1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je hem niet gelijk bij Apple besteld ? Als je met internetbankieren betaald hebben ze je geld in 1 á 2 dagen dan versturen 1 dag is een dag of 3. Of als je een creditcard gaat het nog sneller.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had ik eigenlijk ook meteen moeten doen.
    De MM in Hengelo verkoopt nu ook Apple , maar helaas hadden ze geen Mac Mini.
    Hoorde Zaterdag bij MacInside dat er leverings problemen daar waren.

    De Mac Mini vanavond bestelt bij Apple en het geld meteen via Rabo telebankieren overgemaak.
    Het geld is meteen van mijn rekening afgeboekt.
     
  3. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is gunstig aangezien Bibit ook Rabobank heeft , dan wordt hij waarschijnlijk morgen al verzonden via UPS ( als je er niets bij besteld ).
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb alleen de standaard Mac Mini besteld.
    Draadloze keyboard had ik Zaterdag alvast gekocht bij MacInside.
    Bij MM heb ik een draadloze muis van Elecom gekocht in Mac wit.

    Ben er helemaal klaar voor , alleen jammer dat Dynabyte tegen werkt.
    Dit was de eerste en meteen ook de laaste keer dat ik daar iets bestel.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik had mijn iMac via Creditcard bij Apple.nl besteld en de volgende dag stond ie al netjes op m'n bureau! :)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jaaaaa, wrijf 't er maar lekker in :emo:

    Op de site van Dynabyte staat nog steeds dat de Mac Mini op voorraad is :mad:
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik wil er niets inwrijven, wil alleen maar zeggen dat zodra Apple het geld binnen heeft je hem een dag later kunt verwachten. Als ze vandaag al het geld eraf hebben geschreven is het gewoon te hopen dat hun ook Rabobank hebben! :+

    Maar je krijgt een mailtje met een Track&Trace link erin zodra hij verzonden is.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De € 499 werd meteen door de Rabobank van mijn rekening geboekt.
    Ik neem morgen mijn Touch (Wifi) me naar het werk , kan mijn mailbox in de werkplaats in de gaten houden.

    Kreeg Zaterdag de nieuwe folder van de MM en daar stond dat ze een compleet assortiment Apple hardware hadden.
    Ze keuze vond ik vanavond vies tegen vallen.

    Ik zag maar 1 MacBook in doos en van de andere modellen kreeg je de demo mee.

    ---

    Gisteren het geld via telebankieren overgemaakt en vandaag al bericht van Apple.

    Verwachte verzenddatum: 26 Jun, 2008 - 27 Jun, 2008.
    Verwachte leverdatum: 27 Jun, 2008 - 01 Jul, 2008.
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Daarom moet je electronica ook gewoon niet bij de Media Markt kopen. Kutzaak. Mja, dat is natuurlijk ook een mening.

    Maar weet niemand een dock replacement? Ik heb liever een 'vaste statusbalk ala Windows' waarin alle vensters staan (dus niet alleen de hoofdapplicaties).
     
  10. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt iemand hier gebruik van Time Machine? Tot op heden heb ik er nog geen gebruik van gemaakt maar wil dit wel gaan doen. Als het goed is werkt Time Machine ook met externe HDD's. Maar kan ik zo'n externe HDD naast back-ups van Time Machine ook nog gebruiken voor opslag van data? Moet de schijf HFS+ geformatteerd zijn of mag dit ook FAT32 zijn?

    Dan nog een vraagje over Time Machine: Als je een back-up hebt gemaakt met behulp van Time Machine, kun je deze back-up dan ook terug zetten over verse installatie? Dit i.v.m. het opsturen van mijn mbp naar Apple voor reparatie, mensen daar hoeven geen toegang te hebben tot mij documenten e.o. programma's.

    Alvast bedankt :).
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens !!!

    Kreeg net bericht van Apple , bestelling is verzonden \o/

    Vraagje.
    Zijn de toetsen op de normale keyboard het zelfde als op de Draadloze versie ???
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Draadloze heeft geen numpad. Voor de rest hetzelfde.

    Ik gebruik Time Machine i.c.m. met de Western Digital My Book Studio Edition 500GB. Ik heb voor deze schijf gekozen omdat die FireWire800 aansluiting heeft en dat op dit moment de snelste overdracht is. Je hebt het in feite niet nodig voor TM, maar m'n USB poorten zitten al vol! :)

    Je hoeft niet je gehele externe schijf voor TM te gebruiken, als je de partitie die je daarvoor wilt gebruiken maar wel als HFS+ formatteert. Anders gaat het niet werken.
    Klakkeloos een backup terug zetten gaat niet vlekkeloos had ik gelezen. Time Machine slaat eigenlijk gewoon de files op, dus die kun je daarna wel terugzetten na een verse installatie.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2008
  13. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    En draadloze heeft geen USB hubje ;).
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waar je niets aan hebt. Ze zeggen dat het USB 2.0 is maar ik kan er geen externe schijf van 2,5" aanhangen want dat doet ie dus niet.

    Maargoed, ik heb er gewoon m'n Mighty Mouse inzitten. Daar is het dan wel ideaal voor.
     
  15. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is waarschijnlijk ook wel USB 2.0 alleen je externe hdd zal te veel stroom vragen om gebruik te kunnen maken van 1 gedeelde USB 2.0 poort. In jou geval moet je externe hdd zijn stroom delen met een toetsenbord en een laser muis, en dat is denk ik net niet genoeg voor je externe hdd.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik weet het niet, wat ik her en der lees.. Meeste mensen zeggen dat het USB 1.0 is.
    Ach, maakt ook verder niet uit.
     
  17. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    @Rivanov, heb jij geen antwoord op mijn eerder gestelde vraag m.b.t. Time Machine?
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jawel, ik had m'n post ge-edit. Dus je moet even op de vorige pagina kijken.
     
  19. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry had ik over het hoofd gezien. Dank je voor je antwoord!:thumbs:

    Morgen maar even een WD My Book-je halen.
     
  20. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Het aluminium toetsenbord is inderdaad USB 1. Echter de aluminium iMac kan wel voldoende stroom leveren en daar is het toetsenbord wel USB 2.0.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina