Gisteren na mn werk gelijk mn MBP uitgepakt en opgestart. Het instellingenprogramma met ogen dicht doorlopen en internetverbinding krijgen heb ik nog nooit makkelijker voor elkaar gekregen.
Daarna even gekeken wat er allemaal op het dingetje staat en wat het doet. Alles naar wens aanpassen was dan ook niet zo moeilijk.
Ik wilde mijn bestanden van mn windows laptop overzetten naar mijn MBP, maar dat zijn voornamelijk word en excell doc's. Dus besloot ik om eerst maar even office 2008 te "kopen". OpenFTD gedownload en geinstalleerd, ging zonder problemen. Daarnaast had ik natuurlijk ook een fatsoenlijke newsreader nodig, dit was echter iets lastiger voor mij. Na vanalles geprobeerd te hebben (SABnzbd+, Unison, iGrabNews.) ben ik terecht gekomen bij NNTPGrab, deze werkt eenvoudig met nzb's en daarmee was office snel aangeschaft. Werkt ongeveer een beetje hetzelfde als Grabit.
Het enige nadeel is dat de downloadsnelheid heel erg wisselvallig was, van 900kb tot 1.4mb. Misschien ligt dit aan het programma, dus misschien heeft iemand voor mij nog een betere nieuwsreader? (Ongeveer hetzelfde als Grabit).
Na deze stap MarPAR gedownload voor het repareren en uitpakken, was geen probleem en hierna kon ik Office zo installeren.
Tijdens dit process had ik veel schermpjes open staan (safari en verschillende programma's), deze kon ik nog niet goed ordenen. Als ik een bepaald scherm nodig had, dan zat ik veelal andere schermen opzij te schuiven zodat het juiste scherm zichtbaar werd. Maar ik kan ik wellicht verhelpen door mezelf te leren werken met de verschillende spaces.
Tot slot wilde ik nog een HD DVD "kopen" en deze afspelen op de MBP, maar ik las ergens dat er nog geen mediaspeler voor de mac is die HD-DVD of Blu Ray ondersteund, dus hiervoor zal ik windows nog moeten installeren. Maar dat was ik toch wel van plan omdat ik ook wel eens een spelletje wil proberen.
EDIT: Ik las net op de Apple website dat Quicktime 7 een H.264 driver heeft, daarmee ik het mogelijk om HD weer te geven. Dat moet ik vanavond maar eens even uitzoeken. Ik heb er nu VLC player voor mac erop staan, maar weet niet of deze HD files ondersteund.
De hardware van de MBP is heerlijk snel en het werkgeheugen vervangen was een piece of cake. Dus ik heb nu een 2,4 Ghz MBP, 4Gb en 7200rpm HD waar ik tot nu toe zeer tevreden mee ben, alleen is het nog een beetje wennen. Maarja wat wil je na 1 avondje ervaring met Mac OS X .
Laatst bewerkt: 27 mrt 2008