1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Arcade] Texas Hold 'Em

Discussie in 'Algemeen' gestart door karf, 22 aug 2006.

  1. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik moet alleen nog the royal flush en 4 of a kind. heb nog niet online gespeeld maar is je singleplayer saldo het zelfde als online? of zijn het 2 verschillende?
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    zijn 2 verschillende als ik het goed heb :)
     
  3. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij is het nog niet gelukt hoor.
    Er gaat altijd wel iemand mee na een keer of 7-8 die dan betere kaarten krijgt en weg is mijn bijna 10 in a row. Heb het net een uur zitten proberen |:-
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Das denk ik echt puur geluk geweest, bij mij niet hor, ik kan geen ronde full in gaan zonder dat er minstens 1 iemand mee gaat en ik verlies dan meestal dus ook met zo'n tactiek.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    25000 in totaal waarvan er 2000 voor sp gereserveerd is geloof ik.
     
  6. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, bij die 1 tegen 1 scenario's ben ik ook een paar keer dichtbij geweest.
    7-8 in a row, maar dan gaat hij een keer mee all in en dan verlies ik of ik win en dan is zijn geld op en dus het potje afgelopen. :x
     
  7. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, er is 1 scenario waar ze werkelijk bij iedere verhoging afhaken. Een kamer vol met conservatieve spelers. Ik zou zeggen, speel het eens, iedere ronde de blind betalen en verhogen, ze gaan gewoon niet mee. De truuk om daar te winnen is natuurlijk makkelijk, je moet hun zelf laten verhogen. Ze verhogen meestal alleen als ze Azen hebben. Als ze hoog in zetten, zorg dat je beter hebt dan 1 pair. Dan moet je meegaan, en speel je dat scenario zo uit. Verhoog je steeds zelf, dan haken ze gewoon af.
     
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Welk scenario is dat dan?
     
  9. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Gisteren ook even online gespeeld maar was een beetje verneukt.. Waren er van die noobs die All in gingen terwijl de kaarten nog niet eens op tafel lagen. Dat is gewoon verneuking van het spel..
     
  10. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap er dus helemaal niets van :mad:
    ik heb de help allemaal doorgelezen, maar als je het nog nooit gedaan hebt wordt je daar ook niet echt veel wijzer door.
    je krijgt bijvoorbeeld maar 2 kaarten aan het begin en dan willen ze dat je er 4 op rij krijgt en je kan voorzover ik weet ook geen kaarten ergens pakken...
    ik heb geen tijd deze hele thread door te lezen, maar als er nog geen uitgebreide nederlands talige uitleg is gegeven door een forumlid zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn voor een keertje voor alle noobs ff een mooie begrijpelijke uitleg te maken? please?
     
  11. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste post in de spoiler?
     
  12. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij is nu de 10 in a row gelukt.
    Ik deed het head to head scenario (zelfde startgeld) en ging gewoon elke keer gelijk all in. In dat potje kwam ik na 7x all in in de problemen omdat hij meeging en won, toen had ik nog 1 miljoen en hij 7. Vanaf dat moment 10x all in gegaan gelijk bij de eerste mogelijheid en hij deed fold 10x :thumbs:
     
  13. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Whehe :cool:

    Geluk :thumbs:
     
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hmm...
    Handig is het, om ook eens s'nachts naar EuroSport of Veronica te kijken met die Poker Night programma's :).

    Althans, door oefenen met vrienden en dat soort programma's heb ik het pokeren geleerd.
    En inprincipe is het heel simpel.
    Ken je eigenlijk het spel .. .. .. (kan er gewoon nu niet opkomen8) ) met die dobbelstenen.
    Waarbij je Fullhouse enz. kunt gooien. Of straat en dat soort termen.

    Zo werkt het ook ongeveer met pokeren. Alleen dan met kaarten.

    Uitleg:
    Uitleg over Small Blind en Big Blind laat ik achterwegen.

    Je krijgt 2 Kaarten aan het begin van het spel.
    In principe is 2 het laagst, en de Aas het hoogst.
    Dus
    2 Kaarten, Boer-Aas is leuk
    2 Kaarten, Twee-Vijf is minder Leuk

    Met een Twee en Vijf kom je vaak niet ver. Oftewel, handig is het dan om al te "Folden" oftewel, deze ronde niet mee te doen.
    Heb je echter een Boer en een Aas, dan is het handig als je "Call'd". Oftewel, mee gaat met de ronden.
    Je zet dus het aantal Fishes in van de Blind speler.

    Om niet te moeilijk gaan doen....

    Je krijgt dan de Flop. Oftewel, er worden een drietal kaarten neergelegd op de tafel.
    Elke speler kan nu zien welke kaarten dat zijn.

    Voor de Combinaties verwijs ik je toch echt naar de Beginpost. Het is daar toch duidelijk uitgelegd.

    Om met het voorbeeld door te gaan...
    Jij zit met een Boer en een AAS in je handen. En op de Flop (de 3 kaarten op tafel) verschijnen een, Drie, Zeven en een AAS.
    Oftewel, jij hebt nu één paar. Namelijk 2 azen. Oftewel, het hoogste PAAR dat er te halen valt.

    Nu is de kans groot dat je wint. En kun je dus gaan "Raisen". Verhogen van het speelgeld.
    Waarna mensen die slechte kaarten hebben al gaan stoppen wanneer ze denken dat ze niet meer kunnen winnen.

    (bluffen en dat soort toestanden kan natuurlijk ook nog. Maar dit wordt een beetje een lange uitleg.
    Ook heb je te maken nog met Harten, Klaveren, Ruiten en Schoppen combinaties. Maar ook dat wordt een beetje teveel van het goede om nu nog eens na de beginpost uit te gaan leggen)

    Daarna komen er nog 2 kaarten op Tafel. Dit worden een 8 en een Boer.
    Oftewel, je hebt nu 2 paren. Namelijk 2 AZEN en 2 BOEREN.
    Niet slecht opzich :).

    Dan krijg je weer het "Raisen", "Folden" en "Callen" van mensen. Wanneer jij Verhoogt, en niemand gaat mee win je de pot.
    En begint het volgende potje weer van voren af aan.

    *
    hoop dat het een béétje duidelijk is voor een beginner :eek:
    In elk geval kan je dus geen 2 andere kaarten dan je krijgt. Wanneer dit klote kaarten zijn, "FOLD" (stop) je gewoon en wacht je op het volgende potje. Je verliest toch geen geld, tenzij je de "Blind" hebt.

    Voor de échte Kaarten Combinaties als Flush enz. moet je gewoon even de Hidden Message in de Begin Post uitprinten.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  15. Pretender

    Pretender Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    @ MYSTERY X

    Zeer netjes uitgelegd _O_
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje terug een tutorial gemaakt op Oldkoolnl.nl, misschien hebben jullie er ook nog wat aan. :)

    Tutorial


    Jullie kennen het vast allemaal wel, Texas Hold'em No Limit Poker. Het wordt regelmatig uitgezonden op Eurosport en Veronica, voor degene die het niet kennen, ff een korte uitleg:

    Waar draait poker nu om, en dan vooral de Texas Hold'em variant. Het is de bedoeling om een goede hand te krijgen van 5 kaarten. Klik hier om de rankschikking van de kaarten te bekijken. Ieder krijgt 2 kaarten (Hole cards) voor zichzelf, die alleen jij mag zien. Dan volgt de eerste wedronde. Dan komt de Flop, een set van 3 kaarten open op tafel, met die kaarten moet je een goede 'hand' zien te vormen, echter, deze kaarten gelden voor iedereen. Na de Flop volgt de 2e wedronde. De volgende kaart is de Turn. Ook deze kaart geld weer voor iedereen, er volgt nu weer een wedronde. Nu komt de laatste kaart op tafel, de River. Deze 5e kaart is ook weer open en voor iedereen. Ook nu is er weer een wedronde. Je hebt nu 7 kaarten, en met die 7 kaarten moet je een hand zien te vormen van 5 kaarten. Je gebruikt dus niet alle kaarten. Je gebruikt 0, 1 of 2 kaarten van jezelf, en maximaal dus 5 kaarten die open op tafel liggen. Nu komt de Showdown. Degene met de beste hand wint de pot. Bij een draw wordt de pot verdeeld. Zo simpel is het ;)


    Hier een wat grotere uitleg, met ook een uitleg hoe het inzetten werkt.

