Dat doet het ook. Het gaat over de kruistochten van vroeger(speelt zich af tijdens de 3de kruisvaart).En als assassin moet je vrede laten terugkeren in het land... En qua gameplay,... is het ook vernieuwend. Maar in tegenstelling tot prince of persia behoudt deze game wel realisme. Als je bijvoorbeeld iemand moet gaan vermoorden(want je bent een assassin) en je trekt je zwaard en gaat tussen het volk op je doel af, dan kan het zijn dat er vijanden(of guards,...?) op je af komen, en tegen 8 man ofzo is het moeilijk overleven heeft men gezegd, en daarbij, als het volk een zwaard ziet, worden ze ook wild, en is er enorm veel paniek. Waardoor je slachtoffer waarschijnlijk al uit de voeten is. Daarom dat je een zwaardje uit je arm kunt laten schuiven om perfecte stealth kills te maken(swift kill heet dit). Qua besturing lijkt het me ook cool, voor de benen heb je x, voor armen O, voor kop Y, en vierkantje is voor de hand met het wapen. Hiermee heb je een hele soepele besturing, houd één van de buttons in, en je kan door middel van analoge stick vloeiende bewegingen maken. Ik zei ook al dat er enorm veel volk in de stad is. Je kunt ook volk aan jou zijde kunnen krijgen. Dit kan je door sidequests en stuff doen. Ook cool is, als iemand je vastneemt met je arm kan je op cirkeltje duwen(en analoog richting bepalen) om hem op zijn gezicht te slaan. Of als ze je benen vastnemen kan je een kopstoot geven met Y, enz, enz...
En grafisch zit het spel natuurlijk vol met details: stoffige steegjes, kippen die rondlopen, muren die via bump mapping en grafische filter net echt lijken, oneffen grondopp., marktkraampjes waar vis hangt te bengelen,... En qua sprong en klimstijl zit het helemaal goed met deze game(tja, zat al goed met prince of persia, maar bij Assassins Creed is kleinste steen die uitsteekt in een muur al genoeg om op te klimmen,...)
En voorgeprogrammeerde acties is voorgoed gedaan in deze game. Ik bedoel, de mensen hebben geen voorgeprogrammeerde weg die ze moeten afleggen, ze reageren realistisch op het moment zelf,...
Klik om te vergroten...