Associaal rijgedrag tegenwoordig..

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Orcrist, 1 dec 2003.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Deze thread open ik naar aanleiding van wat me zojuist is gebeurd. Ik fietste gewoon van school naar huis, en kom bij het gedeelte waar 2 kleine paadjes mijn weg kruisen. Ik kijk voor de zekerheid nog even richting rechts, maar zie niks. Het zicht is sowieso geblokkeerd door struiken en een huis, zowel aan de linker als rechter kant en fiets rustig door. Tot mijn schrik komt er een scooter rakelings langs mij heen suizen, en ik moet hard remmen tot ik tot stilstand kom, doordat anders de scooter mij zeker zou hebben geraakt. Ik loop een beetje te tieren, de scooter kwam van links, en stap weer geirriteert op mijn fiets en ik trap net een keer, komt er weer plotseling een scooter van achter me te voorschijn,en haalt me via rechts in waar geen ruimte voor is. Vervolgens snijdt hij me zo gigantisch af dat mijn voorwiel aan een ding halverwege zijn scooter blijft hangen, en die mongool rijdt rustig verder terwijl ik aan zijn scooter met mijn fiets hang, ik wordt een stuk meegetrokken en kom ten val in de meest ranzige berm ooit. Ik schreeuw die gozer na, maar geen reactie. Vervolgens zie ik dat ik helemaal onder de modder etc zit, en dat mijn versnellingen van mijn fiets gort zijn.

Nou maak ik het dagelijks mee dat ik door die klote scooters in een benarde positie terecht kom, maar vandaag vond ik wel het toppunt. Die lui van net 16, 17 rijden als een stel imbecielen op die dingen, zijn te dom om zich aan regels te houden, en veroorzaken zo gevaarlijke situaties. Voor mij is de maat vol, iedere dag zie ik, of maak ik iets mee waarbij die lui op scooters zo lomp rijden dat de mede weggebruiker zich moet corrigeren om geen ongeluk te krijgen. Ik vind dat ze al die tyfus lijers van de weg af moeten halen..

2. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    mn moeder had een artikel gelezen dat ze het leeftijd zouden verhogen: van min. 16 naar min. 18/20

zelfde reden, omdat ze allemaal stunten enz.

zeer associaal ja..:{

3. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ze willen motorrijbewijs vanaf 16 of 17 jaar misschien invoeren.

trouwens, scooters zijn stofzuigers

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    maar dat is ook zo met auto's, daar heb je ook associalen van 40 dus leeftijd maakt niet zo veel uit

5. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Scooters mogen dan wel stofzuigers zijn, en erg triest.. (vergelijk het met een motor dan begrijp je wat ik bedoel), maar zolang die krengen 100 kunnen rijden, rijden die mongolen die erop rijden dus ook altijd 100.. Ook op een weg waar je maar 30 mag, ook op wegen waar je maar 80 mag. Het is gewoon een gevaar op de weg..

6. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ze moeten gewoon zorgen dat die dingen niet harder gaan als 30 ofzo, en dan zeer grote boetes voor kloten met die dingen. Als je zo'n ding koopt is het toch vooral omdat je te lui bent om te fietsen, en 30 km/u is ook al een stuk harder als je fietst.

7. DIABLO

DIABLO Your Soul Is Mine!

Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten die klote taxi's
    gvd man hun rijden gewoon in normale straten alsof het racewagens zijn.. te link gewoon.
    Daar erger ik mij nog het ergst aan

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    idd..

@diablo, idd ook mee eens, zowel taxi's als bussen rijden door als gekken.. Kan ik me idd ook nog wel is aan ergeren..

Wtf is er toch mis met dit land, de maatschappij is zo verloedert..

9. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste niet iedereen rijdt zo, en dat scooters stofzuigers zijn daar zie ik het verband ook niet echt van in.
    Ik geef je gelijk dat sommige mensen als een gek rijden, en ik vind het dan ook niet erg als hun een ongeluk maken, wel zonde van de scooter.
    Als ik een beetje hard wil rijde dan kijk ik gewoon of er niemand aankomt en blijf goed opletten. En je moet vooral niet te hard rijden op wegen waar je maar 30 mag want je mag niet voor niets daar maar 30 rijden.
    Maja een beetje hard door gassen vind ik niet erg als ze andere weggebruikers maar niet hinderen.
    En tegen de mensen die niet kunnen rijden en veel te hard, pak de fiets.