    Voor dat er begonnen wordt, moeten eerst 2 mensen iets inzetten. Dat doen de 2 die links van de dealer zitten. De dealer is iedere speelronde een ander, en wordt aangeduid door middel van een grote dealerchip. Degene die als eerst naast de dealer zit betaalt de kleine blind (zo wordt de inzet genoemd), en de speler daar weer naast de grote blind. Dat zijn vantevoren afgesproken bedragen, meestal zo'n 2 tot 0,1% van het maximale startkapitaal.

    Stel, ieder begint met 10 euro, dan kan je de grote blind instellen op 10 cent, en de kleine blind (die is meestal gewoon de helft van de grote blind) op 5 cent. De reden dat het een blind wordt genoemd, is omdat je al inzet voordat je je kaarten hebt gezien. Nu er is ingezet worden de kaarten verdeeld. Ieder die aan de tafel zit krijgt nu 2 kaarten (de Hole cards) die je voor jezelf moet houden. Degene die weer links van de persoon zit die zojuist de grote blind heeft betaald is nu aan zet.

    Dit is de eerste Bet ronde, hij heeft zojuist zijn 2 kaarten gezien en hij heeft 3 opties, namelijk:

    -Fold, dit is gewoon passen, je betaald niet aan de pot, en je doet niet meer mee met deze ronde. Als je past, dan mag je je kaarten niet laten zien.

    -Call, dit is meegaan door te betalen, je betaald dan die 10 cent en wacht af wat de rest doet.

    -Raise, dit is verhogen, als je denkt goede kaarten te hebben, kan je altijd nog eens verhogen naar een hoger bedrag. Je kan natuurlijk ook bluffen. Omdat het No Limit is, mag je verhogen naar ieder bedrag wat jij wilt. Wil je alles in zetten wat je hebt, dan ga je All-In. Als anderen minder als jou hebben maakt dat niet uit. Mocht jij 15 euro hebben en zij slechts 5, en je gaat all-in, dan kunnen hun slechts 5 euro van jou afsnoepen. Er mag per wedronde eindeloos geraised worden. Je mag dus Raisen over een Raise totdat je geld op is.

    Voor de rest van de tafel geld precies hetzelfde. Is er geraised, dan zul je moeten Callen op dat bedrag, anders lig je er uit. De Persoon die de kleine Blind heeft betaald, hoeft slechts (als er niet geraised is) de helft van het bedrag te betalen om mee te gaan. In dit geval 5 cent dus, hij mag natuurlijk ook raisen. De betaler van de grote blind een andere optie.

    -Check, dit is meegaan zonder te betalen, als iedereen gewoon gecalled of gefold heeft, dan kan deze speler gewoon checken, hij hoeft nu niets te betalen om mee te gaan naar de volgende ronde, omdat hij nou eenmaal al voor het potje heeft betaald.

    Hij mag natuurlijk ook gewoon Raisen. Folden is niet verstandig als iedereen gewoon heeft gecalled, want het is gratis om mee te gaan naar de volgende ronde. Heeft iedereen gefold, dan is de pot voor de speler die als laatst overblijft.

    Goed, nu de eerste wedronde voorbij is, komt de Flop, 3 open kaarten voor iedereen die aan tafel zit, die nog in het spel zijn. Degene die als eerst links van de speler zit die de dealer is, begint deze wedronde. Hij kan nu Fold (niet aan te raden, gezien hij gratis kan checken), Check (Dat is dus nu gratis), of:

    -Bet, dit is inzetten, je kan er voor kiezen een bedrag in te zetten. Dit mag ieder bedrag zijn.

    Als de eerste speler checked, dan heeft de 2e speler dezelfde opties, en zo verder. Checked iedereen, dan is deze ronde gratis. Maar wanneer 1 van de spelers Bet, dan hebben de volgende spelers de volgende opties, gewoon folden, Call (meegaan met het bedrag dat gebet is) of Raise (Nog eens een bedrag eroverheen raisen). Om mee te gaan naar de volgende moet je gecalled hebben op het hoogste bedrag, wil je niet callen, dan kan je folden. Mocht het bedrag dat geraised is niet kunnen betalen, dan kan je callen door all-in te gaan, je kan dan slechts je eigen inzet winnen. (Bijvoorbeeld, er wordt 10 euro ingezet, jij hebt slechts 9, dan kan jij slechts 9 euro winnen van iedereen die called of raised, als jij de pot zou winnen, de wordt de rest van de pot verdeeld onder de rest, en diegene met de beste kaarten wint dan weer die pot). Mocht iedereen folden na een Bet of Raise, dan is de pot voor degene die dus als enige ingezet heeft.

    Nu komt de Turn. dit is 1 open kaart voor iedereen, er gelden weer dezelfde wedregels als bij de Flop, het verschil is dus nu dat er 4 kaarten liggen, en je dus steeds zekerder wordt van je hand.

    En als allerlaatst komt er de River. Dit is weer een open kaart. Nu liggen er dus 5 open kaarten. Er gelden weer dezelfde wedregels als bij de flop. Met deze 5 kaarten op tafel staat je beste hand dus vast.

    Dan volgt de Showdown, iedereen mag zijn kaarten laten zien en degene met de beste hand wint de pot, bij een draw wordt hij verdeeld. Een Showdown kan ook al eerder in het spel, dat kan alleen als iedereen All-In is gegaan (of op 1 na) en er dus niet meer gebet kan worden. Dit kan al na het krijgen van de Hole cards.



    Soms zijn er problemen bij de Showdown als meerdere mensen hetzelfde hebben, ik kan het wel zelf uitleggen, maar dat wordt het er niet echt duidelijker op. Op deze site staat het redelijk uitgelegd dmv enkele voorbeelden:

    Normale Handrank

    Handrank met Kickers

    Handrank bij Straight en Flush

    Handrank bij Full House en 2 Pair



    En dat was het wel. Er zijn nog wat Subregeltjes, maar die zijn verder niet van belang als je niet proffesioneel speelt. Sommigen van die regeltjes worden duidelijk als je online gaat spelen. Maar zoals ik het heb uitgelegd kan je prima thuis spelen. Het is overigens wel aan te raden om eerst eens op Internet te spelen, zodat echt duidelijk wordt wat je moet doen. Het beste kan dit via http://www.partypoker.com . Dit is een gratis programma waar je zowel met echt geld als met speel geld kan spelen. Dit kan met de meeste Pokerspelen wel, maar Party Poker blinkt in alle opzichten uit tegenover de rest. Simpel en zeer overzichtelijk. Je hoeft slechts een account aan te maken, en spelen maar. Voor eventuele onduidelijkheden, met Play Money bedoelen ze dus speel geld. Ik speel er onder de naam RamonNL. Mochten jullie vragen hebben, vraag maar raak, en verders, pokerse.
     
  17. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    laatste scenario, daar had ik volgens mij ook net die achievement gehaald, en ik weet pas sinds gisteren een beetje hoe t werkt :p

    Edit: die tut van hierboven is zeker handig als je t nog nooit gespeeld hebt tnx :D
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Mystery X: Yahtzee ;)
     
  19. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moeten jullie mensen niet wijs gaan maken, want er zijn een aantal grote verschillen. De enige overeenkomst is 4 of a kind, Full House en Large Straight. Verder niets. Kleine straat is bijvoorbeeld niets. Het werkt nogal verwarrend voor sommigen als er steeds wordt teruggevallen op Yahtzee, want dat lijkt naast die 3 combinaties in de verre verste nog niet op mekaar.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  20. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemd.. Speelde net een potje en was preflop gefold. Ging er 7 all-in ofzo, zat iig 431000 in de pot. Ging de host er vandoor (denk ik). Iig de tafel werd gesloten, iedereen ging dus weg en ik als laatste, waarna ik de 431000 meekreeg zonder dat ik uberhaupt had ingezet of in de pot zat.. Niet dat ik het erg vond, maar wel een beetje vreemd..
     

Deel Deze Pagina