1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Asus Eee PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door iOcat, 26 jul 2008.

1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ben op zoek naar een laptop en nou is mijn oog gevallen op de eee pc 901.. voornamelijk de win xp versie.. makkelijk voor naar school etc. ook leuk voor is een spelletje en wat muziek enz. Nou is mijn vraag.. Is de 901 de beste versie van de eee pc in NL? en kan iemand wat vergelijkbare laptops van andere merken in dezelfde prijsklasse aangeven?

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je open office verwijderen ?. Works is een stuk beknopter. En openoffice heeft gewoon volledige comptabiliteit

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als wat ik af en toe nodig heb , zit ook in Works en hieraan heb ik genoeg !
    Voor het echte werk maak ik toch gebruik van mijn Mac !!

Op mijn Mac en Acer 17" laptop draait nu ook Office van Microsoft.

Zal de komende dagen eerste wat stoeien met Openoffice en maak na het weekend wel een besluit.

De beste versie op het ogenblik is de 1000H van Asus.

4. kuchiki Byakuya

kuchiki Byakuya Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door mxs Bekijk bericht
    Is de 901 de beste versie van de eee pc in NL? en kan iemand wat vergelijkbare laptops van andere merken in dezelfde prijsklasse aangeven?

De beste versie op het ogenblik is de 1000H van Asus.

Ben het hier niet mee eens sorry, de gedachte achter de eee pc waren altijd snel, licht ,goedkoop, en compact.

Maar vind dat Asus nu echt aan het overdrijven is , De eee pc was leuk klein en goedkoop, maar nu komen steeds grotere uit die naar mijn mening niet meer in het segment UMPC"S horen of netbooks. De 1000 versie is naar mijn mening toch al wat behoorlijk groter, iets mindere batterijduur als de 901, zwaarder en enz.

De 900/901 is naar mijn mening de beste formaat , groter wil je ook niet hebben (8,9 inch is ruim voldoende voor webbrowsen,ef verslagje tikken,muziek luisteren,filmpje kijken) En dat is ook waar 90% van de EEE Pc eingenaren em voor gebruiken , tenzij je echt zoveel moeite hebt met de kleine keyboard van de 900 series, dat zou mijn enige argument zijn om voor de 1000 versie te gaan. scherm is welliswaar tikje groter.....maar in het geheel is de casing van 1000 een behoorlijk stuk groter dan de 901 voor die ene Inch

Laatst bewerkt: 20 aug 2008
  5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet niet dat in de 1000H een normale 2,5" HDD zit.

Voor mij is de 80GB HDD een belangrijke keus geweest.

Vergeleken met mijn 17" Laptop is de 1000H altijd nog een licht gewicht.

6. kuchiki Byakuya

kuchiki Byakuya Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt en daar heb je gelijk het 2e mankement, vanwege het feit dat er gewoon een 2.5 hd inzit, slurpt die behoorlijk wat meer vermogen, omdat die de hd draaiende moet houden, terwijl er bij de 901 ssd veel minder energie consumeert.

Op de officiele asus site staat het volgende

1000H - Up to 5 hours batterylife
    901 - up to 8 hours batterylife

Als ik mijn 901 zit te webbrowsen wifi aan, hoogste brightness, dan komik ongeveer uit op 6:45 min.

dus ik denk dat de 1000h ongeveer 4 uur netto meegaat met wifi aan en webbrowsen?? correct me if im wrong.

Maar ondanks dit zijn het gewoon allebei hele goeie apparaten hoor, alleen ik ben voor de 901 gegaan omdat die kleiner , lichter en langere batterijduur had.
    Ik zat zelf ook heel lang te twijfelen tussen de 1000 en 901 omdat ik ook veel meer opslag wilde, maar heb uiteindelijk gewoon nog een 16gig SDHC kaartje bij gekocht en mij hoor je niet meer klagen hoor:) genoeg ruiimte.

Want het was of langere batterijduur of iets meer opslag.
    Doe mij dan maar batterijduur, want daar gaat het bij mij in eerste instantie vooral om, hoelang kan ik het buiten redden zonder een stopcontact erin te hoeven stoppen.
    En Sdhc kaartjes kosten tegenwoordig ook geen drol meer......had mijn sandisk ultra 2 16 gig voor 50 euro maar

Laatst bewerkt: 20 aug 2008
  7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wifi aan , brightness full en de CPU (Super) ( 75% 3:14 uur ).
    Wifi aan , brightness half en CPU (Power Saving) (75% 3:58 uur).

En beetje spelen met de settings dan moet een levensduur van 6 uur te halen zijn.

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Omdat ik absoluut niet op windows wil draaien en ik linux nou ook niet je van het vind. Doe mij dan maar tiger of leopard.

9. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb door een toetscombinatie mijn beeld op de zijde gelegd :mad:

Ik wil hem dus nu normaal krijgen.. maar hoe? :'-(

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    ctrl + alt + up = 90 graden roteren.
    crtl + alt + down = 180 graden roteren.
    crtl + alt + right = 270 graden roteren.

Of even de verschillende combinaties proberen crtl + alt + left/right/down/up

11. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Owkeej :9 Ik weet nu iig wat er mis ging. Kan ook rechter muisknop, grafische instellingen, en dan rotation. Zo heb ik het verholpen.

Ik heb ook Asus opgebeld, en die wisten mij te vertellen dat het waarschijnlijk een Virus was, en ik mijn Eee PC maar moest restoren. Losers... :+

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Is dat een speciale Eee PC virus 8)

Vanmiddag ad-aware laten draaien en deze vond 39 spy-ware op de 1000H.
    Schoon wordt de Asus dus ook niet geleverd.

13. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Haha, lekker dan.. :emo:

Achja, ik heb ook al het een en ander geïnstalleerd.

Ik heb er nu een 8GB SDHC geheugen kaartje in zitten. Ik heb erop staan:

GTA Vice City (1,46 GB)
    Halo: Combat Evolved (1,41 GB)
    Heroes of Might and Magic 3 (389 MB)

Warcraft 3 (612 MB!!!)

N (Flashgame) (2,08 MB)

Totaal 3,85 GB.

Alles probleemloos kunnen installeren. GTA Vice City loopt op de laagste stand echt super maar dan is het wel aan te raden om de Eee op super te zetten. En Warcraft 3 loopt op high settings echt geweldig! Zowel op High als op Auto mode. Zelfs het inzoomen gaat alles zonder dat de snelheid van de game omlaag gaat.

Ik ga zo de uitbreiding van Warcraft 3 instaleren, en dan kan ik echt even vooruit _O_

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ontdekte net dat de 1000H problemen heeft met een niet zichtbare draadloze netwerk.

SSID uit , geen verbinding.
    SSID aan , wel verbidinding.
    Schakel ik de SSID weer uit dan blijf de verbinding tot stand , maar na een herstart van XP heb ik weer geen verbinding :confused:

SSID laat de SSID nu maar aanstaan , heb toch een Wep128 + Mac-adress beveiliging.
    Had liever WPA willen gebruiken maar niet alle apapareten ondersteunen dat :mad:

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Nog niet zoveel plezier gehad van een computer.
    Ik sleep de 1000H overal met me mee , het i-net kan ik overal op (utp , wifi en bluetooth via mijn N95).

Heb even met de instellingen zitten klooien en kan gemiddeld 6 uur met de accu spelen.
    Ik vind wel de adapter wel behoorlijk warm wordt ( veel warmer dan de adapter van mijn 17" Acer laptop).

Vanmiddag even opzoek naar een 2GB reepje en goede tas met opberg mogelijkheden.

16. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Nog wat kunnen vinden? Ik ga straks wat foto's maken van mijn Eee PC 901 en mijn Tas :)

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De MM verkocht tot 12" alleen sleeve-tassen , deze zit al standaard bij de 1000H.
    Tassen speciaal voor draagbare dvd-speler heb ik helemaal niet gezien.

Natuurlijk had de pcboer de 2GB 667Mhz reepje niet op voorraad.
    De MM was de enige winkel die hem wel op voorraad had , maar dit ding
    koste daar een vermogen.
    Bijna € 70 voor een onbekend merk SO-dimm =(:mad:

In de Hengelo zit een paar winkels die alleen tassen/koffers verkopen , Maandag daar even langs gaan.

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dilemma!

Ik begin komende week met mijn studie Informatica (toch dan eindelijk maar studeren :+) en ben zodoende een beetje op zoek naar een laptop die alles wel aankan.
    Doorgaans zijn die 15.4" laptops mij al te log, waardoor ik ze niet altijd en overal met me mee zou willen/kunnen sjouwen.

Nu hou ik de Eee al een tijdje in de gaten, maar vraag me af of iemand al concrete voorbeelden ofzo heeft over hoe het zal werken tijdens mijn studie. Ik vrees namelijk net wat processorpower tekort te komen als ik voor een Eee ga.

Heb een meer dan goede desktop, dus gamen hoeft van mij niet (sure, een keer Warcraft oid, maar daar houdt het dan mee op), en HDD ruimte is ook geen vereiste (koop wel een Externe HDD).
    Mijn enige probleem is dus de power, draait het alle programma's wel die ik nodig heb? Heb ik dan uiteindelijk toch niet dat hele ding al supersnel volzitten waardoor normaal werken onmogelijk wordt?

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Welke programma's wil je gaan gebruiken op de Eee ?

Heb de 1000H nu 1 week en het bevalt mij zeer goed.
    Over de levensduur van de accu ben ik zeer tevreden >6 uur.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb de mijne vandaag besteld bij interngeheugen.nl (40 euro incl. verzend kosten). Ik ga mijn asus r2h ook maar eens upgraden :)

Deel Deze Pagina