Mensen het is kloten dat niet alle spellen direct werken maar in de eerste instantie zou ie helemaal geen BC krijgen dit door de gebruikte hardware van de Xbox 360 ten opzichte van de hardware gebruikt in de Xbox. Ze doen het nu door middel van emulatie wat niet zo simpel is wat jullie 1,2,3 denken. Veel doen het al prima, sommige matig en veel nog niet..
De Xbox 360 is in feite nog maar net uit en normaal gesproken gaat een console gemiddeld 5 jaar mee. Bij de Xbox was dat wat korter maar PS/PS2 bijvoorbeeld al veel langer. Dus wie weet wat er binnen die jaren allemaal nog gebeurd op gebied van BC. Het team wat verantwoordelijk is voor BC is er nog steeds mee bezig en blijft er ook mee aan de gang. Hun doel is om zoveel mogelijk Xbox spellen BC te krijgen. Maar het emuleren verschilt weer bij spel voor spel en voor de ene spel gaat het wat makkelijker dan voor de andere. Omdat Halo 2 nog steeds het meest gespeelde spel op Xbox Live is was het de prioriteit van het BC Team om Halo 2 BC te maken. Toen de emulatie software klaar was bleek dat ook meerdere Xbox spellen konden draaien op de Xbox 360 (De een wat beter dan de ander) en dat is het resultaat van de lijst van nu. Zover ik gelezen heb zijn ze nu nog steeds bezig de spellen die nu al BC zijn te optimaliseren zodat deze allemaal goed lopen en ze zijn bezig met meerdere spellen BC te krijgen. De nieuwe update word verwacht in april maar is nog niet officieel bevestigd.
De hele doelstelling van BC is het emuleren van een "oudere" platform (Xbox) in software op een nieuwere platform (Xbox 360). De mensen die dus hier komen zeuren: "He ik net heb Black gekocht maar hij werkt niet op mijn Xbox 360 blablabla.." , "of zal DTM 3 ook direct werken op de Xbox 360" zijn niet goed wijs! De spellen zijn origineel voor de Xbox bedoeld en NIET voor de Xbox 360 dus speel ze op de Xbox i.p.v. hier te komen janken..
Hoogstwaarschijnlijk worden ze later BC op de Xbox 360 en dan is het mooi mee genomen maar misschien ook niet..._0/
Laatst bewerkt: 3 mrt 2006