1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al betaal je zonder rente af, dan heb je alsnog een lening. Wordt namelijk altijd geregistreerd. Daar zijn onduidelijkheden over.
    Ieder zijn / haar eigen keuze, maar ik spaar er liever voor.

    Ik zou het wel jammer vinden als de MacBook niet meer in het wit verkrijgbaar zou zijn. Wit vind ik nog steeds DE kleur voor Apple.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Persoonlijk denk ik ook niet dat de Macbooks aluminium worden aangezien er dan qua uiterlijk geen verschil meer zit tussen de normale Macbook en de Pro modellen.
     
  3. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dat leen gebeuren. Je kan bij de Mediamarkt gewoon een Macbook kopen met behulp van Primeline. Geen rente etc. En het werkt prima :)
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    En dat wil je legaal doen?? Zonder toestemming van de eigenaar gaat je dat niet lukken lijkt me (in ieder geval niet legaal). Sowieso vind ik het een slechte grap aangezien je ook niet bij een mede leerling/leraar inbreekt om een grapje uit te halen.... Want dat doe je dus.
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Werkt zo'n Apple remote ook bij een gewone Macbook (13 inch)? En wat is het verschil tussen de touch pad van de normale Macbook en die van de 'dure' Pro?

    Een vriend van me zei dat hij meer opties had namelijk..
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij 1st gen zat er zelfs een Remote bij. Je kant er front-row mee bedienen. Verder heb ik het nog niet echt geprobeerd.
    MBP heeft multi-touch touchpad dacht ik.

    Wel jammer dat je als net afgestudeerde geen korting meer kan krijgen. Werk ook niet bij de MM om 20% korting te krijgen. Had het voor mij een stuk interessanter gemaakt.:p
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waar krijg je nou de meeste korting als student zijnde? Want bij de Apple store is het niet denderend, en Surfspot kom ik niet op :{
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij Apple store (online) krijg je dacht ik 10%.
    Bij meeste winkels die Apple producten verkopen, hanteren ze hun eigen upgrade en kortingsprijzen en zit je bijv op 2 of 4%.
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is niet altijd 10%, meestal rond de 7 ± 8% ofzo.

    Overigens, soms dan draait Safari niet maar het process Safari wel. Dan trekt dit process gewoon 90+% en word mn MacBook gewoon onnodig 70+ graden warm. Gaat echt helemaal nergens over. Zelfs met Windows heb ik dat niet. Er is niks aan de hand en dan loopt ineens een process gigantisch te stampen. Meestal met Safari, maar ook wel met iTunes. Iemand een oplossing?
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Hmm raar. Dat nog nooit gehad, wel als je bv flash dingen in websites hebt dat de cpu ervandoor gaat, maar daar staat apple bekend om dat flash niet echt lekker loopt op een mac. Of als je veel bestanden kopieert en dat al klaar is maar bv Leopard alle bestanden nog indexeert.
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd.. Maar dan heb je nog wel er nut van. Nu draait Safari 'niet', maar slurpt het process wel tyfus veel cpu time. Vaak ook nog eens gigantisch veel geheugen (400+MB). Safari trekt sowieso veel geheugen, maar dit is niet normaal. Misschien een keer opnieuw installeren, maar dacht dat je een Mac 'nooit' opnieuw hoeft te installeren :+.

    Achja.. het blijft een computer..
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ook een Mac is niet heilig! :)

    komt dit uit mijn mond?
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb alleen dat Filezilla op de Macbcook vaak enorm veel vreet >90%.
    Ander nadeel is dan ik maar 1 Filezilla client tegelijk weet te starten. Op de PC kan ik er zonder problemen een stuk of 5 opstarten, zodat ik meerdere sites tegelijk kan backuppen.
     
  14. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt het niet eens tijd dat er een deel 2 van dit topic komt?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina