1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Assassin's Creed [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ritual

Ritual Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Wooldor: alsjeblieft zeg, je loopt al de hele dag te zeiken wat een teleurstelling AC is, je hoeft de game niet te spelen he! En AC niet orgineel? Haha, nee idd settings en concepten als deze zijn al miljoenen keer langsgekomen. Alsjeblieft zeg!_0/ Als AC niet orgineel niet is dan is geen enkele game dat meer.

Anyway, mss een beetje raar met qua free-roaming vind ik AC wel vergelijkbaar met Jak 2: Renegade op de PS2. In Jak 2 had je ook een erg grote stad waar relatief weinig te doen is/was maar daar heb ik me ook maanden mee vermaakt en ik denk dat hetzelfde gaat gebeuren met AC!_O_

2. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    als jij paardrijden met de auto's in GTA gaat vergelijken weet ik zeker dat je het dan echt te ver loopt te zoeken.

en dat verstoppen is dan misschien hetgeen wat het meest op elkaar lijkt, maar ik denk eerder dat UBI hiervoor heeft gekozen omdat dit gewoon de handigste manier is om de heat van je af te krijgen. ze kunnen je ook niet voor altijd achterna zitten want dan kun je nooit meer een missie stealth doen in die stad.

3. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een van de meerdere argumenten die ik al genoemd heb:

Dat verdwijnen in een tent dat is toch puur afgeleid uit de spray paints van GTA. Dat had toch op een heel andere manier gedaan kunnen worden in de eigen AC stijl.

Ok Cyrax77 waarom vind jij dit geen goed argument?

4. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar je kan uit het zicht van die guards ontsnappen en dan ergens in de shaduw staan of achter muren oid. Nu zien de guards je vaak een tent invluchten en ineens ben je safe :9

5. Acrisius

Acrisius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier wel dus, zit nog steeds te wachten :'-(

6. Ritual

Ritual Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA heeft precies hetzelfde, politie ziet zo'n spray shop in rijden en je bent ineens safe!:eek:

7. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies!

Dit was een van de dingen waarvan ik dacht wtf ik heb dit eerder meegemaakt op dezelfde manier.

8. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Je kritiekpunten ben je nu echt aan het opleggen, ik heb respect voor je mening en sluit me aan bij sommige argumenten. Maar laat JIJ dan OOK mensen in hun waarde die de game wel leuk vinden, het is een kwestie van smaak iedereen houdt er een andere mening op na. Daarnaast vraag ik me af waarom je in dit topic blijft rondhangen (heb je de game wel?), is dit puur om te provoceren? Want je kritiekpunten begreep ik in je eerste post ook al.

Voordat je me een fanboy gaat noemen wil ik daaraan toevoegen dat ik het ook alles behalve een Classic vind! Het is gewoon een erg goede game die voor de liefhebber een absolute must have is.

9. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je kunt ook achter muren gaan staan, als ze je dan niet vinden en je lang genoeg wacht gaat de heat ook van je af.

en schaduwen...... dat zou echt een gigantische Splinter Cell rip-off zijn.

10. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even ter verduidelijking: Een ripoff is een game die hetzelfde probeert te doen als een andere game en daarom bepaalde gameplay elementen (schaamteloos) kopiƫert.

Voor zover is AC kan beoordelen is dat natuurlijk niet het geval. De tijd dat GTA opzich een genre was is voorbij, wel is het zo dat door de komst van GTA III het zogenaamde free-roam genre ontstaan is. Dat AC een open wereld als basis gebruikt maakt het geen GTA-aftreksel maar een freeroaming game. Het spray-painten kan je gezien als geleend of gestolen gameplay, maar bij welke (semi) stealth game is het niet de bedoeling om jezelf te verstoppen als je gespot bent?

En hoe had dit dan gedaan moeten worden in AC? Laat je die gast guardskleren oid aantrekken, dan heb je namelijk Hitman schaamteloos gekopiƫerd. Je kan natuurlijk ook je mening bijstellen en zeggen dat AC geen GTA ripoff is.

11. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wooldoor heeft gelijk, altair heeft ook een zwaard, dat is zo nagemaakt van Oblivion en 30% van alle games,
    oko heb je guards, dat is ook zo erg van oblivion nagemaakt, want die hebben ook guards,

echt vette ripp off deze game man..

sarcastisch als je het nog niet dorhad:+

12. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Lol, hoe hadden ze dat dan moeten doen? Je in een gebouw laten verstoppen wat ook weer op hetzelfde neerkomt? Je loop in de middeleeuwen rond, daar zijn de manieren om te verdwijnen beperkter. Of wilde je graag via DNA trics kunnen verdwijnen , onzichtbaar worden, of de leap of faith je de hemel in laten schieten voor 2 minuten zodat ze je niet kunnen vinden?
    Ik vind dat ze dat onderdeel prima hebben gemaakt.

En als je het hebt over rip offs, dan ken ik er nog wel 1. De allereerste Dune: The Battle fo Arrakis was de eerste free roam game. Je kon immers rondlopen, vragen stellen, prate met mensen en met je Ornithopter rondvliegen naar verschillende plaatsen. :{
    Dus GTA is een dikke rip off. :x

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat is gemakkelijk. Omdat een game-element wordt gebruikt van een andere game is het nog geen rip-off. Nogmaals, het gaat erom dat de essentie van AC heel anders is dan bij GTA. Het zoeken van je targets, de manier waarop je dat doet en het vluchten is de essentie van AC. Dat je dit doet in een grote speelwereld en dat er een spel is waar je langs een spray-shop moet om uit handen van de politie te blijven maakt het nog geen rip-off. Je vergeet gewoon dat zowel de bedoeling als de manier waarop gewoon anders is.

Nu ben ik er wel klaar over eigenlijk. We verschillen van mening dat is duidelijk.

14. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp me niet verkeerd ik vind het zelf ook een hele toffe goede game alleen na 3 jaar ontwikkeling had ik er meer van verwacht.

En YunSung ik zal mijn mening dan wel bijdraaien dat het geen rip-off is maar wel een game die een aantal elementen beter zelf had kunnen verzinnen en er een andere wending aan had kunnen geven.

Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  15. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet wat die gasten hebben hoor in de kingdom .. maar ik hoef maar even langs te lopen of ik word al opgejaagd .. die gasten hebben zeker een kort lontje daar !!

16. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Zou de discussie niet ergens anders kunnen, dat de mensen die de game zelf hebben er hier over kunne praten..? Meer over de game in het algemeen zegmaar..
    Dan worden vragen enzo teminste ook nog opgemerkt.

Maakt het uit HOE je templars vermoord? Als je ze assassinate, is daar nog een achievement voor ofzow? Want sommige is dat (bijna) onmogelijk, staan helemaal tegen een rotswand ofzo aan..

17. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nee, er is geen achievement voor de wijze waarop je een Templar vermoord.
    Er zijn wel achievements voor bijvoorbeeld 100 combo kills of 50 stealth assassinations. :)

18. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Jah I know. Maar dus ook geen stealth assassinations ofzo?
    Ik heb de game nu 4 uur gespeeld, en ben nog steeds VOOR die stad gebleven.. Gewoon beetje ronddwalen, templars killen, high points beklimmen en vlaggetjes zoeken. Geweldige game dit :D

19. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ///edit: ow het gaat over die gasten, ik heb niets gezegd.

Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nee volgens mij niet. :)
    Ja ik doe hetzelfde, probeer ook echt alle informatie te vergaren voordat ik een kill doe. Heb de 1e assassinition gedaan, moet er dus nog 8.
    Voor de rest inderdaad wat side missions doen, of gewoon wat rondlopen. _O_

Oh, dacht alleen dat dat voor de 9 targets gold met die DNA. :)

/Mod Nogmaals, gebruik de EDIT knop ipv dubbel te posten -/- Kameo

Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina