[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ja mensen. een tuning thread:D

    ik zelf ben een verhitte fan van autotuning, ik volg het bijna constant, denk er sttreds over na. ik ga eind dit jaar/ begin 2008 op voor mijn rijbewijs en ik ben nu al bezig met plannen voor het tunen voor mijn toekomstige auto. zijn hier meer mensen die zich daar mee bezig houden? zo ja, laat jullie horen! zijn hier mensen die bezig zijn met tunen/ een getunede bak hebben? vertel waar je mee bezig met (op het gebied van tunen dan:9), wat je nog gaat doen, enz, enz... heb je toevallig vragen over het tunen van je oauto? stel ze hier en we zullen kijken of we een antwoord kunnen vinden!

    now, let's start a conversation about tuning!:)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  2. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn eerste auto word een panda ofzoiets want die gaat toch gelijk verrot...

    en daarna koop ik gewoon een normaalle autoen ga er neit te veel aan doen

    velgen en geluidinstalatie is zowat het eenige waar is tijd aan besteed
     
  3. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik geef je een tip, ga je 1ste auto niet tunen.

    Rij je eerste auto gewoon helemaal brak, om alles een beetje te leren.
    Zorg er dan voor dat je een goede baan krijgt, zodat je een mooie tunebare bak kan kopen, en tune die dan.

    Ik denk dat ik mijn toekomstige auto ook wel ga tunen, mss een metallic kleurtje, spoilertje en een bodykit. Maar bodykits zijn duur :mad:.
     
  4. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    heb een opel corsa gehad, met DTM uitlaat dus dubbele pijp.. rieger achterbumpert, 15 inch velgen, gsi veren eronder, hele aparte voorbumper maar 2 van gezien.. en me 2e auto was een megane coupe 2.0 met alleen 17 inch velgen met hele platte band en een boombox met versterker was best geinig als je na een half uur rijden met een piep de auto uitstapt *) en me huidige auto is een Peugeot 206 1.6 16v 110 pk daar komen nog 17 inch onder maar voor de rest zo strak mogelijk houden mazz_0/
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Koop dan meteen een Cinquecento of Seicento.

    Dit is mijn karretje.

    [​IMG]
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Wahah vet :) , maar waarom krijg ik toch het idee dat hij super goed bij jou past?:)
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik tuned niet. ik clean:) cleanen is je auto mooier maken dan dat ie al was op een nettere wijze dan tunen. tunen is met stickers en plastic dingen enzo.

    cleanen is wel een stukje duurder....

    ik rij nu een golf 3 cabrio en eind van de zomer wil ik een polo gti kopen of een lupo gti.
    voorbeeld van clean


    [​IMG]
    tuning
    [​IMG]

    even erbij vermelden dat de velgen van de polo even veel waard zijn als de kadet zelf:+
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  8. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    wel leuk idee deze thread;):D
    ik mag volgende week maandag op voor mijn (voormalig) rose papiertje! dus ik ga me er ook maar is mee bezig houden!;)
     
  9. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, de bakken die hier over het algemeen getuned worden kunnen écht niet. Zielige boodschappen autotjes met kleine motortjes, foute velgen en vliegtuig spoilers..
    Ik vind het zelf een beetje een knullig wereldje, koop dan een auto die al stoer en vooral snel is, en doe daar misschien nog wat optische fratsen aan als het dan echt moet.
    Ik heb zelf een Chevrolet Camaro uit 87. Die heeft zelf al dik 250pk en heeft geen spoilers en andere kul nodig. Scheelt een hoop gedoe.
     
  10. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij snapt het.
     
  11. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    ga over een half jaar me rijbewijs halen maar ga nog niet gelijk een auto kopen want:

    - het is een duur grapje
    - heb ov
    - en zou toch te vaak voor de deur staan ivm met ov:cool:

    ik wou zelf eerst ook een peugeot 206 gaan kopen als ik net 18 wordt en dan gaan tunen maar de tijden zijn veranderd ... verstand komt met de jaren :9

    want bodykit's, velgen, lak, ice het kost allemaal zo duur en zeker om dat op je eerste auto te gaan doen dan besteedt ik dat geld liever in de bezine van me eerste auto totdat hij kapot is... en ondertussen verder sparen voor een fatsoenlijke/ mooie auto

    en voor mij is dit ook het slimste aangezien ik ooit een nissan 350z zou willen kan ik dat beter daarvoor bewaren :9


    ben ik het bijna helemaal met je eens... want hoe vaak zie je niet een golfje met body, velgen dikke uitlaat en dan niet harder kunnen als een standaard golf.. dan denk je echt van die maakt meer herrie dan dat hij vooruit gaat :9

    als je tuned/cleant doe het dan in hemelsnaam GOED.... en dus niet het halve werk
    neem dan ook je motor mee... maar doe dat nou aub niet als je pas net 18 bent want ik ken jongens die dat wel hebben gedaan en die er niet zonder kleerscheuren van af zijn gekomen...en het grootste deel die hun wagen tuned rijdt er ook hard mee...
    mag hopen dat sommige hier nog iets van opsteken en niet dom gaan doen ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  12. fiestaboy'ke

    fiestaboy'ke Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf doe ook al enkele jaartjes aan tuning en idd, het is en blijft een dure hobby :D Ik rij al 3.5jaartjes met de auto en heb vorig jaar een nieuwe auto gekocht. Een Ford Fiesta Sport. Die heb ik gelijk verlaagd en een muziekinstallatie ingestoken en sinds enkele maanden steekt er ook een carputer aangesloten op m'n 7inch tft touchscreentje :9
     
  13. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Tis ook maar net wat jezelf mooi vindt natuurlijk, tis dan optische tuning en dat hoeft niet gelijk in verband met snelheid gebracht te worden
     
  14. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, het is ook maar mijn mening :b:
    Ik ben er allemaal sowieso niet meer zo mee bezig, Camaro gaat ook weg en ik denk dat ik er gewoon een mooie degelijke Volvo voor in de plaats haal.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kwilde eens mijn swift een beetje tunen (niks opvallens, mooie velgen, skirt setje etc etc) maar toen ik de prijzen zag hield ik het maar bij plaatjes kijken :9
     
  16. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    tja voor een mooi setje wielen met banden zul je toch een euro of 1000 voor moeten neerleggen (2de hands). of je koopt ze voor 300 euro in slechte staat en schuurt ze op en polijst ze tot ze weer 1000 euro waard zijn, maar dan ben je wel een uurtje of 15 per velg bezig;)
     
  17. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk en aardig dat gepraat van... "met 18 dit en dat".
    Iedereen vergeet even de verzekering + wegenbelasting.

    Tel er maar op dat je met een gti ofzo lastig bent te verzekeren met die leeftijd en je zowiezo een hoge jaarpremie hebt. € 700 is dan erg cheap, dus ga maar naar de min. € 1000 per jaar.
    Op naam van ouders verzekeren zal zeer dom zijn. Je brengt je er zelf nadelen bij en daarnaast zijn verzekeringsmaatschappijen niet dom.

    Net alsof een man van 50 jaar een Golf 2 GTI koopt als de eerste auto een Renault Scenic is en de zoon toevallig 18 is! Regelmatig meegemaakt... dus fraude/verzwijgiing i.v.m. onjuist invullen van aanvraag.

    Dit ter info voordat je alle geld uitgeeft aan een auto en voor de rest niets kan!

    Daarnaast zal je het verbouwen van je auto nooit gaan terugzien in de verkoopprijs.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  18. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    k ben het erover eens dat er te veel golfjes rondrijden met van die gastjes van 18 drin die denken dat ze een ruige bak hebben. daarom ga k ook geen golf rijden, das te standaard:9 heb nu al een hele lijust gemaakt... van motor tot zonneschermpjes. zal hem binnenkort eens posten.heb nu niet zoo veel tijd nl...


    edit: leuk dat deze thread zo goed loopt:D niet verwacht eigenlijk...

    das de moeite waard vind ik. ik ben iemadn die graag iets unieks maakt, dat word ook bij mn auto zo.

    daar heb ik mn oom voor*) die is verzekeringsagent. niet dat ik hem op de naam van mn ouders ga zetten want als de verzekering daar achter komt dan wordt niets uitgekeert bij een ongeval en mn ouders en ik worden levenslang of voor een lange tijd uit de verzekering gekickt...

    en een golf gti ga k toch niet rijden. zoals ik net al schreef, das te standaard voor iemadn van 18.ik ga een mini rijde. mini 1300 uit '80 ofsow. lkkr goedkoop om mee te beginnen en leuk omdaar een scheur bak van te maken. wordt een hot-rod type auto:cool: dak wordt verlaagd enzo... mnaar dat post ik nog wel eens, samen met mn to-do list...:9


    en mensen, schroom niet om pics te posten van je auto he:D kan ik nog wat ideeën van opdoen miss:9 en anderen natuurlijk...
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  19. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    zo kocht ik mijn cabrio... er zitten sinds gister nieuwe banden op en sinds een maandje gti spatbord randen. als ik hem morgen weer heb (apk) dan zal ik is nieuwe foto's maken hoe die er nu bij staat
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al 1.5 jaar trotse eigenaar van een Ford Cougar v6.
    Er zitten nu 17 inch ACE velgen onder.
    Andere uitlaat(middendemper weg en vervangen door een rechte pijp)
    Mooie Boston speakers voor achter standaard (deze klinken trouwens nog best goed!)
    Phoenix gold versterker en een subwoofer van basswork.
    Als je 'm vol open draait dan hoor je binnen 5 min een perfect piep.:lol:
    Dit zijn de foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2007

Deel Deze Pagina