1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Assassin’s Creed: Brotherhood [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Nerrion, 22 dec 2010.

1. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tip voor het verhaal: Lees even de verhalen van Assassins Creed 1 en 2 op een gamesite, wikipedia of iets dergelijks, want anders snap je er echt geen drol van.

2. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welkom in de wonderlijke wereld van compatibility problemen.

1) Jij hebt inderdaad maps die hij niet heeft of andersom ( ongeacht of het private is of niet)
    2) iemand van jullie heeft een Stricte NAT en de andere moderate of iets dergelijks. Kijk of je compatibility hebt door met elkaar een private chat te starten. als dat gewoon werkt dan hoor je te kunnen connecten.

Probeer eerst die maps maar eens te downloaden als je dat nog niet had gedaan

3. Nickyocool

Nickyocool Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan doen voor die Bankiermissie voor 100%...
    volgens mij sta je eerst bij zo'n hooikarshizzle..
    ga je daarin.. wacht je totdat die wachter bij die kar komt staan. assassinate => dag :p

dan ga je via de rand van dat plein zeg maar :p gelijk links van die hooienkar. doe je laten vallen en krabbel je helemaal naar die bankjes toe in de rechterachterkant zeg maar :p probeer het subtiel te doen anders gaan die mensen kijken en kan je niet zitten :p.. alstie voorbij is gekomen moet je niet denken van kut.. want hij loopt er net zovaak langs totdatie geowned word ;)
    dus haast vooral niet.. want dan faal je xD

4. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0

Alleen in je laatste punt kan ik me vinden. De abilities die je op vroege levels krijgt zijn het beste, vooral de Smokebomb zul je tot level 50 gebruiken :)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Vanf level 28 hoor ik van de meeste mensen dat ze de combinatie Poison - Smokebomb gebruiken.

6. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Het is niet zo zeer dat die powers niet handig zijn (bijna iedereen gebruikt inderdaad smoke bomb), maar meer dat je aan het begin geen counters hebt tegen bepaalde situaties.

Voorbeeldje: ik ben de hunter, ik volg mijn kompas en kom bij een groep van vijf dezelfde mannetjes aan. Ik heb nu geen flauw idee wie mijn target is en ik heb geen abilities om te ontdekken wie dat wel is, dus ik kan niets uithalen. Mijn volgende target rent de heel tijd over de daken, zonder hidden gun of throwing knives is het bijna onmogelijk hem te pakken te krijgen en als ik dat al doe, krijg ik er heel weinig punten voor.

Nu ben ik de hunted, ik heb met veel moeite twee NPC's van mijn karakter gevonden (terwijl andere mensen morph of die ene perk dat iemand in je groepje in jouw karakter verandert gebruiken om deze situatie te creëren) en sta daar mee in een hoekje. Er komt nu een hunter aangelopen die vervolgens direct een fire cracker gebruikt om mij te verblinden en te vermoorden. Vervolgens doe ik het zelfde trucje nogmaals, maar nu weet iemand met templar vision mij direct te vinden.

Daarnaast heb je op hogere levels ook betere versies van de abilities die ik heb en zijn er perks in de trant van "10 seconden van elke countdown af".

Ik vind gewoon dat je als low level iemand erg in het nadeel bent t.o.v. hogere levels.

Het viel me trouwens mee hoe 'moeilijk', die mp-achievements zijn. Wist er een aantal met wat geluk aardig snel te krijgen (in de laatste 10 seconden winnen, iemand killen en direct daarna ontsnappen etc.).

Ik had gisteren in de sp ook eindelijk de aconite gekregen, waardoor ik nu fast poison heb:)

7. mbuist

mbuist Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De multiplayer achivements lijken moeilijk, maar moet je niet opletten. Gewoon zorgen dat je lvl 50 word en in de progress daarna toe haal je zelf wel die achivements.

Lage tegen hogere levels is inderdaad niet eerlijk maar wat mij wel opvalt is dat de match server hier wel nakijkt. ik kom vaak genoeg bij mensen in een game met ongeveer dezelfde level. Ligt er gewoon aan wie online is denk ik dan maar

8. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Verhaallijn uitgespeeld.

Spoilers over het einde!
    Wat een heerlijk WTF-einde is het weer, hoe krijgen ze het toch ieder deel voor elkaar8)

Straks maar even wat theorieën gaan lezen. Zoals ik het nu begreep wou Juno Lucy dood hebben omdat ze 'the path' blokkeerde. Ook Subject Sixteen had het er over dat "she" niet te vertrouwen was. Of zou hij het over de goden hebben? En Desmond moet nu op zoek gaan naar Eve, wie dat dan ook zijn mag. Misschien is het subject sixteen wel (aangezien de stem in de clusters ook vrouwelijk is) en is ze nog levend?

Genoeg te speculeren tot het volgende deel in ieder geval

Soort mini-reviewtje (met spoilers!):
    De eerste paar sequences vond ik niet echt goed. Sowieso moest ik weer even wennen aan hoe het eruit ziet (het heeft een hele specifieke look, waar ik in ieder geval even aan moet wennen). Daarnaast moest je gewoon weer die hele standaard AC dingetjes doen die ik in deel 1 en 2 ook al deed (ja, ik weet ondertussen wel hoe je moet freerunnen!).

Pas vanaf het moment dat je je eigen Brotherhood krijgt (sequence 4/5?) en weer veel sidequests kan doen begon ik het echt leuk te vinden. Het is gewoon heerlijk om een beetje over de daken te rennen, hier een vlaggetje pakken, daar een bank kopen, nog even een zijmissie doen en misschien nog even een cluster op te lossen.

Daarnaast blijft het verhaal erg leuk (zie ook de vorige spoiler), al moet ik zeggen dat ik niet alles van Ezio's verhaal kon volgen (ze hebben nogal de neiging veel mensen te introduceren die verder een klein rolletje hebben, waardoor het soms nogal verwarrend is).

Wat ik wel erg miste in dit deel zijn de leuke assassinations. In deel 2 waren ze al een stuk minder, maar nu al helemaal. Het leuke aan AC1 vond ik juist dat je lekker je assassination kon gaan plannen op jouw manier en die ook uitvoeren. Nu wordt je door de hele assassination aan het handje vast gehouden.

Ook vind ik dat veel van de wapens/tools een beetje onnodig zijn. Zo heb ik poison alleen gebruikt voor een guild challenge en de parachute en het geld strooien alleen maar voor de achiev. En de vele verschillende zwaarden zijn ook nergens voor nodig, ik heb er misschien maar drie echt van gebruikt.

Als je puur kijkt naar wat er in het spel zit is Brotherhood (zeker met de mp) absoluut de beste van de AC-serie, maar mijn gevoel zegt nog steeds dat hij absoluut niet kan tippen aan deel één.

Als laatste blijft toch wel heel erg het deel 2.1 gevoel aan mij hangen. De gameplay is nauwelijks veranderd t.o.v. AC2.

Als je kijkt naar wat de game is, zou ik hem een negen geven, maar voor mijn gevoel is hij meer een zeven waard. Ik geef hem uiteindelijk dan maar een 8/10.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Las in de PU dat 1 redacteur wel klaar is met de AC serie. Argumentatie was dat Ubi elke keer maar weer met een deel komt, maar het verhaal geen ene flikker opschiet.
    Opzich ben ik het daar wel zwaar mee eens..8)

10. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Enerzijds wel mee eens, anderzijds niet. In elke Assassin's Creed game heb ik telkens alle zijmissies gedaan en dan ben je ongeveer wel 30 uur bezig met een playthrough (waarschijnlijk minder op deel 1, maar daar werd de tijd niet bijgehouden). Het overgrote deel van die tijd besteed je in de Animus en dan schiet het verhaal inderdaad voor geen meter op. De Desmond-passages zijn kort, maar vertellen wel veel. Het verhaal maakt dus wel steeds voortgang en ik ben ook zeer benieuwd naar hoe het verder gaat. Maar goed, in principe zouden ze hier een hele lange serie van kunnen maken met elk jaar een nieuwe game of iets dergelijks en dat zou toch echt jammer zijn. Het verhaal van Desmond mag nu zo onderhand wel een keertje beslist worden van mij, tenzij ze het interessant weten te houden. (en dan niet door zwakke plottwisten)

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoe zit het met die tomaten en wol etc. die je soms loot, kun je die ergens voor gebruiken, of puur om te verkopen? En is er een manier om te zien welke plekken je al gerenoveerd hebt en welke je nog moet aanpakken?

12. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Met die spullen kun je quests bij winkels doen. Bijvoorbeeld bij de Blacksmith, komt er een wapen beschikbaar.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké dan moet ik die spullen daar gewoon verkopen ofzo? Zal straks eens proberen.

En op die map kun je niet filteren op alleen shops, tunnels etc. die je nog moet upgraden?

14. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Nee, gewoon naar een kopje 'quests' gaan bij de shop, de rest leidt zichzelf.

Je kan de map wel filteren op shops en andere aparte dingen, maar 'die je nog moet upgraden' weet ik niet. Al een tijdje geen AC meer gedaan ;).

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké thanks.

16. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zometeen beginnen met de game ben erg benieuwd!!

hoeveel uur speel uur heeft de singleplayer eigenlijk?

17. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Ubisoft has said Assassin’s Creed: Brotherhood’s single-player story will last 15 hours long, but couldn’t confirm the length once side-quests are included.

edit* IGN: There’s a lot of meat here: 20+ hours for single player.

Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nuttige informatie, zo na de release. :p

19. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    haha zoiets zal het wel zijn !

xD

20. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    En dat zegt Jeroen, de gast die met smart zit te wachten op de zoveelste Ridge Racer en trouw elke PES speelt... 'Elke keer met een deel', er zijn er pas drie 8) Tuurlijk, van mij hoeven ze het verhaal van Desmond ook niet nog 5 delen te rekken, maar om nou te zeggen dat het verhaal geen bal opschiet... Zowel AC1, 2, als Brotherhood had een evengroot aandeel in Desmond's verhaal imo.

Deel Deze Pagina