Autospeakers - paar vragen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door deNeut, 27 sep 2004.

1. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb deze radio besteld HIER en komt een deze dagen binnen. Hij is 4x45 watt.

- Als je er dan 20 Watt boxen op aansluit kan dat geen kwaad toch (hij kan maximaal
    45 watt lijkt me)

- Maar wat als je er boxen op aanlsluit van 60 watt, kan dat kwaad.

- Als je een standaard speakersetje koopt VOORBEELD Hoeveel boxen krijg je dan ?(2 of 4)

- heeft iemand een tip voor leuke speaker's bij deze autoradio (normale boxen die niet al te duur zijn)

Bedankt,

Tim

Laatst bewerkt: 27 sep 2004
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    je zal niet het gewenste effect krijgen
    aangezien de versterker gewoon op 4 x 45 watt werkt
    er komt dus uit 4 x 60 watt boxen maar 4 x 45 watt

en dat standaard setje is 4 x 6" speakers
    je krijgt dus 4 speakers

3. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Op een 45 watt radio zou ik geen 20 watt speakers aansluiten, dan heb je grote kans dat je ze opblaast. 60 watt speakers is beter en het kan ook geen kwaad als je ze op een 45 watt radio aansluit. Ik heb zelf ook een 45 watt radio, daar heb ik 100 watt speakers van Clarion op aangesloten. Een setje speakers bestaan meestal uit 2 speakers of het moet aangegeven zijn dat het er meer zijn.

Edit: Het is een Pioneer radio, daar zouden pioneer speakers zeker goed op klinken. Je kunt er ook een ander merk op aansluiten, maar je zou gewoon alles van het zelfde merk kunnen pakken. Ik heb zelf een Jvc radio met Clarion speakers en nog 4 orginele Toyota speakers want die zaten er standaard in.

4. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, en het maakt niet uit of je er dus 45 of 100 watt op aan sluit, zolang het maar niet minder is dan die 45 watt ?

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    het kan wel.....minder dan 45 watt
    maar net zoals vinnie zegt er is een mogelijkheid dat je ze opblaast

6. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan inderdaad, maar dat is niet verstanding. Als je de radio een keer vol open draait (wat je eigenlijk nooit moet doen) blaas je de 20 watt speakers zeker op.

7. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ok bedankt voor de sneller reacties ;). Maar kan iemand mij goede speaker's aanraden, bijv bij de site: http://www.rondevries.nl/ . Ik vind het echt moeilijk om te zoeken, de ene zijn weer 2 boxen, de andere 4, dan weer 6. 2-weg coaxiale speaker / 3 weg coaxiale speaker. Etc Etc.

We hebben een citroën ZX

P.S. (er zitten al 2 boxen in maar kan nergens vinden wat dat voor boxen zijn, anders haal ik ze er wel uit om te kijken als dat wat opschiet)

8. Tomschayk

Tomschayk ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou die JBL speakers nemen. Dat kost wat maar dan weet je wel cker dat je goeie speakers hebt. Maar als je er niet veel geld aan uit wil geven dan zou ik 1 van de setjes van JVC kiezen.

9. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    neem nou Deze Hoeveel boxen zijn dit nou ?? Of betekent dat 2 weg 2 boxen ? Lijkt mij niet. Bedankt

10. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Dit setje zijn gewoon 2 speakers. met 2 weg bedoelen ze in dit geval, dat er midden en hoge tonen uitkomen. Je ziet in de speakers dat er tweeters in zitten deze zorgen voor de hoge tonen.

Edit: dat 4x6" wat bij sommige speakers staat is de maat.
    4 inch bij 6 inch. Dit is 10 cm bij 15 cm.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dus op die site verkopen ze per stuk?
    ik koop me speakers meestal in sets :p
    vage site :)

12. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gesproken worden speakers in setjes verkocht, maar ik ken genoeg merken die hun speakers per stuk prijzen.
    Vooral bij dure hi-end speakers geven ze de prijs per stuk aan.

13. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Vind het moeilijk om er 2 (of 4) leuke boxen bij te zoeken

14. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kun je het beste Pioneer speakers kopen, het zelfde merk als de radio.

15. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    In het boekje staat:

Maximaal 45W x 4
    Doorlopend 25W x 4

Welke boxen kan je dan beter erop aanluiten (graag ook beredenering dan weer ik het voor de volgende keer ;))

Optie 1

Optie 2

Optie 3

Bedankt

16. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor mijn vorige auto bij de kijkshop voor weinig 4weg 200Watt boxen gekocht. misschien zijn de boxen niet topkwaliteit, maar dat maakt in de auto volgens mij niet zoveel uit als je rijdt. Je hebt dan toch zoveel bijgeluiden dat je dat extra beetje kwaliteit toch niet hoort.

17. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand ? (de site is even down :p)

Laatst bewerkt: 4 okt 2004
  18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    het vermogen kun je het best zo bepalen.....de boxen kun je het best 1,5 keer het vermogen van de output van je radio pakken. je kunt ze zo moeilijk opblazen en je hebt het zuiverst geluid. Als je hele zware boxen eraan gaat hangen heeft je radio te weinig vermogen om er fatsoenlijk geluid eruit te krijgen....te laag vermogen en je blaast ze op...ik zou uitgaan van die 45 watt om het te bepalen.
    dus boxen van 70W is goed genoeg.....het voordeel is dat ze ook een vrij hoge piek aankunnen en nog te betalen zijn....enorm veel vermogen heeft weinig zin, dan moet je met versterkers gaan werken.

19. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Maar bedoel je dan echt 70 watt RMS of de max 70 watt. Want 70 Watt rms boxen (ook wel nominaal vermogen genoemd) is behoorlijk duur vind ik.

20. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nu deze gevonden:

HIER

Dit is EN van pioneer (net als mijn radio) EN ook nog eens 25W RMS (net als mijn radio).

Zou ik deze dan maar doen ? Want mijn radio is 4x45 watt en 4x25 watt doorlopend. En de boxen ook 25W nominaal

Deel Deze Pagina