1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan kan je daar gewoon een versie voor nemen die ook op een normale PC kan als ik dit geod begrijp?
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja een andere versie van Windows bestaat niet! ;)
    Bootcamp Assistant is niet meer dan een hulpprogramma die een NTFS partitie voor je aanmaakt en zorgt dat de goede drivers worden geinstalleerd. Je moet namelijk na de installatie van Windows de Leopard DVD in je Apple stoppen om de juiste Windows drivers te installeren.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  3. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Zoek maar eens wat informatie over Bootcamp assistent, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker. Maar je kunt gewoon windows xp (met sp2!!!) van internet "kopen".
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het mee eens....vind het ook onzin....ten eerste omdat ze zo meer mensen bereiken, ten tweede die lui van de universiteit kunnen er wel 1 kopen zonder korting....:x

    Naja loer wel even op marktplaats.....|:-

    En ja dat van Duelboot wist ik niet ;) Maar dan nog om de game 10xkeer duurder te maken vind ik ook weer onzin...
     
  5. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een vraagje andersom:
    Kan je ook OS 10.4 / 10.5 op een Laptop zetten? Die zelf al op vista of XP draait?
     
  6. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat slaat natuurlijk nergens op. Mensen van de universiteit hebben ook hoge kosten (kamer, boeken en levensonderhoud). Gigantische onzin.

    Dat Dual Boot is indd wel erg handig!
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dit is theoretisch mogelijk maar is heel erg lastig. Vooral wat betreft de drivers, zit je hier heel moeilijk mee.
     
  8. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    ah ok, dan zie ik er maar vanaf. Heb inmiddels al een laptop gekocht.
    Had eerder gedacht om een macbook aan te schaffen, vind het namelijk super
    mooie machientjes, maar de prijs was nogal hoog + ik was niet bekend met OS/leopard ( hoe het ook maar mag heten)
    Dus dacht misschien kan ik het wel hier op installeren om even te vogelen met OS.
     
  9. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat hebben studenten van MBO/HBO niet?

    Genoeg offtopic....Vind het gewoon raar dat ze het exclusief doen voor die mensen.

    De CS3 adobe op mac ziet die er het zelfde uit als op Xp/vista?
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  10. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik niet, jij geeft echter de indruk dat die mensen het wel zonder korting kunnen kopen. Dat is onzin.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja.
     
  12. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is het met de geluidskwaliteit van de MacBook gesteld? Dan bedoel ik vooral hoe is het geluid met gebruik van externe speakers (Logitech Z4) of koptelefoon (Sennheiser nog wat).
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lijkt me dat het meer aan de speakers/headphone ligt dan de Macbook zelf. Zit natuurlijk geen high-end geluidskaart in een laptop, maar als ik hem op mijn speakerset aansluit is het geluid gewoon goed.
     
  14. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke! Daar ging ik eigenlijk al wel vanuit ^^

    Hoe veel beter werkt iTunes onder Leopard i.v.m op Windows (XP)?
     
  15. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Zegt genoeg lijkt me :cool:
     
  16. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat las ik dus ook, maar ik vraag me dus af wat voor verschil is er precies! Want ik vind het vrij raar dat een zelfde programma zo totaal anders kan zijn op een andere OS.
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    iTunes is van Apple, de software is daardoor geoptimaliseerd voor Mac OS. Het werkt een stuk sneller dan op windows.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Al hoop ik dat Winamp nog eens voor Mac wordt ontwikkeld (via CrossOver is dat niks).
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nog een vraagje. Heb Photoshop CS2 weer eens op Macbook gezet. Maar kan je geen achtergrond krijgen, zodat je niet alle andere windows in beeld hebt, maar echt enkel PS? Vind dit nu weer zo gruwelijk irritant werken, omdat je snel per ongeluk even op een achterliggende window klikt.
    Moet CS3 nog eens hebben. Lijkt me toch al wat lekkerder werken qua indeling en gedrag van het geheel (zodat je niet even iets achter een pallet schuift, maar een echte, vaste werkruimte hebt).
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het USB-hub op het alu toetsenbord is bij de Mac mini (Intel Core 2 Duo) wel USB 2.0.
    Moest gisteren een paar grote bestanden overzetten en heb een externe HDD aangesloten op het toetsenbord.
    Het overzetten ging als een sneltrein.

    Wanneer ik de overige 3 USB-poorten achter op de Mac mini teveel belast , krijg ik een mededeling dat er te weinig stroom is voor het toetsenbord hub.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina