[AUTO] Eerste auto, hulp bij keuze

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door soepkoe, 27 jun 2007.

1. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Luitjes....

Ik ben zover. Na een leaseauto gehad te hebben wil ik nu zelf een auto kopen. Er zien hier genoeg die meer van auto's weten als mij en vraag dan ook jullie hulp!!!

Hebben jullie tips wat voor auto ik het beste kan nemen??

Ik ben op zoek naar een auto voor omstreeks 3.000 - 4.000 euro.
    Besef dat de keuze dan al minder wordt, maar meer wil ik er nu niet aan uitgeven. Wil graag een auto die degelijk is en waarvan onderhoud normaliter niet al te veel de pan uit rijst...

Denk dat ik ongeveer 30.000 km per jaar ga rijden (dus dan zal het diesel moeten zijn toch?).

Mijn voorkeuren (naast degelijkheid :)) zijn 5 drs (geen vereiste) en maakt me niet uit dat het niet de populairste auto is die er is (als het maar voor redelijke prijs me op de weg houd!).

Koop het liefst bij een garage ivm garantie. Als je tips hebt......... graag \o/

2. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor een golf 3 diesel gaan. of klein beetje door sparen en voor een golf 4 diesel gaan. dan heb je echt een top auto met een top blok:)

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind jouw adviezen altijd een beetje eenzijdig en hetzelfde. We weten inmiddels dat jij Volkswagen leuk vind maar er zijn nog zat andere alternatieven dan een Volkswagen.

Ik zou zelf hier even een kijkje nemen. Daar zal vast een topic zijn waar iemand hetzelfde vraagt als jij. Succes!

4. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    tja eenzijdig of niet. ik heb nu echt in over de 50 autos gereden, vw rijdt het lekkerst zijn erg betrouwbaar en veel onderdelen in verkrijgbaar:)

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vind jij. Ik heb in de Vento van m'n vader gereden, maar ik rij toch echt liever in m'n eigen afgetrapte Hondaatje.

6. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Ben zelf ook bezig met een eerste auto, ben over een halfjaar 18... denk dat ik zelf voor de Mazda RX-8 ga, ziet er mooi uit en verder ook wel handig dat er 4 mensen in kunnen.. Maja ligt wel een eindje boven je budget denk ik

7. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mazda RX-8? Wat de fuck heb jij voor baantje / rijke ouders. Mijn god...

8. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    je haalt me de woorden uit de mond.... wtf sick mazda RX 8 en je word over een half jaar 18? :confused::confused:

9. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764

Tuuuurlijk, toen ik 18 was heb ik een F430 gekocht en die kreeg ik met gemak verzekerd ;)

Maar ik kan je opzich wel een dieseltje aanraden omdat het sterke motors zijn en aangezien je budget kan een dieselmotor wat meer km's hebben.

Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  10. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    toen ik 18 was had ik een opel corsa a:+ die overigens nog goed reed ook alleen kleur roest had:)

maar goed back on topic

11. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog een paar lesjes-> dan afrijden en dan mag k rijden in de Renault Grand Scénic van mn pa!=D die rijd er toch bijna nooit meeXD

K heb er al ns in gereden en t is een beest van een auto^^ rijd echt super ook al rijd de volkswagen golf waar ik in les ook heerlijk

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Weet je wat echt een vette (betaalbare) bak is? Een Opel Calibra. Tenminste als eerste auto dan.

13. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    De mensen die in een Opel Calibra zitten zijn altijd typische mensen. Kzal er maar niet over uit vallen. Mijn auto is een lancia delta. Ja de naam zegt het al super auto... :D

14. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon naar Duitsland gaan voor een tweedehandsje, best betaalbaar toch :+?

Edit: Zo heeft m'n broer z'n eerste auto (Honda S2000) geregeld, scheelt je écht veel geld :)!

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Op aanschafkosten misschien, zeker niet op verzekering. 18+S2000 is echt geen goede combinatie wat betreft verzekering.

16. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hoezo denk je dat de broer van Slof 18 is? Misschien is ie wel 24 ofzo.
    Dan is ie al mooi uit de risicoleeftijd, en dat scheelt aanzienlijk in de verzekering.

17. Slofsky

Leuk Bevonden:
    0
    Jup :). Uiteraard scheelt dat ook, je moet natuurlijk geen auto rijden die je niet kan betalen.

18. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hoeft niet hoor. je kan best nog voordelig verzekeren met die combi.
    Mijn broer had op zijn 18e een drie jaar oude pick-up op zijn naam.
    Ook een best dure bak, via unive kun je je scooter-jaren die je schadevrij hebt meenemen en dat scheelt vaak al meer dan de helft.

Een S2000 op je 18e lijkt me heel leuk!! :)

19. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Een S2000 is altijd leuk. :cool:

20. Slofsky

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, zondag rijd ik mee naar Italië, via Duitsland natuurlijk :cool:.

Deel Deze Pagina