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ze moeten gewoon een praktijkexamen instellen, dat scheelt heel wat. En de leeftijd omhoog, dan is het gelijk afgelopen met die irritante brommertjes.

11. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of dat helpt, die scooters van de weg halen lijkt me een beter idee ze kunnen toch wel 2 jaartjes wachten op een autorijbewijs of zie ik dat verkeerd? Er moet sowiezo gezorgt worden dat de brommers die harder gaan dan 40 km/h in beslag worden genomen

12. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    ik vindt het ook kut voor je maar wat kan je er tegen doen? als ze zo'n rijgedrag hebben komen ze vanzelf wel in het ziekenhuis.

maar goed ik rij zelf op een schakelbrommer die 80 gaat, en ik vindt dat ik zelf goed rijdt.

en hoe bedoel je? mensen die een scooter kopen zijn te lui om te fietsen? haha ga jij maar lekker dik een uur fietsen terwijl je met een scooter er tig keer zo snel bent.

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Het eerste wat ze vragen als je een scooter hebt:
    Hoe hard kan ie/heb je hem opgevoerd?
    Vind scooters echt a-relax.
    Is leuk om er een te hebben, maar je mag toch niet zo hard rijden, en ze worden nog te veel gestolen. Dus voor mij lekker de fiets (of nu de trein:D)!

14. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Scooters zuigen

Brommers Blazen :D
    Honda SS 50 to the max 8)

15. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0
    nauw ik ben dus 1 van die 'associale' scooter rijders.... en ik ben het wel met je eens maar jullie doen nu net alsof alleen scooters associaal rijden, maar dat is helemaal niet zo, wat dacht je van fietsers die zomaar oversteken zodat je nog net kan remmen en je lekker je achterband oprookt? en een opa die het niet kan hebben dat je achter hem rijdt en dan vet wazig gaat doen en voor je gaat remmen en 40 rijden enzo ( en ik zat niet te kleven ) dat is ook irritant!

dus dat wou ik ff kwijt want k vind het onterecht zoals jullie op de scooter rijder zitten te k*nkeren!

16. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk, er blijven in een auto op een fiets of scooter o.id. altijd gekke mensen die veels te hard rijden onvoorzichtig en op niemand letten behalve hun geliefde ding waar ze op rijden en daar kun je gewoon weinig aan doen want ze weten altijd wel weer iets te vinden waardoor die harder of iets anders gaat!!

Ik blijf gewoon emt de bus gaan naar school...maar bussen hebben een regeling net zoals treinen dus die meoten soms wat harder rijden!

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Die scooter rijders zijn bijna allemaal aso's, meeste schakelbrommer rijders niet :)... scooters staan voor: stoer doen, aso rij gedrag, zonder helm rijden.. noem maar op..

Ze moeten een soort van examen invoeren voor brom certi vind ik.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja.. of het nou op een scooter, fiets, auto, bus, motor of vrachtwagen is er zijn altijd idioten.
    Vrijdagavond werd ik b.v op de amsteldijk in de dikke mist voorbij gesuisd door een vrachtwagen die minimaal 80 reed. op de Amsteldijk mag je dus 60 en is het gewoon een 1 baansweg..

19. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0

ehm hier ben k het dus niet helemaal mee eens want er rijden ook genoeg oudjes op scooters en aso's op crossers rond!

en over dat examen, ik denk dat dat niks helpt want iedereen ken wel ff voor een uurtje netjes rijden, dus het kost de scooter rijder alleen maar extra geld terwijl het niks oplevert!

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Idd, daarom heet deze thread ook associaal rijgedrag tegenwoordig :)
    Maar ik vind het niet meer incidenteel dat er iets plaatsvind door dat associale rijgedrag, maar het is gewoon bij schering en inslag.
    Ik heb veel last van scooters, ook ondervind ik wel is hinder door vrachtwagens, auto;s bussen, maar van scooters heb ik bijna iedere keer dat ik de weg op ga last.

Kijk dat iemand is te hard rijd als het kan, tuurlijk zou het zelf ook wel is doen als ik me rijbewijs had, kan leuk zijn.. Maar doe het dan als het kan, en niet vlakbij een school in een wijk waar veel kleine kinderen spelen..

Deel Deze Pagina