het heeft zeker consequenties voor de verkoop vna de console, waarom denk je dan dat de playstation 1 en 2 zo goed verkochten, die dingen zijn voor 20 euro simpel om te bouwen, en de spelletjes kosten je misschien 2 of drie euro, geen wonder dat zoveel mensen zo'n ding willen. ook het feit dat de ps2 wel makkelijk regiovrij te maken is als dvdspeler helpt mee dat mensen eerder een ps2 kopen dna een xbox. die games kunnen me nieteens zoveel verrotten, als ene game goed is koop ik hem toch wel origineel, de crap laat ik wel liggen, ik heb toch geen tijd meer om alles te spelen, maar moet het voor ms nou zoooooo moeilijk zijn om ff een bedrijfje te helpen die verrotte xbox regiorij te krijgen. ik heb iets vna 170 orginele legale import dvd's, waarop ik netjes rechtne aan de filmmaatschappijen en distibuteurs heb betaald, en zlef nog invoerrechtne aan de nederlandse staat (al krijgt die dat geld niet, maar houdt de tnt postgroep dat lekker zelf). waarom moet microsnot het dna zop fucking moeilijk maken dat ding regiovrij te krijgen. ik ben erg blij met m'n boxie wat games betreft, maar voor dvd zuigt dit zwaar.
niks, daarom is het zo dat als je tegenwoordig ene dvd speler koopt, je hem meestal nieteens meer om hoeft te bouwen om hem regiovrij te maken, bij veel spelers is een toetsencombinatie op de afstandsbediening al genoeg. en anders zijn ze heel simpel om te bouwen zodat ze het wel kunnen (pioneer heeft op z'n printplaten een extra slot zitten om kaartjes met modchips in te pluggen). behalve de xbox, dat lijkt onmogelijk om die regiovrij te maken. deeen vna de redenen van mij om een xbox te kopen was dat hij ook snel regiovrij zou zijn (orgineel zou region x al in april uitkomen), en nu lukt het ze nog steeds niet om dat zonder je hele boxie uit elkaar te halen en eerst te modden. dat vind ik wel een stomme zet van microsoft, want niemand heeft hier in principe verlies bij als hij wel regiovrij is. de filmmaatschappijen niet, microsoft niet. misschien alleen wat nederlandse winkeliers, maarja, dan moeten ze maar niet vna die aso prijzen hebben