1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Archos Gmini 400 Thread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pharzimx, 11 nov 2004.

  1. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, dat ding is echt té stoer. Áls ik het geld zou hebben, damn, dan zou ik wel weten hoor...
     
  2. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    w00t.. gewoon na het proefwerk in de klas tijdens een proefwerkweek een DVDtje kijken _O__O__O_

    Dees moet ik hebben :9

    Hoe groot is een DVDtje eigenlijk? volgensmij kan je met 20 GB makkelijk 2 films kwijt? :p
     
  3. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel 4 á 5...
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    DVD is max 4,7 gb...passen er dus minstens 3 op
     
  5. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    der passen echt tientallen DVD's op...

    waar je namelijk geen rekening mee houd is dat je een programmaatje moet gebruiken om de resolutie kleiner te maken (omdat het schermpje natuurlijk veel kleiner is)

    op mijn telefoon heb ik films op ongeveer een 8ste van de originele grote draaien en ze zien er super scherp uit...
     
  6. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem een beetje op een veredelde Game Boy lijken, niet zo leuk in mijn opzicht...
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ja das waar, goed dat je het zegt!

    er is al 200€ op mun ipod geboden...nog 50 erbij en ik ga een Gmini kopen*)
     
  8. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    wooot hebbe hebbe hebbe.

    die irivers zien er ook leuk uit, maar de prijs staat me tegen :|


    ps: internet functie zou ook wel nice zijn _O_
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2004
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wordt zo'n programma meegeleverd eigenlijk? Zou wel erg bruut zijn, anders moet je zelf met programma's als VirtualDub aan de gang en dat is nog wel eens lastig.
     
  10. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bijzonder geïnteresseerd in dit hebbedingetje. Maar ik wil toch echt weten hoe het werkt met het afspelen van film. Als je de resolutie verkleind verklein je toch ook de omvang van de film? Aan hoeveel mbtjes mag ik dan per film denken? Hoe zit het precies met de interface: ondertitels etc?
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Klopt, als je de resolutie verkleint wordt de bestandsgrootte ook kleiner. Daarnaast kun je er ook nog eens de nodige compressie en/of codecs overheengooien (bijvoorbeeld divx) om de omvang nog verder te verkleinen. Ik denk dat je gezien de resolutie van het scherm (220x176 pixels) een gemiddelde speelfilm kunt terugbrengen naar zo'n 200 MB, zoniet kleiner. Dat zijn dus een flink aantal films :9

    Let wel: als je films via de gmini op je TV wilt afspelen moet je de resolutie niet gaan verkleinen. Maar dan nog kun je dmv de divx-codec films terugbrengen tot zo'n 700 MB per film met een prima kwaliteit.
     
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    heel makkie allemaal!


    pocketDivXEncoder is gratis die werkt perfect voor ALLE video formaten, deze zet hem om in .avi en die speel je Gmini400 af ;) Ik zet al mijn dvd's om via Pocket DVD-Studio, je kunt een trial downloaden en die neemt 5 mins op van een dvd. Ik heb voor kleine 35 euro dit proggie via de site gekocht en kan elke dvd zo binnen 1 uur omzetten naar avi en in formaat 640x.. en 30fps.

    Het resultaat mag er wezen zo heb ik Shrek 2 erop staan en die is verbluffend mooi. Geen gekloot met virtualDub etc... gewoon heel makkelijk omzetten. Ook als je de gmini aansluit op tv dan heb je scherp beeld mits je de reso natuurlijk op 640x houdt }:]
     
  13. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Proggie zit er dus niet bij? Anders moet je weer extra dokken :/
     
  14. GAMEMONKEY

    GAMEMONKEY monkey in the house

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook PocketDivXEncoder om films om te zetten naar .avi maar dan gratis :9 ...
    Ik had hem gewoon van http://divx.ppccool.com/ gedownload . En volgens mij is het legaal want er staat alleen dat als je het een goed programma vind je kan doneren..
     
  15. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb PocketDivXEncoder gisteren geïnstalleerd, thx titan1980 voor de tip :)
    Het is idd freeware, gratis dus. Je kunt er alleen geen dvd's meer rippen, alleen bestaande filmbestanden omzetten naar een acceptabele grootte en resolutie voor mobile devices. Voor het rippen van dvd's heb je weer andere tools, al weet ik zo niet welke en of daar ook freeware-varianten van zijn.
     
  16. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem op een internetsite gezien voor 260 euro

    iemand nog ergens goedkoper gezien?
     
  17. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow die prijs blijft maar dalen. Heb je een linkje? Als er nog lagere prijzen zijn, graag melden! :D
     
  18. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    shit verkeerd gekeken dat is de gimini 120, niet de 400

    die gimini400 koste daar 307 euro

    heb nog niet naar de verschillen gekeken van beide
     
  19. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn ik zat al naar mijn financieele situatie te kijken. :'-(
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat vind ik nog een interessante prijs, beter dan de 400 euro waar ik hem vorige week voor zag staan bij de Mediamarkt.

    Bij de pricewatch van Tweakers staan een aantal winkels die hem onder de 310 euro verkopen (excl. verzendkosten that is), bijvoorbeeld op www.rax.nl.
     

Deel Deze Pagina