Dat er een verschil is tussen PC en console publiek ben ik zeker met je eens, maar console gamers willen gewoon online gamen. Star Wars Battlefront had niet eens een single player. Ook Forza wordt massaal online gespeeld en je moet dan niet huilie huilie gaan doen als dat (soort van) ontbreekt en het maar afschuift op de 'onkunde' van de console gamers. Hij heeft het nergens over het missen van features, alleen maar over dat de game zo super duper goed is, dat 'wij' het niet kunnen handelen. Dat is gewoon crap. Je kunt niet eens time trailen, geen leaderboards!! Da ken toch nie! Alsof het PC publiek alleen maar op hun zolderkamertje zonder internet wel de hele tijd tegen de AI loopt te racen... Project Cars' succes laat zien dat hardcore gameplay (want zó veel verschilt het nou ook weer niet met AC) geen bottleneck voor de console markt hoeft te vormen.
Toch grappig hoe mensen games waar door weet ik hoeveel 100 man aan gewerkt wordt vergelijkt met een team van nog geen 30 man. Iets met appels en peren!!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel een appel en een peer waar je allebei rond de 50 EURO voor moest neerleggen bij de release (AC was misschien ietsie goedkoper). Ik vind het argument 'ze zijn een klein team dus je hoeft er geen fatsoenlijke game van te verwachten' nooit zo sterk, wanneer ze wel de prijs van een fatsoenlijke game durven vragen.
Dat zeg ik nu ook niet.. Gaat er meer om dat men maar alles stel op sprong verwacht... Ook ik heb genoeg voor ac neer gelegt.. Zonder spijt!!! Het race gevoel is vele malen beter dan forza of Pcars. Tuurlijk mist de game ook hele boel belangrijke dingen helemaal mee eens.. Maar dat wil niet zeggen dat hun team er niets van bakt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gran Turismo 1 is door 12 man gemaakt en had 173 auto's en 10 tracks in 1997. Als je team dedicated is, kun je mooie shit neerzetten. Daarnaast snap ik nooit waarom je appels en peren niet met elkaar kan vergelijken. Dat gaat prima.
Als ik nu een auto zou maken met de details van Gran Turismo 1 dan zou het met een paar dagen wel klaar zijn (model, unwrap en textures). Als ik echter dezelfde auto zou maken met de details die je tegenwoordig verwacht dan ben ik wel een paar weekjes bezig. Je kan pure aantallen op die manier niet met elkaar vergelijken want het moet tegenwoordig meer en groter zijn, maar tegelijkertijd gedetailleerder en mooier.
Ja, met de hardware van nu ja. Vroeger waren er niet eens games. Ik heb Socom 1 (2002) en DTM Race Driver 2 (2004) eigenlijk alleen maar online gespeeld. Des te debieler dat ze dit voor AC nu nog "aan het onderzoeken" zijn.
Dit 'It's a very difficult community' klopt dus wel aardig als ik de discussie volg naar aanleiding van het stuk
Domste vind ik nog wel de marketing/communicatie van Kunos zelf; als je het filmpje ziet van Porsche DLC 3 pack krijg je de indruk dat je op LB times tegen elkaar kunt racen maar dat kan in de game (nog) helemaal niet. Dus deels ligt de teleurstelling ook bij de verwachtingen die ze zelf gecreëerd hebben c.q. de gouden standaard in multiplayer games ligt hoger dan je nu krijgt in Assetto Corsa en dat hebben ze wel onderschat.
Rondje Red Bull Ring voor de geïnteresseerden: Lekkere baan, heb er al een best leuke race mee gehad met randoms. Bocht 3 blijft altijd verrassen met veel onderstuur en de rest heeft gewoon een lekkere flow. Prima toevoeging.
Thnx!!! Ben klaar met downloaden.. Zo ff roken en dan maar eens ff kijken Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk