1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Denk dat iedereen wel anders denkt! ;)
    Vind de Pro er véle malen mooier uitzien. Vind mijn aluminium iMac ook mooier dan de witte versie.

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja,misschien zie ik het anders, ik zie het meer als zilver. Maar dat komt misschien ook omdat ik hem niet vastgehouden heb, en alleen maar vanaf een afstandje heb gezien. +/- 2 meter.

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Vindt zelf aluminium erg nice, gewoon clean, niks gespoten oid en daar hou ik persoonlijk van. Net zoals mn Powerbook, G5/mac Pro kast en Cinema display. Ziet er gewoon super slick uit.

Maar een macbook is ook niet raar. Alleen een macbook had voor mij een te klein scherm, doe veel grafische dingen etc, dus daarom ook niet voor de macbook gekozen. Zijn ook 2 verschillende machines met verschillende doelgroepen.

Bijna een Macbook Pro gekocht om mn G4 te vervangen, maar kon geen afscheid nemen van mn Powerbook :) Dus nu een 250GB hdd besteld, ga ik volgende week erin zetten :cool:

4. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Iemand nog tips over sites die programma's hebben om de looks van leopard aan te passen?

Heb mn pa's laptop hier naast mn eigen staan, maar ik haat die glazen balk onderaan, zag iemand anders die had em zwart gemaakt, weet iemand waar ik die dingen kan krijgen? :)

5. Wildsurf

Wildsurf Echoes.

Leuk Bevonden:
    0
    Docker en Candybar. Docker is echter gratis en voor Candybar moet je betalen.

6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zal ze vandeweek nog es testen, had er net al Dockswitcher opgezet, werkt ook super easy. Nu even deze erop gezet, vond em wel leuk zo eerst voor mn pa.

Edit:

Volgens Macrumours zal er een event zijn op 14 oktober waarbij de macbooks een update gaan krijgen. Maandje wachten dus nog voor degenen die erop zitten te wachten.

Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    En wat zijn exact die 2 verschillende doelgroepen. Kijk ik photoshop aardig, zit veel creaties te bedenken met sites en wil verder leren, maar wil niet altijd achter me bureau zitten,maar lekker op de bank iets doornemen of op bed. Tevens vind ik werken achter een bureau wel weer fijn, niet dat je in de war raakt van deze 2 dingen. Ook download en zit ik veel op internet en vooral muziek! Hele dag door staat hier muziek aan. En tja, soms game ik wel is, maar dat is meestal op me xbox 360. Dus het is geen pré.

Zelf zat ik nog te denken aan macbook air,maar dat komt meer denk omdat hij er mooi uitziet. En dat is denk ook voor een reis/zaken man. Ander argument: Voor 1600, iets meer want wil fijn kunnen gamen op een mac, heb je dus al een Imac. Het is alsnog een smak geld maar daartegen een macbook is al gauw 1400. En tja....macbookje of DIKKE Imac.

Waarom dit: Wil gewoon weten waar ik me geld het beste aan kan uitgeven.

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Of als dadelijk de Macbook Pro's in de aanbieding gaan een dikke macbook pro kopen ;)

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zo snel zullen die niet in de aanbieding komen, die blijven duur.

En een Macbook voor 1400 euro?
    Zelf kocht ik hem 2 jaar terug voor 1100 dacht ik, en heb ik er 2gig ingezet ipv standaard 512mb. Zelfs met 512mb kon ik al prima photoshoppen.
    Het scherm is wat klein om er de hele dag op te werken, maar het is wel te doen. Kwestie van wennen.

Koop een Macbook of Macbook Pro als ie portable moet zijn en een iMac als je hem enkel als desktop gebruikt. iMac heeft groter scherm en je hoeft niet nog eens een keyboard/muis erbij te kopen.

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Je hebt eigenlijk 3/4 opties die je mee kan nemen voor je beslissing.

Ten eerste de macbook air valt meteen af. Zoals je zelf al aangeeft is deze vooral voor zakenlui die even in de trein etc even dat ding willen gebruiken, voor dagelijks en langer gebruik is hij te beperkt.

Heb je nog 3/4 opties over.

Wil je perse mobiel zijn, of ga je toch bijna altijd achter je desktop zitten?

Hoef het niet mobiel, dan zou ik zeker voor een imac gaan. De goedkoopsten zijn er nu al vanaf 999 euro en daar kan je als je op een hbo oid zit nog wel wat vanaf krijgen met kortingen. Daarnaast zou je nog voor een mac mini kunnen kiezen, dezen zijn goedkoper en een mooi instapmodel mac als je bv al een scherm hebt staan.

Wil je perse mobiel zijn, dan heb je de keuze uit 2. De Macbook en de Macbook Pro. De Macbook begint ook weer rond de 999 euro en is een goeie machine, waarop je goed je werk kan doen. Maar voor de mensen die dagelijks met zware programma's voor hun werk gaan werken en echt zware games willen gaan draaien dan is de Pro aan te rtaden, mede ook omdat de macbook Pro een hogere resolutie scherm heeft dan een mabook.

Maar ga je internetten, muziek, af en toe photoshoppen etc dan zou ik je een macbook aanraden, omdat de extra 800 euro die je voor een macbook Pro betaald gewoon niet waard is in jouw geval. Of je moet echt geld teveel hebben of aardige ouders hebben.

Dus, als desktop een imac, als laptop een macbook in jouw geval als ik alles zo lees.

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, maar ik wil hem dan gewoon met 4 gigh hebben en grootste harddeschijf. En daarbij nog wel me garantie houden. Tevens vind ik het een lastige keuze haha! Want zit ook wel vaak bij me zwager te pokeren online, gewoon gezellig. Dus tja....mm zal er eff een tijdje over nadenken...het heeft geen haast. Ik wacht lekker die 14 okt. show af. Thnx voor info Grave!!

12. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    jup daar wacht ik nu erg op..
    Doe nu ongeveer al 2.5 jaar met mijn macbook.. hij werkt opzich nog perfect maar omdat het de eerste generatie is kan hij niet sneller dan 2gig werkgeheugen (opzich genoeg maar begin me nu te verdiepen in premiere/after effects en wil graag iets meer) en slijtage is ook een beetje zichtbaar aan de buitenkant..

heb hem echter 2.5jaar lang elke dag gebruikt voor school en hij werkt nog perfect.. sta er toch een beetje van te kijken want dit zie je niet snel bij een windowslaptop :)

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Wat doet het pokeren er toe?

Velen willen direct naar 4gig, omdat het kan.
    Als je het doet, bestel het dan niet via de Apple Store. Daar betaal je gewoon onnodig veel voor de extra opties. Waarom gelijk naar de grootste HDD?
    Zelf heb ik nog 60gig in mijn Macbook en nooit ruimtegebrek gehad. Heb er dan ook een pc naast. Je kan ene grotere HDD nemen, maar wat is groot genoeg? Hoe groter je HDD, hoe meer je er op zet of laat staan. Je betaald 135 euro meer om van 120 naar 250 te gaan (via de Apple store). Ook een grotere HDD zou je buiten de store om voor minder moeten kunnen krijgen. En anders is een externe HDD een optie. Meer ruimte, minder geld.

Is beetje vaag wat je nu wilt en wat je doeleinden zijn. Lijkt er meer op dat je met iets goedkoops wilt beginnen, omdat het goedkoop lijkt, en die dan met de duurste items gaat upgraden. Het is meer hoe je er mee omgaat.

@ cyber:
    Mijn 1st gen Macbook instapmodel werkt na 2 jaar ook nog prima, ook de zwaarde apps.
    Gebruik hem zelf niet elke dag (werk meer op desktop pc).
    Windows bakken kunnen het ook prima uithouden. Mijn PC is nu ook 4/5 jaar en kan nog steeds prima doen wat ik er in het begin ook mee deed, terwijl die niet extreem duur was ofzo.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier toch een Macbook Pro staan, 2,4 Ghz, 160 HD, 15,4 inch, met 4 gig Ram voor 1240 Euro. (vorig model). Dus ze komen echt wel in de aanbieding, je moet er alleen erg snel bij zijn :thumbs:

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat het pokeren ertoe doet: Ik heb niet de rest erbij gezet, maar tevens doe ik ook wel is lan games met me zwager, ik weet alleen niet of een mac game VS. Windows game samen kunnen, lijkt mij wel. Opties voor hdd: Een externe is altijd trager als intern. Geheugen: Zet je het zelf ben je je garantie kwijt. En ik wil gewoon een leuk product wat lang mee kan. Ik denk dat ik met een Imac meer keuzes/richtingen heb dan dat ik een macbook neem.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je bent helemaal niet je garantie kwijt als je het zelf in de iMac zet. Je schroeft één schroefje los aan de onderkant en je klikt het geheugen erin.

17. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Bij een macbook.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan nog niet, want je kunt onderop gewoon een klepje losschroeven. Tenminste, zo is het bij de Macbook Pro, dus neem aan bij de normale Macbook ook.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Met een munt kun je batterij eruit halen. Met een munt moet kan je soort schroefje draaien dus, en dan kan je batterij eruit klikken.
    Dan klik je zo het geheugen eruit/erin. 5 minuten werk en garantie blijft behouden. Volgens mij zit er bij de Macbook een manual hoe je dat moet doen.
    HDD vervangen is wat meer werk. Dan moet je ook nog een metalen plaatje los halen.

20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ohh ik dacht dat daarbij je garantie naar de knoppen ging. Mooi weet ik dat ook weer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina