1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Autisme belemmerd Live ervaring

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Zeroine 83, 1 aug 2005.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik had echt niet verwacht dat ik zoveel reacties zou krijgen eigenlijk :9
    Maar nogmaals wil ik diegenen bedanken die er sowieso de moeite voor hebben genomen :)

    En om even terug te komen op de vraag van Wessiej....ik val niet helemaal stil, tis niet letterlijk zo dat ik helemaal niks zeg in een game. Maar het blijft vaak bij korte antwoorden als "yeah" en "okay" zegmaar....en blijkbaar vinden mensen dat raar.

    Jah Halo 2 is blijkbaar een oord voor veel macho-gamers, het gaat om dat cijfertje achter hun naam. Mij gaat het daar idd helemaal niet om, ik wil gewoon lekker voor de lol een potje Halo-en met vrienden van me die die spel-ervaring willen delen....als ik dan na een gewonnen game een rank omhoog ga is dat mooi meegenomen, maar zeker niet belangrijk. Communiceren probeer ik waar het nodig is, maar ongeoorloofd gebabbel over koetjes en kalfjes of gezeik over prestaties en uitspraken als "you suck" en "ik own you" kan ik gewoon niks mee....

    Ik denk dat ik me idd maar gewoon wat minder van die losers aan moet trekken, en hier van XBW een paar symphatieke gasten in me friends-list ga zetten :D
    Thx all of you !
     
  2. Ik heb ook moeite om te praten via Xbox Live. Ik speel het niet vaak maar als ik speel zonder headset. Het is geen verlegenheid.

    Na het lezen van jou website herken ik veel dingen. Ik kan bijvoorbeeld niet goed praten over dingen die mij niet interesseren (ik kan niet makkelijk over koetjes en kalfjes praten). Ik voel me anders dan anderen en ben het ook. Ik ben een laadbloeier. Informatie in de klas kan ik moeilijk verwerken. Heb altijd een samenvatting nodig. Ik kan slecht dingen uitleggen (mondeling). Ik moet op alles voorbereid zijn. Ik wil een perfectionist zijn. En misschien wel het allerbelangrijkste.. ik heb moeite om vrienden te maken met iemand.

    Het is geen verlegenheid.. Ik zit op een opleiding waar communicatie één van de belangrijkste dingen is. Presentaties gaan me makkelijk af en men staat versteld hoe goed ik dat doe... Ook ben ik goed om een groep mensen te leiden.

    Is het bij jou nou zo dat je helemaal niet durft te praten in het openbaar.. dat gaat me namelijk goed af (als het maar niet over koetjes en kalfjes gaat).

    Ik weet dus goed wat jij voelt of ervaart tijdens een potje live. Ik speel altijd zonder headset. Vind hem ook niet lekker zitten.

    Edit:
    Ik heb grote moeite met bijvoorbeeld een casus. Ik kan me moeilijk inleven in een situatie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2005
  3. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je er gewoon voor moet zorgen dat je een aardige lijst namen in je friends list hebt, waar je het goed mee kan vinden, en die ook van je weten dat je autisme hebt. Gewoon met die gasten gamen, en zo zal je op een gegeven moment je in een "community" vergeven waarin iedereen weet wat je probleem is, en dat er rekening mee gehouden word.

    Suc6 en wie weet tot een potje Halo2 :9
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm....het kan idd zo zijn dat je (een vorm van) autisme hebt. Ik ben 21 en heb me altijd anders gevoeld, heb alleen nooit een verklaring kunnen vinden. Die kwam pas enkele maanden geleden, nadat het officieel was vastgelegd dat ik het had. Maar goed dat even terzijde, je hebt m'n verhaal immers gelezen :)

    Verder over dat praten in het openbaar, over het algemeen geldt de vuistregel : hoe groter de groep (of hoe drukker de communicatie in die groep), hoe stiller ik ben. Een gesprek moet bij mij een functie hebben, praten over het weer bijvoorbeeld is dan ook out of the question want vanuit mijn logica bereik je daar niks mee : het verandert immmers toch niet. Zo kun je idd wel meer voorbeelden van "koetjes en kalfjes" noemen.
    Overal op voorbereid moeten zijn is voor mij al me hele leven de normaalste zaak van de wereld, evenals ook het af en toe gebrek aan inlevingsvermogen wat je zegt.

    Op Live merk ik het dus ook, hoe meer communicatie hoe stiller ik ben. Mensen zien dat ik een headset opheb (wil immers wel kunnen horen wat er gezegd wordt), maar mensen zullen het ook echtwel opvallen dat je mijn stem maar zelden hoort. En zeker wanneer ik met vreemden in een groep zit, dan ist nog veel erger. De pest is : ik kan er niks aan doen, ik heb een "gebruiksaanwijzing" en de een kan dat begrijpen en waarderen, de ander minder tot veel minder.
     
  5. masterspy

    masterspy Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een vorm van autisme, en ik herken wel een paar dingen meestal zeg ik ook niet erg veel in een game. Maar de andere game zeg ik wel weer wat. En meestal ligt het ook aan de mensen met wie ik speel. Sommige vinden het heel erg dat ik bijna niks zeg en bij een ander team maakt dat weer niet zo veel uit dat ik nauwelijks wat zeg
     
  6. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep ik kan er soms echt niet tegen, maar jij zegt dan ook helemaal niks net als we aan het verliezen zijn, he masterspy, en soms is dat gewoon nodig als je een leuk potje wil spelen. Meestal let ik daar niet zoveel op maar het is gewoon zo vervelend als je gewoon een leuk potje wil spelen en dat je dan niet goed kan communiceren met je medespelers.

    In het begin had ik ook dat ik niks zei door die headset, ik wist tenslotte niet tegen wie ik aan het praten was. Maar naar mate je dan nieuwe mensen leert kennen en daar veel mee gaat spelen, dan leer je die mensen ook echt kennen en soms hoef je dan niet eens meer te praten want dan doe je allemaal gewoon je ding.

    Misschien is dat ook handig, gewoon een vaste groep maken en voordat je gaat spelen een bepaalde tactiek opstellen, bijvoorbeeld van die pakt de sniper en die pakt het zwaard. Dan heb je tenslotte in de game ook niet echt meer communicatie nodig, behalve dan waar de tegenstanders lopen.
     
  7. jensss

    jensss ^^

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    2
    Tjah vaste groep... Dat hebben we toch al? Ennuh een taktiek op level 7 minor clanmatch? :+ Beetje overdreven :p

    Maar het is inderdaad vervelend als der een gozer in je team zit die niet zegt dat die dood is gegaan met sniper ofzo

    @bullet kom ff op msn
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  8. 0906-ICE

    0906-ICE Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn Damn Damn, wat een Bullsh*t.

    Ik weet wat autisme inhoud, maar dit heeft daar volgens mij egt NIETS mee te maken.

    Het enige wat hier het probleem is zijn de skills van je medespelers, en hun ego. (ego i.v.m. het feit dat ze hopen van iedereen te gaan winnen wat nooit lukt, niemand.)
    Ik speel met perfect gezonde kerels, en ook die krijgen soms van medespelers naar hun hoofd dat ze eens wat moeten zeggen.
    Speelde zelfs serieuze clanmatches met iemand die ik niet verstond door zijn stem, ook dat was niet een egt probleem.

    Dus mijn conclusie/tip is speel met mensen boven de 13 jaar
    (dus niet die oorverdovende schreeuwende kaaskopjes.)
    en hou het leuk.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm....het heeft er in zoverre mee te maken dat communiceren (en dan met name met vreemden) voor mensen met autisme gewoon moeilijker is dan voor de meeste andere mensen. Tuurlijk zijn er ook, zoals jij het noemt, "gezonde" mensen die weinig zeggen. Ik krijg hiermee een beetje de stempel opgeplakt dat ik niet gezond ben, wat dus absoluut niet waar is. Ik kom hier niet om te klagen, of om zielig te doen....maar om mijn verhaal te doen hoe ik dingen ervaar, en de manier waarop ik die dingen ervaar ligt net een stukje anders als bij jou dan denk ik :)

    Voor mensen die het niet hebben is het dan vaak ook niet te begrijpen, dat weet ik ook wel....en om ff terug te komen op BuLLeTTime 88 : je kunt het irritant vinden dat mensen weinig zeggen in een potje Halo, maar bij mensen als ik en Masterspy heeft dat dus een oorzaak....niet dat ik me erachter wil verschuilen, maar het is gewoon zo, en ik probeer het mee te delen waar het nodig is. Wat jij, of een ander, er dan mee doet is jullie keuze....you can accept it, or not.

    Verder blijft het in mijn ogen gewoon nog steeds een spelletje, dus als een team verliest "doordat" er volgens hun door een paar mensen te weinig gecommuniceerd wordt, denk ik dat dat zeker niet de enige oorzaak is. Het gaat met name om skills, en als ik door mijn communicatiegebrek om het zo maar te noemen ff niet aangeef "waar ik ben gefragged" zoals jensss aangeeft so what ? Mensen rennen toch hectisch in het rond, als ik zeg waar ik gefragged ben zijn ze 10 seconden later toch weer ergens anders :) Feit is (bij mij dus, daarom post ik dit ook) dat in een ruimte waar veel en druk gecommuniceerd wordt ik gewoon gauw geneigd ben om stil te vallen....en daar kan ik NIKS aan doen.

    Verder heb ik idd al wat meer symphatieke mensen, hier van XBW, in me friends list gezet....om idd wat meer vaste mensen hopen te krijgen waar ik mee kan spelen, omdat dat de boel voor mij erg vergemakkelijkt, dan wanneer ik tussen alleen maar vreemden in de matchmaking wordt gezet. Ook oudere gamers, dat scheelt idd, dat ben ik met jullie eens.

    Anyways, thx voor de reacties toch....en ik hoop dat de mensen die er niet tegen kunnen als er weinig wordt gecommuniceerd, nu in elk geval weten dat dat bij mij, en bij wel meer mensen dus, een oorzaak heeft/kan hebben....En ik hoop dat daar het begrip voor kan worden opgebracht, mocht je ooit met mij in een potje Halo belanden :)
    Enneuh Masterspy, als je het niet erg vind add ik jou ook even in m'n friends-list ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  10. venom

    venom Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah maar is masterspy ook zo arrogant door autisme? Of heeft ie dat van zichzelf?
     
  11. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Voeg mij ook maar toe als je wilt :)
     
  12. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het leven van een autist is nou niet bepaald het gezelligste leven dat er is. Maar het zijn vooral de mensen in je omgeving die voor die problemen kunnen zorgen, althans, zo zie ik het. Het is voor mij lastig dat onder ogen te zien en daar boven te staan. Ik ben wat dat betreft wel blij dat men het tegenwoordig steeds vaker tegenkomt en dat er over het algemeen steeds minder heisa omheen wordt gemaakt. En ook de reacties van (de meesten van) jullie zijn daar een goed voorbeeld. Toch bedankt daarvoor!
     
  13. DonScorpion

    DonScorpion Guest

    Ach ja, sommige mensen praten soms weer teveel.....he lodish? :) ;) :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2005
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Arrogantie is een karaktertrek, en geen ziektebeeld ;)
     
  15. LoDiSh

    LoDiSh New Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Das toch gezellig :) Hè Don
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  16. DonScorpion

    DonScorpion Guest

    Precies daarom juist :D Dat bedoelde ik ook O-)
     
  17. LoDiSh

    LoDiSh New Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Wist ik wel, hoor ;)
     
  18. Dutch Hayabusa

    Dutch Hayabusa Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezellig, samen met Don en Lodish, maar uhm, voeg Masterspy NL toe, hij heeft ook om het zo maar te zeggen "communicatie stoornissen" af en toe
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    tja ik ken dat gevoel wel een beet je wat in de eerste post staat alleen ik heb het anders!. ik ben namelijk slecht ziend en daardoor was ik in teamverband ook niet goed (Rainbow six ) maar mijn teamgenonten zaten ook van zag je die vijand niet enz enz. Maar ik heb het geluk dat ik eerlijk kon zeggen dat ik slecht ziend ben! en daardoor werdt het spel voor mij wel leuker om dat ze mij gingen helpen! van he kijk uit om de hoek loopt er één.(ook maak je wel andere ervaringen mee helaas!)Dus ik snap je volkomen!

    Mijn advies is leg het spel gewoon even aan de kant en pak een ander live spel bijv Pes 4 of Top spin waar spraak niet noodzakelijk is en luiter afen toe eens of er wat gezegd wordt! zo niet dan kun je lekker gamen en zowel praat gewoon wat minder. en geloof mij niemand zal daar last van hebben!

    Succes
     
  20. Dutch Hayabusa

    Dutch Hayabusa Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Counter Strike, een tactische shooter waarbij je als team "hoort" te spelen... Alleen je hoort nooit mensen wat zeggen op diegene die in een clan zitten na dan. Dus dan kunnen ze ook niet zeiken.
     

Deel Deze Pagina