1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Autisme belemmerd Live ervaring

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Zeroine 83, 1 aug 2005.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja zit ook wel wat in wat je zegt....alhoewel ik met Halo 2 (een game die toch behoorlijk veel, en nog steeds best veel, gespeeld wordt) toch hetzelfde probleem ervaar.

    Het probleem zit um bij mij vooral in de eerste stap richting het contact maken met nieuwe mensen, dat heb ik in real-life al en dus ook op Xbox Live merk ik. Ik heb inmiddels aardig wat mensen in m'n lijst staan die ik ook regelmatig online een game zie spelen die ik ook heb, maar op de een of andere manier ontbreekt bij mij dan het "initiatief durven nemen" om te vragen of ze een potje met me willen spelen snap je ?

    Als het begin er eenmaal is (dus zegmaar de eerste paar stappen zijn genomen), en ik heb regelmatig(er) contact met iemand of een groepje personen op Live dan gaat dat wel een stuk makkelijker :)
    Vandaar dat ik dat een beetje vraag zegmaar, dat als mensen die beginstap maken dat dat voor mij een hoop moeite wegneemt....
     
  2. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je geen mensen die je goed kent in Real life die je een 360 kan aansmeren o.i.d. ;) dan heb je iig dat probleem niet dat je mensen niet kent of die stap niet durft te nemen. Daar bij komt ook nog eens dat die mensen goed weten wat jij hebt en zij dus makkelijker die stap kunnen nemen om jou gewoon te inviten enzo. Dat is toch anders op live met onbekende mensen, naarmate je veel met mensen speelt leer je ze natuurlijk wel kennen enzo, maar iemand helemaal kennen doe je nooit. Dus mijn tip *): zoek wat mensen uit je vrienden kring die jij misschien een 360 kan aansmeren, en vorm daar ook een game-groep(clan) mee om zo toch wat meer gebruik te kunnen maken van de Live-mogelijkheden :) ;)
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.306
    Ik merk ook dat ik weinig met mensen van mijn friendslist speel. Meestal zijn zij bezig met PDZ en ik ben meer met CoD2 bezig. Dat is de reden. Vroeger speelden alle mensen op mijn lijst PES 4 en ik speelde altijd dat spel met ze. Nu is het wat lastiger. Ik heb nu één keer een PDZ game gestart en iedereen van mijn lijst die online was uitgenodigd. Het was best leuk, maar PDZ is gewoon niet zo leuk...het meest irritante is dat de mensen niet doodgaan als je ze neerschiet. Dat is gewoon gaar. Jij was toen overigens niet online, anders had ik jou ook gewoon uitgenodigd. :)
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ BuLLeTTiMe 88 : Haha, een mogelijkheid die ik al heel lang geleden heb overwogen :9 Laat het nou net zo zijn dat ik geen mensen heb ik mijn directe vriendenkring die een Xbox hebben, laat staan een X360 willen....Kweet niet maar volgens mij zijn ze allemaal een beetje anti-Microsoft ofzow :confused: Zoveel vrienden heb ik niet (meer), en degenen die ik wel goed ken en gamen zijn allemaal PC-gamers en dat ben ik dus absoluut niet. Vandaar dat ik het via dit forum probeer, dat mensen die mij in hun lijst hebben staan weten van mij en waar ik moeite mee heb zodat ze, net wat je zegt, mij daarin kunnen helpen. Als ik eenmaal vaste mensen heb waar ik contact mee heb op Live is het niet zo'n punt, het is vooral die beginstap die voor mij heel moeilijk is....

    @ Banjy : Nee ik heb geen PGR3 (heb niks met auto's) helaas dus die mogelijkheid valt af. Wel heb ik Perfect Dark Zero, Quake 4, Kameo en Amped 3....alleen van die laatste 2 heb je weinig Live ondersteuning wat multi-player betreft. En jah Halo 2 die het tenminste fatsoenlijk doet op de X360....maar die game speel ik alleen nog maar als het echt niet anders kan :9
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  5. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Yo, ik heb je idd ook in mijn lijst staan. en wat je omschrijft, dat je graag in een vaste kliek wil zitten op live. Ik denk zelf dat je niet de enige bent die moeilijk in een vaste kliek komt. Ik heb btw hele andere games dan jij hebt (PGR3 en CoD2) dus ik denk dat ik op dit moment moeilijk ff een potje tegen je kan knallen. haha. Maar ik denk dat wat je mee maakt op live, namelijk dat je dus niet in een vaste groep zit, je niet de enige bent. Dat heeft dan denk ik ook weinig te maken met autisme. Je moet wel eens het geluk denk ik hebben dat je al in een bestaande groep terecht komt en daar dan inrolt...
     
  6. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag je toevallig vorige week nog online staan met Perfect Dark Zero, maar ik dacht dat je vast geen zin zou hebben in een potje Dead or Alive Ultimate. Ik denk dat je liever op de 360 speelt. Gisteren heb ik sowieso iedereen die in mn friendslist zit, eruit gegooid. Krijg hopelijk voor de kerst mn 360 en dan neem ik een andere gamertag. Weet nog steeds niet welke. Bouw ik gelijk weer een nieuwe friendslist op. Maar binnenkort ben ik regelmatig online te vinden met Perfect Dark Zero en Dead or Alive 4. Speel de laatste weken best vaak Project Gotham Racing 2, en dat bevalt echt goed. Ik hield ook nooit zo van racen, maar dit spel rijd op de 1 of andere manier gewoon lekker. Daarom ga ik zeker ook een keer Project Gotham Racing 3 aanschaffen. Maar zodra ik een 360 heb en een nieuwe gamertag, zal ik je zeker een Friends request sturen. Dan kunnen we via het forum een keer wat afspreken
     
  7. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    even offtopic ;): Denk dat je eerlijk gezegd eerst PGR3 kan aanschaffen dan PDZ, als je een middelmatige shooter verwacht kan je hem wel kopen, maar als je een echte klassieker verwacht zoals PD64 was dan moet je toch echt afvragen of PDZ dat wel is...
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Tsja, ik heb zelf ook autisme, alleen me live werkt nog voor geen meter
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2005
  9. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is er mis? misschien kan ik je helpen :9
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Me Focked up kabel..... Maar ik ga in januari ( als ik dus weer cash heb ) zo'n draadloos ding kopen.
     
  11. Towel

    Towel Guest

    Hoi hoi,
    k ben blij voor je dat je al wat meer plezier beleefd met halo en je teammates. Ik weet niet hoelang je al halo speelt, maar in het begin is het communiceren ook erg lastig. Je teammates verwijtte misschien wel de fout bij jouwn communicatie gebrek, maar is waarschijnlijk om hun eigen fouten op jou te schuiven.

    Je hebt dus moeite met communiceren. Hoewel communiceren wel erg belangrijk is in halo, moet je met een team oefenen om alleen nuttige info te melden. Belangrijk in TS games zijn de status van de powerweapons (zwaard, rocket, sniper) en in objective de vlaggen en bommen. Probeer hier met een team op te oefenen. In het begin hoef het neit gelijk vlekkeloos te gaan, maar als je op elkaar oefent word je als team sterker en word je op elkaar ingespeeld. Dan is communicatie niet meer nodig, mits je tegen lvl35-+ speelt:cool: . Veel succes ermee, zoek een leuk team bij eklaar, geen lvl 28 nederlandse snotapen die denken dat ze goed zijn en niet meer dan "noob en owned" in het woordenboek hebben. Oefening baart kunst!*)
     
  12. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    PGR3 wil ik ook graag hebben, maar had Perfect Dark Zero al gekocht voordat ik een 360 had. Eindelijk vandaag die doos binnen gekregen. Maar PGR3 komt zeker ook snel in mn collectie

    @Paradox: Mn gamertag is Supremacy NL, dus je kan zo een friends request verwachten
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het gezien jah, dus je hebt nu de X360 ? :) Gefeliciteerd met je nieuwe doosje :cool:

    Enneuh ik kan DOA:U niet spelen ookal zou ik het willen, mijn Xbox heeft ruimte moeten maken voor zijn grote broer (de Xbox staat nu op mijn broertje zijn kamer)....en zoals je weet doet DOA:U het (nog) niet op de X360.

    Ach ja, 12 januari is het ook zo dus dat maakt ook niet zoveel uit :9
     
  14. Furo

    Furo MustelaPutoriusFuro

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je Battlefield 2 al geprobeerd? Of kan die ook niet op de 360? Dat spel is zo zwaar relaxed om te spelen dat ik al heb zitten overwegen om een week vakantie te nemen en hele dagen te gaan gamen...

    Mocht je nog eens zin hebben in een potje Halo2 of natuurlijk Battlefield(!!), voeg mij maar toe aan je list, ik ben nog vrij onbekend met het hele Live gebeuren maar dat zal vast wel goed komen. M'n tag is Furo Live en morgen ben ik wel weer online (nu eerst nog even een paar uurtjes werken en dan maar eens lomp oud en nieuw vieren).

    Groet'n!
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2005
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu Perfect Dark Zero dus misschien dat ik je eens ga toevoegen. :) Ben echt benieuwd hoe het online is, single player ben ik namelijk nog niet echt over te spreken de tegenstander kan gewoon te veel hebben... :mad:
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het prima :) En anders voeg ik jou wel ff toe van de week....

    Ik vind de single-player wel leuk, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik um nog leuker vind als ik cooperatief speel :)
    Tegenstanders met armor kunnen idd veel hebben, alhoewel een paar headshots vaak al voldoende zijn O-)
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    co-op kan toch ook op live? Dacht dat te hebben gezien, dat is echt briljant. Splitscreen is ook wel aardig maar ik ben verwend en wil het hele scherm voor mezelf :+
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan zekers te weten over Live :)
    Ik vind dat zelfs leuker als gewoon multi-playeren (DeathMatch enzo).
     

Deel Deze Pagina