Auto of brommer?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 23 jun 2004.

1. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Hoi,
    ik heb even een vraag...
    Ik zie vaak (zowel op internet als op 'straat') auto's te koop staan. Het gaat hier dan niet om nieuwe wagens, maar om oudere auto's (opel kadett enzo :D)
    ik ben nog geen 18, 'slechts' 15 maar het lijkt me wel leuk om te sleutelen aan zo'n wagen! (ben nl bestwel autofreak..!)
    nu de vraag: is dit aan te raden?
    als ik zo'n auto wil opknappen zal het ten 1e een hoop geld gaan kosten (denk aan onderdelen ect.) en dan heb ik 3 jaar een bak voor de deur waar ik niet eens in mag (dat wil niet zeggen dat ik dat niet doe ;)) rijden!
    (dat geld is het voornaamste probleem.. ik kan wel een auto ergens op de kop tikken, maar onderdelen zijn duur!)
    Of moet ik het maar houden bij een brommer? (vind ik dus weer niets aan he..)

Dus graag jullie mening! Doen ofniet?

2. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    pak maar een brommertje

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Je hebt iig tijd zat om aan een auto te werken :p
    Zelf heb ik voor een auto gekozen ipv een scooter, vooral omdat een scooter maar tijdelijk is. Heb wel een tijdje brommer gereden maar ik vond er niks aan. Een auto daarintegen heb je veel langer plezier van. Is het niet alleen om mee te rijden danwel om aan te sleutelen, uit te bouwen, enz...

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Pak een brommer, anders ben je de 15 jarige loser die een auto wil hebben maar er niet eens in mag rijden.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    gezegd door iemand die zijn corsa getuned en al kocht :+

6. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, behalve dat ik ipv auto motor zou zeggen zou ik toch maar voor een brommer gaan, of je koopt een goedkoop rotzooi puchje zodat je de rest van je geld aan een auto kan besteden. Ik zou igg niet alleen de auto doen omdat dan de verleiding om er op te gaan rijden te groot wordt.

7. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    vanaf 16 mag je wel in zo'n auto voor oma's enzo rijden :+ maar dat vind ik ook weer niets...
    ik denk dat ik een auto op de kop tik, em bij me pa op het bedrijf neerzet en er 's weekends aan ga sleutelen ofzo! maar weet iemand me iets te vertellen over de kosten ervan?! er zal denk ik nl wel veel vervangen moeten worden..

8. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Dat ligt er allemaal aan wat voor auto je op het oog hebt.
    Bouwjaar, conditie en merk bepalen allemaal hoe duur het wordt.....

9. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    SSsssttt :+

Straks ben je 16 en duurt het nog maar 2 jaar en je mag al gaan lessen, dan laat je je brommer echt wel staan :cool: En die 2 jaar vliegen voorbij 8)
    Een motor btw is niks op je 18e, je mag dan alleen lichte motoren rijden en pas vanaf je 21 zwaardere, plus je moet dan opnieuw op examen.

10. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    echt een non motorrijder post :+

Ten eerste is het slim om al te beginnen op je 18e met motor rijden want dan kan je rij-ervaring opdoen, of wil je meteen op een busa beginnen. Ten tweede als je twee jaar licht hebt gereden mag je zonder examen te doen op vol vermogen. En licht wordt vaak onderschat, want met 25kw haal je vaak nog wel de 180 en dat is toch best kicken op een motor en veel harder hoeft het toch niet meteen.

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Non motorrijder, lol :+
    Ik wou dus als eerst mijn motorrijbewijs gaan halen maar omdat ik toch tot mijn 21ste moest wachten heb ik besloten dit pas later te doen. Over een maandje is het iig zover, dan ga ik lessen :cool:
    Motor rijden lijkt me echt heel vet, dat was eigenlijk het eerste waarvoor ik m'n rijbewijs wou gaan halen.
    Maar ik heb altijd gehoord dat als je een licht rijbewijs hebt dat je daarna pas op je 21ste op een zwaardere motor mag rijden en je opnieuw examen moet (theorie of praktijk, weet niet welke :eek: Dacht praktijk... ).

De kosten voor een auto opknappen zijn over het algemeen niet van te voren vast te stellen. Wat is er allemaal op te knappen? Moet alles vervangen worden of rijdt de auto en hoef je hem alleen een keer kaal te maken en naar de spuiter te brengen? Of kan je hem zelf spuiten. Wat voor auto zou je gaan opknappen? Onderdelen voor een veel geproduceerde auto zijn veel goedkoper als voor een zeldzame oldtimer b.v.
    De totale kosten hangen van de soort auto af, wat je er zelf aan kan/wil doen en wat je laat doen door een garage.

12. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Dit komt er heel lomp uit maar zo is het niet bedoeld:
    Maar als je serieus wil gaan motorrijden dan zoek je dit toch wel uit. Want als je het op je 18e had gehaald had je meerdere voordelen gehad.
    1) Je kon al op je 20e op zwaar
    2) Je hebt meer rij ervaring
    :cool: Het was goedkoper dan nu (ivm met 2 examens nu)
    4) Je kon sneller je papiertje halen (weer ivm met de nieuwe examen regel)

En je hoeft dus op je 20e niks te doen om op zwaar over te gaan, dus ik weet niet van wie je het hebt gehoord maar die zou ik een knal verkopen :+

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    hehe je lijkt van hanegem wel :+

14. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    ik sla je neer als je dat nogeens zegt :p

15. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Auto kan sowieso niet op je eigen naam zonder rijbewijs. Daarbij mag je hem niet aan de openbare weg zetten, of je moet voor die 3 jaar wegenbelasting en verzekering gaan betalen. Voor het geld dat een oude auto kost, waarvan het zonde is om er ook 1 cent in te stoppen koop je volgens mij een hele knappe brommer.

16. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Auto en brommer natuurlijk. Puch/scooter gewoon donders opvoeren das altijd mooi. Auto mag je dan nog wel niet in rijden maar sleutelen is altijd mooi:p

17. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    waarom niet? je kan er een grote stereo instalitie in bouwen hijs makkelijk te tune. een vriend van me heeft zo een ding en die rijd een dikke 90 in dat ding terwijl hij harde hardcore draait :p

18. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    motorrijden lijkt me ook echt heel rlxt, maar eerst een auto he..

maar ze zien er nou niet bepaald rlxt uit... en zijn ze voor een 'leek' ook makkelijk te tunen? (opzich is zo'n autootje wel DE uitkomst he...)

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    het mag niet eens, als je hem opvoert en ze zien je rijden ben je de lul
    mijn advies, die 2 jaar kan je ook nog wel w88

20. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    zelfde als met brommers.....

Deel Deze Pagina