1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Oke, duidelijk. Is dit alleen bij WoW? Of ook tijdens een film?

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe enkel bij WoW, iets anders nog niet geprobeerd. Bij films niet, iMovie gaat razendsnel zonder enig fan geluid.

Wat me ook opviel is dat hij behoorlijk wat moeite heeft met Google Earth. Het stottert nogal eens.

Maar het is dus niet zo dat je net als bij Windows een driver kan installeren waar je een beetje kan klooien met de instellingen van je grafische kaart/chip?

Dan heb ik nog het verwijderen van programma's. Via windows is het niet handig om de mapjes met geinstalleerde programma's te slepen naar de prullenbak. Je krijgt geheid een keer gezeik daarmee. Maar bij Mac kan ik gewoon alles veilig slepen naar de prullenbak? Klopt dat wel of zie ik iets over het hoofd?

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt gewoon de programma's vanuit Applications naar de Trashcan gooien. Dit is de manier van deleten over het algemeen.

Bij sommige programma's wordt wel een Uninstaller geleverd, dit zijn ook meestal de programma's die via een installer worden geinstalleerd. Maar het gros van de programma's is gewoon drag&drop. Dus vanuit de DMG het programma in de map Applications slepen.

Om er zeker van te zijn dat alle bestanden die bij het programma horen worden verwijderd is het raadzaam om het programma: AppTrap te installeren.
    Dit programma geeft een melding zodra je een programma verwijdert, of je alle bijbehorende files ook wilt verwijderen.

4. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Voor mijn studie wordt bij een Macbook aangeraden. Nu lees ik op internet geruchten over een nieuwe/vernieuwde Macbook in September, dus binnekort. Weet iemand eventueel wat de veranderingen zijn? Het lijkt me zonde om nu veel geld aan een Macbook te spenderen om over enkele weken (?) eventueel een nieuw model te verwachten.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wat mogelijk is, is dat de hardware ietsjes geüpdate wordt, net iets snellere processor of net wat meer HDD ruimte bijvoorbeeld. Zo een hardware update verschijnt van tijd tot tijd. Er gaan in ieder geval geruchten over een metalic brushed look Macbook (iets in style van de Macbook Pro / Air).
    Ik zou in ieder geval nog even wachten, want volgens mij moet er in september weer een keynote komen met mogelijke updates. Zeker is het nooit bij Apple, maar nu nog even een maandje wachten kan geen kwaad denk ik.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    IK heb ook een tijdje getwijfeld of ik niet zou wachten op een nieuwere maar op dit moment kun je leuke deals vinden.
    Macbook Pro, 2,4 Ghz, 15,4 inch + 2 gig RAM voor 1188 Euro kon ik niet weerstaan en ben er nu heeeeel blij mee! Als er een nieuwe uitkomt zou die ook zeker weer niet goedkoop zijn dus tja, keuzes :)

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    9 september, dus over een weekje is er een Apple event, dus over een weekje weet je meer. Zou dus zeker een week nog wachten, als er dan niks is kan je em eerst gerust kopen.

Maar 1200 euro voor die macbook pro is erg netjes. Waar heb je em gekocht als ik vragen mag. Htr?

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, HTR in Veenendaal. Een vriend van me vond het zo'n goede deal dat hij er ook eentje wilde en mij als dank nog een 2 gig RAM upgrade gaf ;) \o/
    Nu nog dat video editten onder de knie krijgen maar dat gaat deze winter wel lukken :cool:

9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Mooie aankoop en hele mooie prijs ervoor! Normaal ben je dan rond de 1800 kwijt.

Zit te twijfelen mn Powerbook te upgraden en binnenkort mn Mac Pro te kopen, of de Mac Pro eerst te laten en een macbook pro erbij te halen. Hmmmm, denk toch dat ik de Mac Pro ga halen, kan ik weer 6 jaartjes lekker mee verder.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben ook nog niet helemaal uit mijn volgende PC.
    Vind de Mac Pro te duur. Zeker als je kijkt naar geheugenupgrades en HDD's, die je beter los kan bestellen. 440 Euro voor 2x 1gig extra slaat natuurlijk nergens op.
    Een iMac is ook een leuk dingetje, maar denk dat het hem niet gaat worden. Heb nl. nog 2 goede TFT schermen, die ik geen stof wil laten happen.
    Denk dat het dan toch weer een windows bak wordt, waar ik voor minder meer kan krijgen. Design is dan niet zo gelikt, maar het is wel prettiger voor mijn portemonnee.
    Voorlopig doe ik het nog even met mijn Macbook en PC.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Geheugenupgrades moet je ook nooit via Apple doen maar gewoon los kopen op www.macstuff.nl o.i.d.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Mac Pro is zeker niet goedkoop, kan em alleen met 20% korting halen, dus dat scheelt me 600 euro, en geheugen moet je altijd zelf halen net zoals hdd etc. Mac Pro is het makkelijkste zelf uit te breiden. Heb al 2x1Gb extra liggen, doe het dan eerst met 4Gb en later dan nog es 4x1Gb erbij voor een 8GB totaal. Zelf 2 hdd's erin zetten van 750Gb en dan heb ik weer een machine waar ik 6 jaar mee toe kan.

13. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Holy crap!!

Hoe heet die ene Mac site ookal weer waar ze meestal wel erg goed aanbiedingen hebben? En dan niet macstuff.nl

Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    HTR

15. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die site vond ik ook maar dat is niet die ik bedoel..
    Trouwens daar is die MacBook Pro ook gewoon 1800 euro!

16. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zusje wilt voor haar nieuwe studie een nieuwe laptop, en dat wordt dan een MacBook. Dit omdat ik er ook al meer dan 1,5 jaar mee doe werken.
    Ze is Windows beu.

Bij MM heb je nu deze week een leuke deal met de Macbook + Office 2008 voor 999. Die Office heeft ze nodig, en verder vind ze de specs prima voor haar schoolwerk.

Enige is even de Keynote afwachten op nieuws... Zou wel jammer zijn als de nieuwe MacBook niet meer wit is.

Als ik een MacBook Pro voor 1200 kon... mooie prijs!

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Je moet er ook voor naar een vestiging naar mijn weten. Volgens mij zijn die goedkope modellen import oid. Dus woon je in de buurt van een vestiging van HTR dan zou ik het wel weten.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Een week of drie terug zag ik op het forum van Tweakers een berichtje dat iemand hem voor die 1188 euro had... Ik vond het een sterk verhaal dus belde ff naar HTR.

In eerste instantie kregen ze iets van 50 exemplaren uit Engeland en was het Euro teken een Pond teken wat ze verder niet veranderden.
    Toen ik belde bleken die exemplaren ook allemaal al verkocht te zijn. Een dag of twee later kregen ze weer een voorraad uit Frankrijk met een Frans toetsenbord... Deze hebben ze omlaten bouwen naar een NL toetsenbord :thumbs:
    Ik meteen in de auto gesprongen en twee van die dingen gescoord \o/
    Eergisteren Applecare via Ebay gekocht (143 Euro ipv 450 dus me is happy :b: )

19. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2

Het event van 9 september is alleen iPod's ;). Als ze in september wat gaan doen met de systemen is het het einde van september/begin oktober.

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Is nog niks over bekend, al komen er zowieso ipods. De rest is nog niet bekend, al lijkt het me ook niet dat er weer laptop of andere upgrades gaan komen. Maar who will tell, het is altijd afwachten.

Holy F*ck, haha, das wel een mooie. Applecare via ebay voor een schijintje van wat je er normaal voor betaald. Thanku voor de tip. Zag al Applecare voor een Mac Pro met Cinema display voor 122 euro... normaal ben je dan wel 400/500 euro kwijt. Een Mac Pro met display ben je al snel 3500 euro voor kwiijt, dus 3 jaar applecare voor 122 lijkt me dan een mooie deal :D

Laatst bewerkt: 3 sep 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina