1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En je muziek, moet je die op een speciale manier delen, of in een library zetten?
    Via mijn PC heb ik lang lopen kutten, omdat muziek in Windows Media Player library moest staan (wat echt een gigantisch zooitje wordt, zeker omdat de helft geen of verkeerd ID3 tags heeft). En als ik dan via mn 360 naar muziek wilde zoeken, was ik een minuut bezig om bij de gewenste band te komen.

    Al mijn muziek staat op mijn PC (externe HDD). Een gedeelte staat op mijn Macbook die ik bij het dj-en gebruik. Heb vaak dat ik op de Macbook wel eens ID3 tags corrigeer, maar dan staat het op de PC nog niet goed, of dat ik ze op de iPod corrigeer, maar dan staan ze dus ook niet goed op de PC of Macbook.
    Heb dan ook nog geen ideale media center situatie gevonden. XBMC doet nu iig heel goed werk voor het afspelen van films en muziek. Kan op PC gewoon aangeven wat ik deel en dat kan ik in XBMC benaderen, zonder dat muziek en films in een library moet staan.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je wijst in Connect360 gewoon je Music/Video/Foto map aan.
     
  3. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben erover uit, ik ga de huidige MacBook bestellen en niet wachten op de volgende versie. Feit is dat ik hem nu gewoon echt nodig heb voor school. Nu heb ik wat korte vragen nog:

    -Kan ik hem het beste online of in een winkel kopen? Online krijg ik studentenkorting, heb eens gehoord dat dit in sommige winkels anders zit.
    -Er zit standaard een 2.gig geheugen kaart in. Is een 4gb kaart aan te raden? Ik ga er niet op gamen o.i.d., gewoon normaal gebruik, vanaf volgend jaar ergens gaan er audio/video/foto-edit programma's op gedraaid worden. Nu blijft het bij internet, muziekprogramma, tekstverwerking etc. (kan hij soepel veel taken tegelijk doen met 2 gig?). Nu vind ik €151 voor de upgrade van 2 naar 4 gig ook erg duur, kan ik dit eventueel ook later ergens goedkoper doen zonder dat mijn garantie o.i.d. vervalt?
    -Als laatste, de Hardeschijf upgrade van
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Online via Apple.nl is het makkelijkst. Daar heb je 24uurs levering. Gewoon naar Surfspot.nl gaan en via daar naar de Apple Store.

    Geheugen niet bij Apple.nl bestellen maar op www.macstuff.nl of www.macdiscount.nl
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Geheugen zul je denk niet snel nodig hebben. Draai zelf ook diverse (grafische) programma's tegelijk met 1st gen Macbook met 2gig ram. Mocht je later het idee hebben te weinig geheugen te hebben, dan kun je het altijd nog bestellen via een webshop oid. Via Apple store moet je dat soort upgrades niet aanschaffen.
     
  6. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    De volgende versie is wel nog maar iets minder dan een maand.. en dan zijn deze ook weer goedkoper..
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    :+ ben wikipedia niet!

    Nou ok, nog 1. Kunnen jullie die misschien ook uitleggen.

    Heb programatje op mn iphone van Simplify media en op mn laptop. Kan ik al mn muziek op mn iphone draaien die op mn laptop staat waar ik ook ben in NL, zolang mn laptop thuis maar aan staat. Dus laptop thuis en ik ben in de trein ergens, dan kan ik nog steeds al mn muziek beluisteren op mn iphone, zolang ik maar 3G heb of ergens wifi.

    Hoe kan dat? Waar streamed ie al mn muziek weg? hoe kan dat vraag ik me dat dan af :+
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Met dat programmetje moet je neem ik aan ergens inloggen op een netwerk. Je muziek wordt vanaf je laptop naar dat netwerk gestreamed.

    Is dat trouwens een gratis programmatje? Of alleen te krijgen via installer/cydia?
    Tell me more! :cool:
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je logt idd in, je hebt een account, maar vindt et knap dat ze zo even 60Gb muziek kunnen streamen in een paar seconden, met lyrics en alles erbij van elk nummer op mn laptop.

    Is gewoon gratis, op elke iphone. Simplify, staat wel in de app store.

    En je kan zelfs vrienden uitnodigen om je muziek te delen, dus staat de computer van je maat aan dan kan je die dan ook gewoon beluisteren.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nice! Ik ga 'm direct zoeken en installeren op m'n iPhone! :)
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Werkt super! Thanks Grave! :cool:
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan ook alleen met Apple natuurlijk ;) :+
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als mensen nog wat interessante muziek hebben, voeg me dan maar toe, zal even mn inlognaam opzoeken.

    Ben altijd wel in voor wat nieuwe muziek als ik onderweg ben :cool:


    Of met mij, ik ben ook geniaal :+ *kuch*
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hierna was ik al eeuwen opzoek \o/

    Volgens mijn Mac is de uitgaande datastroom maar 42Kb/sec
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Wil er toch bij vermelden dat je net zo goed 'gewoon' geheugen kan pakken. Al het geheugen is gebaseerd op DDR2, dus er zit echt geen verschil tussen reepjes whatsoever.
    Gebruik zelf ook gewoon, normaal, Kingston geheugen in mijn MacBook. Scheelt je gauw 20 - 30 euro ofzo op 4GB. Daarnaast gewoon zelf d'r in plaatsen, nooit geld voor betalen iig..

    Besides, bij MacStuff koop je 2Gb i.p.v. 2GB :+
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Misschien leuk om elkaar een invite te sturen, kan je elkaars playlist luisteren. Denk dat iedereen wel weer andere muziek heeft, vindt et altijd wel leuk wat andere muziek te luisteren, nieuwe bandjes te horen etc, en je kan dus vrienden toevoegen aan het programma, dus dan ist helemaal leuk.

    Als je eigen computer dan niet aanstaat, staat er misschien wel 1 aan van je vrienden, kan je die muziek mooi beluisteren :)
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat is je screenname Grave?
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    schok101

    En die van jullie?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    rivanov

    :+
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mogelijke screens van nieuwe MBP staan op macrumors. Nog een klein maandje wachten en dan zullen we zien of nieuwe MP(P)'s echt een update qua uiterlijk krijgen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina