Tja, je moet er wat voor over hebben om een goede grafische kaart te kopen. Maar die zijn daarintegen toch weer over een jaar stokoud Dus eigenlijk is het altijd weggegooit geld, om dat je dan eigenlijk weer eeb nieuwe moet kopen
Of je blijft erop gamen tot je ècht niet meer kan, zoals ik met mn TNT2 toen ik C&C: Generals wou spelen lol
Ja, ik zit op mijn ouwe comp. boven op mijn kamer ook nog met een TNT2 kaart Ik probeerde Splinter-Cell erop te draaien, LOL nog meer
Je moest es zien toen ik met mn lage geheugen (127mb RAM) en die TNT2 Delta Force: Black Hawk Down zat te spelen. Alle settings op 'ultra low', het resultaat, je zag geen bump mapping, de outfits zag je ook haast niet meer omdat daar ook veel polygonen inzaten, k had nog geluk dat k nooit lag kreeg... Ahh goeie ouwe tijd
haha LOL's. Maar ik neem aan dat je wel singleplayer deed, en geen multi Want ik wil dat wel eens zien, multiplayer met een TNT2
Haha, maar ff serieus: het wordt volgens mij meer een dialoog dan dat we echt met de topic bezig zijn
wat een fact's , de 7500 = GF2 ong.. verder niet veel... ohja dat gelul over de 5900, dat is nog wel de ULTRA heh, de 5900U, de 5900 Bare wint dus NIET van de 9800 PRO... en btw, de 5900 ( ultra of niet ) is dus NIET geliefd, er zijn niet veel mensen die een xtra slot willen opeisen voor een koelkast waardige koeler,..... de 9800 wint hard met de ruimte + FSAA + AF op max... en op de volste resolutie... waarom denkje dat HL2 op Ati's 9800 is gebaseerd en niet op de 5900 die toen ook al uit was?.. nou: Pixelshaders... Smoothvision... HyperZ... en de waarde ...
Maar HL2 is dus wel te spelen met een snelle processer en die 7500 ... alleen niet op zn mooist toch? Das dan geen probleem ... ben ik wel gewend
nou... het mag dan wel een HELE snelle processor zijn... ze raden aan: Minimum instap: 700~800Mhz 128Mb Ram 32Mb Dx7.0 compatible video kaart... Met de 7200 zou je dus met een 1.2~1.5Ghz MISSCHIEN op 800×600 spelen met het 1 en ander op heeeel laaaag 1.5~2.0ghz 800×600 met het een en ander op ietjes hoger, nog niet leuk toch als je een budget kaart zou willen en je heb een redelijke processor: 1.4~1.7GHz zou ik zeggen: Radeon 9200 de 64/128Mb versie: Smoothshader 2.0 Pixelshader 2.0 Core 200Mhz Mem 250Mhz ( effectief 500Mhz DDR ) die zou het dan nog ( aaaardig ) moeten trekken
Tja, uhmmmmm. Die systeemeisen van PIII 800 MHZ is dus vette L*LKOEK ! Dat kan dus echt niet he ! Je zal toch echt wel een PIV 1,5 GHZ nodig hebben om het spel een beetje vlot te draaien.
ze zeggen toch ook MINIMUM instap.... Ze zeggen niet dat de game dan super-deluxe-hyper-actief-turbolike zal gaan draaien.... je heb wel gelijk, en dat zegt Valve zelf ook, de echte goede instap model voor HL² is dan: 1.2~1.6GHz 128 / 256Mb RAM 64Mb Direct X 8.1 Compatible daarop zou het dan aardig moeten lukken, niet super, maar aardig
Ok mijn laptop: Pentium 4 2660 MHz 1024 MB RAM Resolutie 1024x768 HD 40GB ATi Radeon 7500 64MB Moet wel lukken toch?
dat zou dan wel aardig te trekken zijn ja... ik zou zeggen: - reso: 800×600 - quality: medium moet te doen zijn
nou tja het hangt er van af, draai eens 3DMark 2003 en 2001SE, en post de scores... ( op standaard alles, dus reso = 1024×768 etc. etc. etc. )
Domme vraag misschien, maar wat is 3DMark precies? Want k heb er wel van gehoord maar me er nooit in verdiept ofso ....
3dmark is een benchmark programma die door bepaalte tests je aantal "3d" punten kan berekenen, hoe hoger hoe beter... Het kan je een soort van beeld geven wat je aan zou kunnen... 2001SE = Direct X 8.1 2003 = Direct X 9.0, als je hier >1500 scoort zou het aardig moeten kunnen denk ik, download ze is en benchmark
Ik zit hier nog met mijn PIII 800 Mhz Ik moet echt dringend upgraden naar een betere: PIV 3.06 GHZ of 2.6 Ghz Ati Radeon 9800 pro Creative Inspire 5100/Soundblaster Live 5.1 120 GB harddisk Western Digital 1200JB I875 moederbord 512 MB DDR400 / 1024 MB DDR Ik heb nog een DVD-Drive/kast/beeldscherm/toetsenbord/floppydisk/gamepad etc... dus het zou +/- op €1575 uit moeten komen. Maarja... geld,geld,geld Nu nog hopen dat ons pa het toch gaat betalen, aangezien ik nog "maar" 14 ben ( ) en niet mag werken...