w00t.. gewoon na het proefwerk in de klas tijdens een proefwerkweek een DVDtje kijken Dees moet ik hebben Hoe groot is een DVDtje eigenlijk? volgensmij kan je met 20 GB makkelijk 2 films kwijt?
der passen echt tientallen DVD's op... waar je namelijk geen rekening mee houd is dat je een programmaatje moet gebruiken om de resolutie kleiner te maken (omdat het schermpje natuurlijk veel kleiner is) op mijn telefoon heb ik films op ongeveer een 8ste van de originele grote draaien en ze zien er super scherp uit...
ja das waar, goed dat je het zegt! er is al 200€ op mun ipod geboden...nog 50 erbij en ik ga een Gmini kopen*)
wooot hebbe hebbe hebbe. die irivers zien er ook leuk uit, maar de prijs staat me tegen :| ps: internet functie zou ook wel nice zijn
Wordt zo'n programma meegeleverd eigenlijk? Zou wel erg bruut zijn, anders moet je zelf met programma's als VirtualDub aan de gang en dat is nog wel eens lastig.
Ik ben bijzonder geïnteresseerd in dit hebbedingetje. Maar ik wil toch echt weten hoe het werkt met het afspelen van film. Als je de resolutie verkleind verklein je toch ook de omvang van de film? Aan hoeveel mbtjes mag ik dan per film denken? Hoe zit het precies met de interface: ondertitels etc?
Klopt, als je de resolutie verkleint wordt de bestandsgrootte ook kleiner. Daarnaast kun je er ook nog eens de nodige compressie en/of codecs overheengooien (bijvoorbeeld divx) om de omvang nog verder te verkleinen. Ik denk dat je gezien de resolutie van het scherm (220x176 pixels) een gemiddelde speelfilm kunt terugbrengen naar zo'n 200 MB, zoniet kleiner. Dat zijn dus een flink aantal films Let wel: als je films via de gmini op je TV wilt afspelen moet je de resolutie niet gaan verkleinen. Maar dan nog kun je dmv de divx-codec films terugbrengen tot zo'n 700 MB per film met een prima kwaliteit.
heel makkie allemaal! pocketDivXEncoder is gratis die werkt perfect voor ALLE video formaten, deze zet hem om in .avi en die speel je Gmini400 af Ik zet al mijn dvd's om via Pocket DVD-Studio, je kunt een trial downloaden en die neemt 5 mins op van een dvd. Ik heb voor kleine 35 euro dit proggie via de site gekocht en kan elke dvd zo binnen 1 uur omzetten naar avi en in formaat 640x.. en 30fps. Het resultaat mag er wezen zo heb ik Shrek 2 erop staan en die is verbluffend mooi. Geen gekloot met virtualDub etc... gewoon heel makkelijk omzetten. Ook als je de gmini aansluit op tv dan heb je scherp beeld mits je de reso natuurlijk op 640x houdt
Ik gebruik ook PocketDivXEncoder om films om te zetten naar .avi maar dan gratis ... Ik had hem gewoon van http://divx.ppccool.com/ gedownload . En volgens mij is het legaal want er staat alleen dat als je het een goed programma vind je kan doneren..
Heb PocketDivXEncoder gisteren geïnstalleerd, thx titan1980 voor de tip Het is idd freeware, gratis dus. Je kunt er alleen geen dvd's meer rippen, alleen bestaande filmbestanden omzetten naar een acceptabele grootte en resolutie voor mobile devices. Voor het rippen van dvd's heb je weer andere tools, al weet ik zo niet welke en of daar ook freeware-varianten van zijn.
shit verkeerd gekeken dat is de gimini 120, niet de 400 die gimini400 koste daar 307 euro heb nog niet naar de verschillen gekeken van beide
Dat vind ik nog een interessante prijs, beter dan de 400 euro waar ik hem vorige week voor zag staan bij de Mediamarkt. Bij de pricewatch van Tweakers staan een aantal winkels die hem onder de 310 euro verkopen (excl. verzendkosten that is), bijvoorbeeld op www.rax.nl.