1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar ik bedoel echt maximaal, zeg maar niet dat ie 'hangt'. In Windows kan je ook je venster groter slepen. Maar dan zweeft het venster in feite. Ik wil dat het venster de maximale mogelijke resolutie aanneemt buiten dan je dock. Wat betreft muis, bedoel ik het touch/trackpad idd.

*edit: Tijdens het eten ff besproken. En opzich wilden m'n ouders wel 'mee betalen' voor een leuke laptop voor als ik naar het HBO ga.
    In principe mocht een Apple Macbook niet, maar dat is nu veranderd:+. Dat betekend wel dat ik er wel normaal mee moet kunnen werken in Windows.
    Dus geen vage addertjes onder het gras van ow.. ja dat protocol onderstuend blabla zoiets oid.
    Dus mijn vraag (ik kan het ook gewoon opzoeken hoor, maar als jullie het leuk vinden om te zeggen...) is hoe dat in z'n werk gaat. Zeg maar m.b.t. van toetsen oid.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Via Bootcamp kun je gewoon volledig Windows draaien. Het kan ook via VMWare Fusion of Parallels maar dan benut het niet de volledige capaciteit van je Macbook. Het voordeel van virtualisatie is de handige samenwerking tussen OS X en Windows (denk aan bestanden snel overslepen etc.)

De toetsen zijn goed in te stellen, als is de CTRL in Windows, CMD in Apple.
    Maar als je in Bootcamp Windows heb geïnstalleerd, kun je rustig de CTRL knop gebruiken.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies dat is wel ontzettend gaaf dat je native Windows draait. Begreep ook dat gewoon alles werkt. Van Bluetooth tot wlan (b/g/n). Het opstarten gebeurd via CMD indrukken > Windows selecteren als ik het goed heb. Dus dat werkt opzich wel makkelijk. Ik moet nu ff de nadelen van een mac op een rij zetten en afwegen hoe dat ten opzichte van een normale 'windows' laptop staat.

Ohja, nog even over maximaliseren (als in echt fullscreen) en klikken d.m.v. touchpad.. dat kan gewoon?

De waarde vastheid waarover hier al vele malen is gepraat is sowieso wel iets om in mn achterhoofd te houden. Vind je het echt niks kan je er altijd 'makkelijk' vanaf. Dat is wel een prettige gedachte.

4. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    *overhethoofdgezienwordt* :'-(

5. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het altijd wel prettig om leesvoer voor op het toilet te hebben :)

Maar is dat een beetje een compleet blad dat MacFan? Van alles wat? Dus Software, Hardware, Games, etc.

6. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Dat staat er allemaal in inderdaad. Blad is wel prijzig een euro of 7 á 8.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt het scherm maximaliseren tot aan het Dock. Dat is de grens. Het Dock is dus altijd zichtbaar, tenzij die je instelt op automatisch verbergen.
    Heb het geprobeerd en werkt inderdaad alleraardigst!

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoelang duurt het ongeveer voordat de penryn in de mac zit? Op macrumors staat : Don't buy, update soon. Hoelang geld dat voor in nederland?

En als je geheugen erbij plaatst, verloopt dan de garantie?

Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  9. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Als je de originele repen bewaart kun je die terug doen voordat je hem naar de reparatie opstuurt :+

10. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Aangezien het zelfs in je boekje staat hoe je geheugen moet toevoegen vervalt je garantie dus niet. Geen probleem. Zodra er een update is , dan is dat wereldwijde dus ook hier in Nederland. Geruchten gaan o.a. op volgende week maar dat is slechts af te wachten.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het staat zelfs onderop de voet van m'n iMac uitgelegd hoe ik het geheugen moest vervangen! :)

12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Euh...? En welke mac bedoel je?

De Mac Pro heeft iedergeval al penryn's erin zitten.

13. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    iMac. :+

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Owkee dan! Binnenkort maar eens naar de vriend van mn zus gaan. Die heeft een Macbook Pro dus dan maar ff normaal spelen. In zo'n winkel lukt dat toch niet zoals je het echt zou willen. Daarna ff de knoop doorhakken. Lijkt me iig super vet, ook ff kijken welk model het beste bij me past. Maar dat lijkt de eerste (nieuwe) te zijn met zelf gewoon 4GB erbij frotten:+.

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    De imac bedoel ik.

Maar is het nou verstandiger om 200 euro verder te sparen en voor het 2de 20 inch model te gaan. Die met grotere hardeschijf en snelle videokaart?

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is iets dat alleen jij kan beslissen. Sure de verleiding is groot. Maar als je alleen internet, e-mailt en wat IM used. Zeg maar basic computing.. waarom zou je dan 200 euro extra uitgeven. Wat is het doel met je iMac? iig.. dat is de vraag die je jezelf moet stellen en aan de hand daarvan een afweging maken. Extra geheugen en een externe disk is zo gekocht en kost lang geen 200 euro. Videokaart in deze is ietsjes lastiger ofc.

17. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen 1449 en 1199 is volgens mij nog altijd 250 euro. Het 'enige' is inderdaad 0,4 GHz meer , 70 GB meer en de betere videokaart. Desalniettemin is de 2,0 iMac natuurlijk ook prima.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ga zeer spoedig mijn Apple collectie uitbreiden met een iPod Touch! :cool:
    Iemand interesse in een iPod Nano White 1GB 1st Gen?

19. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Oldskool! Maar waarom zou je die weg doen ? Je krijgt er toch niet veel meer voor terug ( euro of 50 maximaal ).

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik ga maandag/dinsdag ook Leopard proberen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina