Waarom zou je als 'echte assassin's creed fan' Brotherhood en Revelations skippen en direct deel 3 spelen? Niet een aanval, maar een serieuze vraag want dit begrijp ik dus echt niet.
Pas vanaf sequentie 6 ben je misschien de volgroeide Connor en hoewel dit de helft van het aantal sequenties is, is dit bij lange na niet de helft van de game. Tenzij je echt gigantisch er doorheen rushed, maar dan openen ook alle gebieden en zij-missies etc. en volgens mij zijn de verhaalmissies ook langer.
Tot slot:
- Niet 'alle' knoppen zijn veranderd, alleen counteren is van
+
naar
+
gegaan. That's it...
- Grafisch is het gewoon beter dan alle voorgaande delen, ja misschien hadden voorgaande delen mooiere omgevingen maar grafisch gezien is ACIII superieur.
- Tegenstanders waren nooit bijzonder slim.
- Muziek is wel degelijk aanwezig, als je het geen mooie muziek vindt is dat wat anders dan 'geen muziek'
- Tsja, als je nog niet als de echte hoofdpersoon Connor gespeeld hebt, is het misschien niet helemaal eerlijk om meteen al de hele game de grond in te trappen?
- Zoals eerder gezegd is het simpelweg niet waar dat je slechts de halve game als Connor speelt (misschien tenzij je ongelooflijk rushed)
- Klimmen gaat nu soepeler, misschien dat je dat bedoelt want 'knopje indrukken (
) en stick omhoog' is precies hoe je klom in voorgaande delen?!
Verbeteringen zijn er genoeg, echt stealth dit keer (vanuit struiken en hoekjes), ook al werkt dit nog niet 100% toppie, is dit nog altijd vele mijlen beter dan deze mogelijkheid niet te hebben in een game die wel aan je vraagt om stealthy te zijn voor de full synch.
Verder zijn er nog veel meer verbeteringen maar die heb ik al meerdere malen genoemd in eerdere posts en wil mijzelf niet de hele tijd blijven herhalen.
Sfeer en die andere punten is puur subjectief, ikzelf vond het wel wat hebben om als Connor soepel door de bomen te free-runnen in de frontier, met herten en andere dieren die daar ook grazen en eventueel met een mooie laag sneeuw omdat het winter is. Maar goed, daarvoor moet je wel verder spelen dan de eerste paar sequenties.
P.S. Opnieuw niets is aanvallend bedoelt, dit is gewoon puur mijn kijk op dit alles.
Klik om te vergroten...