Veel corporated Dells, maar zeker ook andere fabrikanten werden vaak default met Office XP / 2000 geleverd. In combinatie met het PC Prive Project hebben veel mensen zo'n machine aangeschaft en eigenlijk altijd gehouden. Opzich kan je die licentie wel opnieuw gebruiken. Maar vaak zijn mensen het cdtje+serial kwijt. Als PC winkel is het tricky om vervolgens de code uit te lezen en te gebruiken (i.v.m. eventuele schadelijke gevolgen > BSA etc..). Onze policy is iig fysiek licentie kunnen tonen = installeren. Alle andere gevallen = pech.
En dat is dus irritant . Het is ook jammer dat Apple/other vendors, mij niet de keus daar tot toe geven.
Tsja... Het is een eigen keus. Heb iig voor ongeveer 40 ~ 50 euro 4GB.
En daar zit dan gelijk wel een groot probleem. Want nog altijd gebruikt 99% van de studenten/scholen, jawel.. Office . Handig als je een super mooie presentatie hebt gemaakt en dat deze vervolgens niet mooi uitkomt op iemands gare Packard Bell laptop omdat jij je Mac niet hebt kunnen meenemen. Een PDF is niet altijd even handig, aangezien de meeste mensen die niet by default kunnen editten. In de meeste gevallen zal het allemaal wel meevallen. Maar je zult net zien dat je tijdens een super belangrijk oplever moment genaaid word, doordat je geswitched bent. "Het zal je maar gebeuren.."
Time Machine is inderdaad gaaf. Ik laat hem bij wijze van test (en gebrek van externe usb hard disk. NAS \o/) op mijn dump partitie back-uppen. Niet persee veilig maar laat wel mooi de werking er van zien. Jammer dat Microsoft shadow copies nooit zo heeft gefixed, was een stuk beter geweest. Want wie kent shadow copies nou?
Laatst bewerkt: 4 mei 2008