1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!
    De DMG's moet je inderdaad installeren door ze naar de Applications folder te slepen, dit staat ook vaak zo aangegeven in het "installatie-scherm". Mocht het zijn dat je een programma hebt die je via een installer moet installeren, dan merk je dit meteen want dan krijg je netjes het installer-scherm voor je neus.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb nu ook "two-finger scroll" voor elkaar gekregen... www.insanelymac.com _O_

Intel Wireless 3945ABG drivers zijn ook bijna klaar. Alleen de 10.5.2 update installatie ging niet helemaal goed dus moet even opnieuw installeren :+

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoe loopt dat nou qua performance? Is het een beetje snel?

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
  5. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Tja weet niet wat normaal is, maar voelt sneller aan dan vista :9 En veel logischer allemaal.
    Snap er alleen nog niet zo veel van. Om de drivers aan de praat te krijgen (meeste custom made) is ook wel veel terminal getype.

Heb nu gewoon dual boot vista ultimate 64-bits & Leopard 8)

6. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ErroX, wij hebben precies dezelfde laptops op school. Echt super goede dingetjes zijn dat.

Alleen is het me nog nooit echt duidelijk met Mac geweest, hoe je nou een programma deinstalleerd? Wij kunnen overigens gewoon in alle bestanden op school omdat wij "alles" doen op de laptop.

7. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    gewoon naar de trash slepen toch?

8. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel? Blijft er dan niets achter?

Ps. Wat een snelle reply zeg!:p

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Lol was hier toevallig aan het lezen :+

*iemand nog een macbook pro behuizing over, toshiba behuizing staat zo lelijk :+ (Kwam er trouwens achter dat de macbook pro ook een ati x1600 erin had zitten (nu 8600m gt))

10. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De videokaart in onze laptops zijn slechts 64MB, zover ik weet. Dit vond ik zeer slecht aangeien ik toch zeker wel een 256MB kaartje had verwacht.

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. in deze zit 144MB 'geheugen' (gedeeld that is, maar intel onboard chips zijn de laatste tijd gigantisch goed).

Waar ik wel het heen en weer van krijg is de draadloze connectie. Die krijg ik maar niet fatsoenlijk op gang. Drivers in Windows werken ook niet zoals het hoort, maar first things first :) (overigens werkt daar wireless wel gewoon normaal :mad:)

12. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zit dat met verzendsklaar dagen? Is dat alleen werkdag of telt het weekend ook mee?

Damn wachten is zo zwaar gaar haha. Maarja moest er echt een 7200 rpm HD in :)

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geen idee, ik had op woensdag besteld en vrijdag binnen (maar dat kwam omdat ik vrij laat was. Rivanov had binnen 24 oid).

Hard Disk kan je toch ook zelf vervangen? Oid had je een hoop kosten gescheeld denk ik (ken de 'upgrade'prijzen van een MBP niet uit mn hoofd)

En eindelijk wireless gefixed. Mijn router deed echt compleet kut met mn MacBook. Terwijl de iPod Touch het wel gewoon deed.
    Anyhow, switch binnenkort toch over op een andere router, dus die er maar bij gehangen.. en dat werkt prima:)

Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  14. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Is het eenvoudig om je bestanden van een windows laptop over te zetten naar een macbook? Ik ga volgende week mijn macbook pro bestellen.

En bij de Apple Store, wordt daar het bedrag afgeschreven op het moment dat je de bestelling plaatst of krijg je een rekening ofzo?

Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  15. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Apple Store moeten eerst je geld binnen hebben voordat ze überhaupt je order aannemen. Geen geld binnen geen order. Trouwens je kunt wel je harde schijf van de MacBook Pro vervangen echter vervalt dan wel je garantie. Het kan wel natuurlijk maar is een stuk moeilijker dan bij de MacBook. Bij de MacBook mag je het wel weer zelf doen.

16. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ok dank je JoMoO, dan zorg ik dat er geld op staat ;)

Een 7200 rpm HDD kost 90 euro extra, 80 euro voo studenten.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oh dat valt nog wel mee. 4GB laten plaatsen kost iets van 350 euro ofzo. Zojuist een order geplaatst voor een 2x 2GB Kit voor 54 euro. Beat that Apple:+.

Nu ik 'em twee dagen heb gaat alles wel makkelijker. Al zijn er sommige dingen waar ik me nog wel aan stoor. Zoals de venster opties dat deze links zitten. Ook moet ik zeker wennen dat ik control+O niet kan gebruiken bij Safari (cmd+W). Wat ik nu vooral gebruik zijn de spaces. Dat werkt opzich wel makkelijk dan met PowerToys en heb de applicaties eenvoudig ingedeeld over vier spaces. Top trouwens dat je de taal gewoon kan veranderen in Engels. Dat werkt een stuk prettiger dan Nederlands. Verder ben ik erg tevreden over de battery life. Dat is echt met gemak een uurtje of 3,5 ~ 5. Al heb ik het niet tot de laatste druppel juice getest.

Wat betreft bestanden overzetten weet ik niet wat je in huis hebt. Zelf heb ik alles op een netwerklocatie gedeeld staan. Dan is het gewoon overslepen oid. Al is deze MacBook niet mijn primaire computer, dus de noodzaak om al mn gegevens op dat ding te hebben is er niet.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon naar je Trash slepen. Je kunt nog een apart programma installeren die een melding geeft of je alle bijbehorende files ook weg wilt gooien. Naam van het programma weet ik even niet, want zit hier op de bank achter m'n laptop.

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    en om kexts te installeren is kext helper erg handig. Of je niet steeds de chown en chmod commands in terminal te typen.

20. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Besteld en betaald: Macbook Pro 2,4 Ghz, 200gb HDD 7200 rpm. Dus nu maar wachten totdat hij wordt geleverd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina