Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  16. Silverpeet

Silverpeet Touch a DS ..

Leuk Bevonden:
    0
    Grave, wat verwacht jezelf qua piekbelasting van de processoren van je Mac Pro dan? 440 euro is veel geld, meer geheugen kan nooit kwaad.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ik verwacht dat ie als een tiet gaat lopen. Maar ik wil er ook echt wel 6 jaar goed mee kunnen werken dus moet vooral ook future proof zijn.

Hoop dat ook de single quad Mac pro met een dual socket moederbord komt, want dat zou ik zelf later altijd nog een quad processor erbij kunnen plaatsen als die dingen geen drol meer kosten.

Moet zowieso nog wat geheugen bij, 2GB is te weinig. Dus komt dan nog 2x2Gb erbij. Even afwachten hoe de prijzen van het nieuwe geheugen gaan worden.

Edit: Kon het filmpje wat ik bedoelde niet meer vinden, maar deze gast opent ook een paar heavy dingen tegelijk en draait dan nog erg nice, en dat is zelfs nog de 'oude' quadcore. Denk dat een Octocore een waste of good money zou zijn.

Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Op m'n stage gaan ze absoluut voor de 2 Mac Pro's met beide Octacore. Ze twijfelen nog hoeveel intern geheugen en hoeveel Terrabyte ze erin laten plaatsen. Ligt eraan hoeveel Logic Pro daadwerkelijk in zijn RAM zet. Anders gaan ze misschien wel voor 32 GB Ram.

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ze gaan toch niet de hdd's en ram bij apple kopen? Anders kan je op zo'n 10/15.000 euro uitkomen8)

Denk dat ik de quad 2,8ghz neem met wifi en draadloos keyboard. Ram en extra hdd haal ik later, niet via apple.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik kan hoogstwaarschijnlijk de iMac G4 van m'n stage overnemen.
    Zodra hun de Mac Pro's binnenhebben..
    Deze is alleen nét te oud voor Leopard, dus die draait er niet meer op. De rest wel. Is het dan het overwegen waard om 'm over te nemen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina