1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Assassin's Creed IV: Black Flag

Discussie in 'Games' gestart door Tyspolir, 3 mrt 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kortom, deze serie is niks voor jouw ;)
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nope. Hoop niet dat WD net zo gaat worden
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb hetzelfde met Uncharted, iets wat me erg tof lijkt maar ik kom er gewoon niet doorheen.

    Ik ben toch wel erg benieuwd naar de next-gen versie van Assassin's Creed IV, aangezien ik die in de pre-order heb staan.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Laat maar liggen dan, want jij hebt te weinig gameplay gezien. ;)
     
  5. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Wat is het overnemen van die schepen toch ook ontiegelijk vet _O_ Zo'n gevoel van voldoening als je na tien minuten strugglen eindelijk zo'n Man O' War neergehaald hebt :D
     
  6. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je deel 1 een uurtje hebt gespeeld, dan speel je net de tutorial en een superlange filmpje om daarna zonder vrijheid Masyaf te verdedigen. Tuurlijk vind je het dan niet leuk. Deel 2 was volgens mij precies zo met een tutorial en daarna een missie zonder vrijheid.
    Bij AC moet je gewoon iets langer spelen dan een uurtje om een oordeel te kunnen geven (Ac III daargelaten, de eerste helft is gwn een tutorial 8))

    Ik speel vanaf het begin en heb de AC games tot nu toe altijd leuke games gevonden.

    Deel 1 had het verhaal en een wereld waar je zo goed als overal kon klimmen was echt vernieuwend. Helaas waren de side missons en collectibles vrij saai en eentonig, dit had ik gelukkig aan het eind, nadat ik de game had uitgespeeld mogen ervaren.

    Deel 2 had een introductie van een nieuwe assassin in een nieuwe tijdperk in steden welke nu nog steeds lijken op de game (of andersom :+). Na deel 1 zo vaak uitgespeeld te hebben en de eindcredits gezien te hebben vond ik het wel leuk dat deze game direct begon waar de vorige eindigde. Daarnaast had deze game betere side missions, je kon zwemmen en had het een dag/nacht cyclus.

    Brotherhood had de introductie van recruitment en maakte de side missions nog uitgebreider (Da Vinci missions) daarnaast had je een scala aan wapens en kon je vijanden op vele manieren afmaken.

    Revelations had weer het verhaal wat meer vragen opleverde dan het beantwoordde. Helaas begon deze na het verhaal weer repititief aan te voelen.

    Deel 3 had dan weer het verhaal waarbij de lijn tussen de assassins en templars begon te vervagen. Ook kon je gaan jagen, hoewel dat niet echt mijn ding was kon ik het wel waarderen. De dacht/nacht cyclus was intussen uitgebreid tot een seizoens cyclus.(of was dit tich mission based?) De naval battles ook maar na 10 missies begon het ook weer repititief aan te voelen.

    Ik hoop in de toekomst op de next-gen dat er ook destructie, echt sluipen (met bepaalde gear) en deze keer voor een niet-westerse setting wordt gekozen.

    Heb Black Flag nog niet gespeeld maar hoor er echt goede verhalen over, meer als brotherhood. Zijn er ook een scala aan wapens als in brotherhood, of heb je alleen maar piratenwapens?
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Alleen maar sword sets en pistol sets.
    Ik word echt moeilijk leip van die schepen kaap shit trouwens. Moest ik metal fixen, val ik een schip met metal aan, word ik meteen geraped door 3 andere schepen erbij. Of is er een een of ander rood piratenschip die mij gewoon 24/7 loopt te chasen, fuck off! Kan ik niet aan land omdat ik in 'combat' zit :emo: leuk dat varen, voor even. Ik wil gewoon klimmen en klauteren, verdomme! Ik verdwaal ook in die menu's, de tering man. Upgrade je ship dit dat, zus zo, economy hier daar, like I care.

    @ Pepzi, ja, die shit brengt zeker voldoening nadat je ruim een half uur hebt lopen sturen, draaien met je schip en hebt geprobeerd dat andere schip neer te halen met echt een compleet beperkte shooting range. ACIII staat bij mij hoger dan Black Flag omdat deel III nog wel indruk op mij maakte door die vernieuwde engine, het sneeuw, het soepel bewegen in bomen, etc. Rest van de game was compleet pauper en Black Flag tot nu toe ook. Ook echt weer een bizar trage opbouw en ik weet nu al dat dit deel een gigantische anticlimax gaat hebben, zoals eigenlijk elk deel in de franchise (behalve deel II, met die bazen end fight in de kerk, en Brotherhood, met de apple of eden, bazenshit. Die moderne crap met Desmond e.d. vergeet ik gewoon in elk deel, volgens mij loopt daar al helemaal niemand op te wachten).

    Waar zijn verder die geniale klim- en klautermissies uit deel II, Botherhood en Revelations (die 5 keys of altairs library sequences, en het klimmen in de prachtige kerken van Rome en Venetie bijvoorbeeld, heerlijk klim- en klauterwerk) gebleven? Prachtige tijden. Nee, ik verschuil me nu weer 24/7 in bosjes en luister een paar apen af als ik niet aan het varen ben. Het enige wat me nog aantrekt in Black Flag is het free roamen in de weer prima vormgegeven steden, die helaas nu met elk verder deel meer op de achtergrond lijken te raken.

    @upinsmoke: Watchdogs lijkt ook zo te gaan worden, trust me.
    @Nightbringer: next gen ACIV is vrijwel identiek aan de 360 en ps3 versies, afgezien van het dynamischer uitziende water.

    Het is verder ook dat ik Black Flag voor 17eu met gratis Season Pass van mn werk kon krijgen anders had ik hier al helemaal geen 60euro voor neergelegd.

    Ik vind het verder jammer dat de grotere franchises van Ubisoft de laatste tijd teveel op elkaar gaan lijken, zo nam Far Cry 3 gameplayelementen over van AC(view points, free roam, etc.), lijkt Watch Dogs een AC in een modern jasje te gaan worden en wordt de AC franchise verder uitgebreid met spelelementen die compleet overbodig zijn (in mijn ogen), zoals het upgraden van je ship, het economy systeem, en weet ik het wat nog meer allemaal. De kern van de gameplay (het klimmen en klauteren, de stealth gameplay, wat Cyrax ook zegt) lijkt daardoor steeds meer op de achtergrond te raken. Investeer daar weer eens in Ubi, en ook in de combat, dan krijg je tenminste weer eens een decent AC game. Maar dat kan hun toch geen moer schelen want de game verkoopt toch nog wel als een tiet. Dus spelen ze maar op safe. De enige franchise die Ubi nu nog heeft die als een huis staat is Rayman. Zo verschrikkelijk jammer dat die nou weer voor geen meter verkoopt.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  8. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    De missies op het land zijn inderdaad behoorlijk saai, 90% is 'tail die guy' en 'luister die gasten af'. Maar qua varen moet je gewoon weten wat je doet 8) Niet op schepen gaan vuren waarvan je weet dat je ze niet aankan (die verschijnen als rode tekst in je spyglass), en geen konvooi aanvallen want dan lig je binnen vijf minuten op de bodem van de zee :+

    Maar inderdaad, dit is eigenlijk geen Assassin's Creed meer. Alles dat AC1 en 2 zo gruwelijk vet maakte is hier nauwelijks meer in terug te vinden. In plaats daarvan is dit gewoon een badass open world piratengame geworden :D
     
  9. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben het wel met jullie eens maar ik denk ook dat het lastig is om een game echt vernieuwend aan te laten voelen. ze hebben inmiddels al een behoorlijk aantal delen gemaakt en het zal toch eens moeten veranderen. anders blijft het elk jaar veel van hetzelfde. natuurlijk zijn er ook weer gamers die deze switch totaal niks vinden. maar zo gaat het altijd, je krijgt nieuwe fans maar raakt er ook kwijt.
    spelen ze met dit deel op safe? ik vind juist van niet, een gedurfde keuze maar voor mij is hij goed uitgepakt. Ik heb de vernieuwing waar ik zo naar snakte.. het wijkt inderdaad behoorlijk af van het originele concept maar daar kun je niet eeuwig in blijven hangen.
    de keuze in wapens is inderdaad vreselijk karig, ik had volgens mij al na een paar uur spelen de beste zwaarden die er beschikbaar zijn. daar speel ik nu al het hele spel mee ongeveer, erg jammer! Het weer is mooi en zo ook de stormen op zee, enige jammere is dat je op de grond of het water niet ziet dat het regent.. daarbij kwam ik in het huis op great inagua en daar regende het zelfs binnen.. haha

    maar het leven op zee vind ik werkelijk prachtig, dat met die rode kleur wist ik niet maar dat klopt ook niet echt volgens mij(het zal wel de moeilijkheids graad aangeven). ik heb gisteren gevochten tegen een man o war met level 60 (tekst in rood) en ik heb gewonnen. de gevechten zijn behoorlijk uitdagend in de moeilijke gebieden omdat er vaak meer schepen bij komen maar ik kan ze toch goed winnen. maar zoals ik al zei vind ik het prachtig en zoals men zegt, oefening baart kunst. de legendarische schepen daarentegen heb ik nog niet kunnen verslaan.
    wat ik wel vervelend vind zijn de onderwater locaties, het manoeuvreren onder water gaat erg lastig.. ik ga alle kanten op behalve de goede.. en dan kun je nog geen 2 meter zwemmen zonder aangevallen te worden door een haai.
    de maya locaties zijn overigens adembenemend! ik vind de hele setting overigens erg mooi! maar zo ieder zijn ding, de een vind Black Flag fantastisch en de ander vind het helemaal niks.
     
  10. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Hear hear :thumbs:
     
  11. osmgek

    osmgek Active Member

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    1
    Doet hier iemand online wolven? Coop samen
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550


    Moet zeggen dat dit stukje echt _O_ was. Klim en klauterwerk (I LIKE), en echt prachtige omgevingen.
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Raden jullie dit spel aan als je nog nooit AC hebt gespeeld ?
    Ben aan het twijfelen om hem misschien nog erbij te kopen als launchgame :)
    Lijkt me wel vet al dat geklauter en kabouter..
     
  14. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou wel kunnen, alleen mis je een heel groot stuk verhaal. Opzich kan het prima, maar dan zou ik wel even wat Wikipedia pagina's doorlezen of op YouTube kijken naar wat samenvattingen.
    Sowieso is het een prima launchgame voor de next-gen, al zal het grafish nog niet het maximale uit je PS4 of Xbox One halen...
     
  15. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Het is een prima game,
    Maar je mist wel een stuk verhaal
     
  16. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    ik denk dat dat zeker mogelijk is.. het grote verhaal van kenway staat toch op zichzelf.. het is wel even leuk om aandacht te geven aan de eerdere versies, dan zal je buiten het verhaal om nog meer begrijpen.
    ik denk dat we sowieso voorlopig nog niet het maximale gaan zien van de one of ps4, dat gaan ze (lijkt mij) langzaam opbouwen en door ontwikkelen.
    als ze in het eerste jaar al het maximale eruit gaan halen gaan de gamers de rest van de generatie zeuren dat de games niet meer mooier worden.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Denk dat ik deze maar voor de one ga betsellen. Heb geen PS4 in de preorder dus nog maar de vraag of ik die op launch wel kan krijgen. En veel verschil zal er vast niet zitten tussen de PS4 en de One versies.

    Wel gaar overigens dat er online al wel reviews zijn van de PS4 versie en nog niet van de one. Laat staan van een comparison tussen de twee. Daar zit ik eigenlijk op te wachten ...
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Hoewel het water in Black Flag al prima is, Black Flag met het water van GTA V zou echt episch geweest zijn.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Volgens mij is het water van BF beter dan GTA, tenminste de nextgen versies ...
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Nextgen wel ja
    Current gen niet.
    Of je bent blind
    Kan ook.
     

Deel Deze Pagina