1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Multitouch scrollen kan ik zelfs op mn powerbook :+

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Lol, ik bedoel natuurlijk dat ik geen Multi-Touch-trackpad heb ;)
    Maar goed, voor dat geld geen probleem.

3. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een simpele gratis html editor (Zoiets als Taco html editor) of desnoods een soort wordpad voor Mac. Heb nog geen goede vervanger gevonden. (NVU ging met m'n bestanden knoeien wat resulteerde in een verneukt html bestand.)

Iemand tips? :)

4. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Heb sinds vandaag ook n MacBook, ben er tot nu toe erg tevreden over. Maar nu even een paar vragen. Ik ga em veel voor school gebruiken en wil er dus iets om teksten mee te typen voor hebben, raden jullie iWork of Office voor Mac aan? Ik denk dat ik gewoon te maken ga krijgen met .doc bestanden, maar kunnen allebei deze paketten die bestanden openen en als .doc opslaan?
    Ook zoek ik nog een simpel spelletje voor als ik even niks te doen heb om er op te spelen, iemand nog een leuke tip? Ik heb de 2.4 gig versie met 2 gig ram, wat ik misschien later nog wel upgrade mocht het nodig zijn...

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Denk dat je aan 2gig voorlopig wel even zat hebt. Sommigen willen onnodig direct upgraden naar 4gig, omdat het kan, maar echt veel voordeel halen ze er niet mee.
    Met 512mb heb ik zelfs enige tijd prima kunnen werken, waaronder photoshoppen.

Volgens mij moet iWork ook .doc ondersteunen, maar heb het pakket zelf nog nooit gebruikt. Heb zelf gewoon Office voor Mac op mijn Macbook. Nieuwe 08 versie is dacht ik net uit, heb zelf nog 04 versie. En anders zijn er nog wel gratis tekstverwerkers te vinden.

Topic met diverse handige tools in een overzichtje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1229173.

Wat voor game zoek je, echt iets als sudoku/tetris of meer een volwaardige game?
    Heb zelf GTA2 onder Bootcamp draaien (Carmageddon 2 draait ie helaas niet goed) en onder OSX Tiger heb ik Warcraft 3 draaien. Zijn nog wel een paar games voor de Mac beschikbaar.

6. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Ik wil wel een volwaardige game.. gewoon een oude game die nog wel redelijk erop kan draaien. Office voor Mac 08 is pas uit ja, medewerker bij Mediamarkt wees me daar op. Die ga ik dan maar gewoon bestellen, dan weet ik zeker dat het goed is en zag die al staan op comcol :) Bij bol hebben ze alleen de Engelse versie nog maar. En dat van tweakers staan handige dingen tussen :thumbs: Die gaat tussen m'n bladwijzers :)

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb ff een vraagje: Wat maakt mac nou eigenlijk zo slecht voor games? Mijn vader heeft een 17" macbook pro met 4gb intern geheugen 2,4Ghz processor en een ik dacht 512 mb (Nvidia dacht ik) videokaart. Je zou toch zeggen dat je daar een game op kan spelen? En dan bedoel ik echt een nieuwe game en niet gta 2 of carmageddon.

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    @Scorp2111, Office for Mac zou ik aanraden als je heel veel met Windowsgebruikers samenwerkt. Dan weet je zeker dat je 100% compatibel bent. Je moet er alleen rekening mee houden dat het niet het beste programma is dat op je Mac draait.

@Dusky Demon NL, een dikke 90% van de games maakt tegenwoordig gebruik van DirectX. Dit is een taal/protocol dat alleen maar beschikbaar is in Windows (omdat het van MS is). Daarom verschijnen veel spellen niet, of pas veel later, voor de Mac. Als je via Boot Camp Windows installeert zul je zien dat de MBP van je vader bijna alle spellen probleemloos speelt in de hoogste resolutie.

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^
    Idd al vaak genoemd, voor games, zet gewoon windows erop onder bootcamp. Kan je alles gewoon draaien. Macbook Pro's kunnen heel wat aan, zelfs games als Crysis lopen nice op de nieuwste Mac Pro's en zelfs de wat ouderen tot ongeveer core 2duo 2,2 ghz.

10. Dead Worm NL

Dead Worm NL Casual Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hej!

Ik heb een vraagje, Ik heb een aantal dagen geleden nieuwe school software gekregen voor mijn Macbook voor het komende jaar.

(CS3, Torque Showroom Pro, Constructor & Torque SDK)

Maar door een domme fout ben ik mijn licenties kwijt ofzo hij zegt dat ik een trial van 7 dagen heb terwijl hij het eerst gewoon deed en geregistreerd aan Alfa College stond.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik kan de licenties niet van buitenaf krijgen ze moeten echt nog ergens van mn macbook komen en ik gebruik geen illegale troep ;)

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Op surfspot kopen, daar is ie maar 43 euro nogwat. Je kan hem echter alleen daar kopen als je kan inloggen met je studentennummer en wachtwoord. Maar het scheelt natuurlijk enorm met de 140 euro die in de apple store en dixons.nl wordt gevraagd.

Ik twijfel zelf ook nog tussen iWork en Office 2008. Als ik mijn MacBook binnen heb, probeer ik bij beide even de trials. Office is in mijn ogen voor het gemak beter, iWork heeft dan weer als voordeel dat het veel mooiere templates heeft.

edit 43,25, geen verzendkosten

Laatst bewerkt: 20 aug 2008
  12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar wanneer gebruik je die templates? Ik gebruik gewoon Office for Mac 2008, vind 'm intuïtiever dan iWork.

13. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Met bijv. Powerpoint. Powerpoint kan niet op tegen Keynote.

14. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Kun je ze niet gewoon naast elkaar gebruiken? Dan heb je het beste van beide.
    Als je het wilt kopen dan is deze optie duur ja, maar dat is dan ook je eigen keuze.

15. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef geen moeilijke berekeningen te maken met bijvoorbeeld Excel of Numbers, ik vind het vooral fijn dat ik mijn grafiekjes snel mooi kan weergeven.

Maar goed, er zijn niet voor niets trials, daar ga ik eerst gebruik van maken.

16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Office 2008 heeft ook zeer mooie uitstraling hoor, daar vind ik persoonlijk niets mis mee.

17. Dead Worm NL

Dead Worm NL Casual Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hej! :b:

Ik heb een standaard macbook (die volgens apple.com 2 gig max ram ondersteund, half jaar geleden upgegrade naar 2 Gig intern. Nu heb ik van iemand gehoort dat als je een 2 gig stick naast een 1 gig stick zet (3 gig dus) hij dat ook nog pakt maar 4 gig niet meer.

Weet iemand als dit waar is?

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Volgens mij kan Leopard 3GB aan.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    True, Keynote is vele malen beter dan Powerpoint. Nadeel is dat ik geen Macbook heb, maar een iMac. Nu zijn er wel een aantal Macbook studenten in mijn klas, maar aangezien de pc's waar de beamers op aangesloten zijn, nog altijd Windows pc's zijn..is Powerpoint het makkelijkst.

Heb één keer een Keynote presentatie ge-exporteerd naar Quicktime en die gebruikt. Ging perfect, maar als je op het laatste moment nog iets wilt wijzigen..kan dat natuurlijk niet meer.

20. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Elke keer als ik probeer in te loggen op de Battlefield site krijg ik dit;

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina