1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Zit er een kans in dat de trackpad technogie (ala iphone besturing) die nu in de Air zit ook op de nieuwe generatie Macbooks komt?

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ze zitten nu ook in de nieuwe Macbook Pro. Maar of ze in de normale Macbook's komen weet ik niet. Misschien willen ze het exclusief houden voor de "duurdere" notebooks.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks ik zal het eens proberen. Wat spaces betreft heb ik er ook 4. 6 zou beter zijn maar dan raak je het overzicht kwijt denk ik. Eens kijken of ik overschakel naar 6 ~ 8 :p.

Verder is 'bootcamp' momenteel een ramp. Soms blijft Windows gewoon ergens haken. Toch een uitzoeken, drivers heb ik in elk geval wel aan de gang gekregen behalve de webcam. Maar dat er aan die drivers niet super veel aandacht is besteed is wel duidelijk (bijv. scrollen/linkermuisknoptik op touchpad). Maar het is wel leuk om uit te zoeken tho..

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Kwam vandaag achter een nieuwe gimmick van Exposé. Houd Shift maar 's in als je naar Exposé gaat. :+
    Slow-motion! Ook met verkleinen van je schermpjes naar het Dock.

5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Shift vertraagt alle ingebouwde animaties. Vervelende is alleen dat je een queue opbouwt van animaties als je shift indrukt en iemand ratst even op F9. Dan moet je wachten tot t klaar is 8) Voeg daar appeltje alt ctrl 8 aan toe, en je hebt slome negatieve animatiewachtrijshizzle :eek:

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Haha zover had ik het nog niet getest 8)!

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Onbeheerde macs in de computerzaal ftw :+

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Er is een kans dat de Mac mini een upgrade krijgt.
    Er is een kans dat de iMac binnenkort een upgrade krijgt
    Er is een kans dat de 3G iPhone binnenkort aangekondigd wordt.
    Er is een kans dat Apple de Cinema Displays upgrade.

Met andere woorden, het blijft afwachten met Apple. Zeker weten doet niemand het. Het zou leuk zijn als de multi-touch op de MacBook kwam, maar dat zal volgens mij niet voor ergens in juni/augustus zijn. Maar als Apple het had willen toevoegen aan de MacBook hadden ze dat ook gelijk met de MBP kunnen doen (dezelfde dag een speedbump gehad).

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Verwacht de nieuwe cinema displays nu al eeen heeele heele lange tijd.. tis maar goed dat ik een lange adem heb, maar het begint nu wel beetje op te raken. Wacht op zn hoogst nog tot juni tot die apple beurs dan, als ie er dan nog niet is haal ik wel een nieuwe van de huidige lineup ter vervanging van mn 20"acd.

10. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bootcamp werkt bij mij echt geweldig. Alles doet het, ook de webcam. En zelfs rechtermuis knop via trackpad (twee vingers op de trackpad en dan klikken op die knop onder de trackpad, dunno de naam). Bootcamp ftw.

11. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Op mijn MBP werkt bootcamp ook als een zonnetje. Goede versie van XP installeren (dit was wel een drama om een goede versie te vinden). Na de installatie cd van Mac OS X Leopard erin en de drivers werden geinstalleerd. Maar dat met twee vingers en klikken zal op een macbook niet werken, daar zit namelijk gaan multi touch trackpad in. Zo ook met het scrollen, met twee vingers over het touchpad glijden.

12. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Dat werkt op een MacBook ook prima. 'Multitouch' zijn alleen die paar extra opties in iPhoto en Safari.

Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja precies, maar je kan niet tikken op het touchpad. Behalve dan bij hetgeen dat jij vermeld. Verder gebruik ik een normale Windows XP Professional CD (overigens legaal, maar ook al zou deze illigaal zijn zou het gewoon moeten werken). Ik heb vandaag m'n 4GB SO-Dimm binnen gekregen, daarna probeer ik het wel met Vista. Of ik nou XP of Vista draai dat geeft niet. Als ik maar in een Windows omgeving Virtual PC/VMWare kan draaien. Persoonlijk toch net iets gemakkelijker werken dan in OSX (met Fusion). Maar thats just me.

*edit: 2 x 2GB in mn MacBook gestopt en werkt prima. Althans, hij start op en ziet de volledige 4GB. jeej..

Ohja, en weet iemand hoe je force shutdown default aanzet. Want ik begin een schijthekel te krijgen aan het feit dat als je op Shutdown klikt er niks gebeurd omdat Windows Messenger of care.. systeem preferences nog open staat. Dat begint echt irritant te worden. Als ik op shutdown klik en vervolgens weer (om niet 59 seconden te wachten) mag je toch verwachten dat je ding uit gaat.. (wss OPTION + shutdown, straks ff testen)

En daarnaast kan ik het plastic linksonder bij de twee schroeven 'in drukken'. Is dat normaal?

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat hij standaard niet alles afsluit is inderdaad hinderlijk irritant, gelukkig zet ik mijn MacBook nooit uit :+.

Dat je het plastic linksonder kan indrukken is normaal. Mijn MacBook heeft dat ook en ik heb ook alle MacBooks in de winkel getest en daarbij was het ook...

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oke dat is het goed.

Met afsluiten doe ik nu cmd+tab+Q en dan cmd+eject (of wat is het) en dan force shutdown. Dan is het meestal wel goed. Al zit je wel met applicaties die niet afsluiten met 'tabben' (bijv. meerdere tabs in safari = melding = niet afsluiten*). Mja ik zet m'n computers altijd uit als ik klaar ben. Immers opstarten van een PC/Mac van vandaag de dag start tiet snel op.

Sure je kan die melding uitzetten en dus niet laten afsluiten. Maar dat geeft dan geeft 'ie nooit die melding, en das toch wel soms ff handig:)

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Iemand nog goeie widgets?

Ik ben nog opzoek naar een goeie fitness widget waar ik mn schema oid of mn eet schema in kan zetten, zou wel super handig zijn. Kan ik per dag bijhouden. Kon zo nog niks vinden, maar als iemand iets heeft:cool:

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb 6 Widgets.
    Dat is: Calculator, Gmail, Weather, TVGids.nl, Clock en Calendar.

Meer gebruik ik niet, en ik heb ook niet nodig! :)
    Zou ook niet weten of er zo'n Widget is die jij wilt Grave. Misschien 's op Apple.com kijken?

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Heb al gekeken op apple.com, maar kon zo niks vinden. Zal er vast wel zijn, maar vind em maar es tussen alle widgets8) helaas geen goeie zoekfunctie voor widgets.

Zelf de volgende widgets. Super handig allemaal. Vandaag net de currency converter erbij geplaatst, gebruik die altijd, dus super handig zo dat ik niet steeds naar een site moet om te berekenen.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is niet de standaard Currency Converter toch? Want die ziet er anders uit.

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat stats ding, is dat gratis?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina