1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bad deal, wat kun je?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door shd, 8 jan 2004.

  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderling kun je via deze of andere sites leuk met elkaar spellen ruilen of kopen.
    Helaas zijn er figuren bij die minder goede bedoelingen hebben als jij.
    Wat kun je dan eigenlijk.

    Je hebt je spel opgestuurd en de tegenpartij komt zijn deel van de overeenkomst niet na.
    Hij/zij heeft wel jouw spel en jij hebt het nakijken.

    Dan kom je in het vermogens/verbintenissenrecht.
    Met andere woorden je bent aangewezen op het Burgerrecht.
    Er wordt namelijk geen onderscheid gemaakt of iets nu on line gebeurd of dat het in het "normale"leven gebeurd.

    Wat kun je nu eventueel doen buiten knokploegen organiseren.

    Allereerst is het handig om de e-mail waarin je de overeenkomst sluit te bewaren totdat het volledig rond is.
    Bewaar ook alle persoonlijke gegevens van de tegenpartij, huisadres en dergelijke.

    Als je iets verstuurd kun je het aangetekend versturen zodat je een verzend en aankomst bewijs van je pakketje hebt.
    Wil de tegenpartij ondanks alles niet meewerken kun je dus een rechtszaak opstarten tegen de snoodaard.

    Makkelijk is het om dan naar een rechtsbijstandwinkel te gaan.
    Advies is in die winkels gratis en ze kunnen je ook naar de juiste personen doorverwijzen voor verdere afhandeling.

    Ik hoop hier iemand mee te kunnen helpen die door een ander is afgezet.
    In ieder geval staat hier nu omschreven wat je mogelijkheden zijn.

    Met vriendelijke groeten Shd.
     
  2. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    het enige probleem is volgens mij dat aangetekend verzenden bakken geld kost en dat zo'n rechtzaak meer kost als een nieuw spel. Ook kan de tegenpartij gewoon zeggen dat het opgestuurt is maar nooit aangekomen.
     
  3. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Is misschien iets om in de faq te zetten ofzo?
    maar staat daar btw neit al zoiets, uit mijn hoofd...??
    niet echt iets met regels te maken maar tog....
     
  4. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de zaak wint zijn de kosten voor de tegenpartij.
    Heb je genoeg gegevens bewaard zoals omschreven zie ik niet in waarom je niet zou winnen.
    De tegenpartij krijgt dus nog een vette rekening ook.
    Aangetekend verzenden is duurder maar wat kost je spel.
    Als je al voor 5 euro verzend kun je een sticker laten plaatsen waarmee je kunt traceren waar je pakket is heen gegaan.
    Kun je dus ook aantonen dat het wel is aangekomen.
     
  5. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Bedankt voor de fijne uitleg.. Ik vindt het niet prettig om via het internet zaken te doen. Maar als het iemand in de buurt van Deventer is kan ik ook gewoon even langskommen dat biedt meer zekerheid, nadeel is dan wel dat niet iedereen daar woont! Maar ik kijk zo nu en dan wel eens op het X-bazar forum en ik heb gisteren nog vraag gekregen om KOTOR weg te doen (trouwens geweigerd) ...maar ik heb hier nog geen echte deals gesloten en er dus geen ervaring mee. Bovendien is er bij ons in de stad ook een winkel waar spelen zowel te verkopen als te ruilen zijn (namelijk de CJ Games) daar kan ik zo ook voor een aantrekelijk prijsje kwijt en loop ik geen risico.
     
  6. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Je vergeet nog een mogelijkheid (die waarschijnlijk wel het meeste voorkomt): Iemand zwart maken, en op elk forum posten dat die persoon niet te vertrouwen is en een smerige verrader is.
     
  7. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik niet vergeten, maar daar krijg je je spel of geld niet mee terug.

    Bad deal: SuBBaSS stuurt TRAAG op.
    Bad deal: SuBBaSS stuurt TRAAG op.

    Pas na duidelijk te maken dat je het er niet bij laat zitten kreeg ik van deze persoon mijn spel.

    Mocht je eerst geld overgemaakt hebben dan moet je de overschrijvingen dus ook bewaren.
    Je kunt namelijk als je zelf geld over maakt naar een rekening dit niet achteraf terug vorderen via de bank.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2004
  8. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Schiet niet op, en op XBW is dit een no-go. Probeer zaken eerst onderling te regelen voordat je met civiele rechtszaken gaat dreigen. Ook wel handig om te weten, heb je een overeenkomst met een minderjarige, dan heb je geen overeenkomst. Daar moeten namelijk de voogd(en) accoord mee gaan.

    Probeer, als je denkt dat je met een minderjarige handelt, te zorgen voor een telnr, kan je als eerste naar de ouders van het kind. Grote kans dat je er dan onderling uitkomt. Voor het gerecht maak je in dit voorbeeld geen kans.

    Ook kan je een netwerk proberen op te bouwen, met een stuk of tien betrouwbare mensen kan je al een redelijk eind komen met handelen.
     
  9. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    ik vind het behoorlijk zielig als je een rechtzaak aan gaat spannen omdat je een spelletje niet krijgt..dan heb je volgens mij ECHT niks beters te doen..
     
  10. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Net als nu in het nieuws speeld: Het ophangen van foto´s van criminelen! Krijgen we onderaan bij je signature te staan inplaats van goede deals gedaan; slechte deals gedaan met:. Vindt ik wel relaxt, weet je meteen met wie je geen deals moet doen! Loop je minder risico, maar dat soort gasten blijven het proberen, maken ze een nieuwe account aan of iets dergelijks. We zullen elkaar maar gewoon moeten vertrouwen!:)
     
  11. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    wat ik zielig vind is iemand oplichten en dan denken dat je er zo makkelijk van afkomt omdat de tegenpartij niets zou kunnen doen.
     
  12. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit was ik wel vergeten, ik ging uit van een volwassene.
    Je moet het ook zien als laatste redmiddel.

    En niet allemaal rechtzaken beginnen we zijn niet in Amerika.

    Dit alles is puur ter info bedoeld.
     
  13. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Ach wat maakt het uit is maar €60,-, toch?:{
    Q-dancer, waar ben je precies op uit? Je veroozaakt altijd oproer om jouw mening!
    En zoals al opgemerkt het is er triest als je mensen gaat oplichten doormiddel van dit soort praktijken. Ik had het al eerder gezegd: dat zaken doen via het internet grote risico´s met zich mee kan brengen.. Of je dat risico neemt ligt aan je zelf! Daarnaast voel je ook nog zwaar genomen/genaaid. Je hebt op dat moment €60,- weggegeven!
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2004
  14. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    @Q-Dancer

    Zaken staan niet vaak alleen. Als iemand slecht handelt doet ie dat waarschijnlijk op heel internet. 1 spelletje telt niet, ben ik met je eens. Maar het gaat snel om tientallen. Dan is het mi moedig als iemand daadwerkelijk aktie onderneemt. Doen veel te weinig mensen.
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is juist zielig als je er niks aan doet. Je hebt het recht, waarom zou je het dan niet gebruiken.
    Maar om dit allemaal te voorkomen, kan je eerst in de sig van andere mensen kijken; Goede deals met: ... ... ... . Ben je in ieder geval al een stukje zekerder.
     
  16. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vind het behoorlijk associaal als je iemand op die manier zijn spel afhandig maakt.
    Die persoon heeft daarvoor moeten werken, ik wel in ieder geval.
    Ik vind het ook al erg bij 1 spel, je moet gewoon met je poten van andermans eigendommen afblijven. KLAAR
     
  17. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Absoluut met je eens eigenlijk. 1 spel is al teveel.

    Het ondermijnt totaal de handel op internet. Dit is enkel gebaseerd op vertrouwen en dan is 1 rotte appel genoeg om de het wiel spaak te laten lopen.

    Echter zijn intitiatieven op Internet zoals internetfraude.nl roemloos. Het aantal aangiften staat niet in verhouding tot het werkelijke aantal oplichtingen. Oftewel er wordt lang niet genoeg gemeld en dat is wat je ook vergeten bent.

    Doe aangifte. Heeft meneer de politie-agent geen zin (no offense, maar dat is mij overkomen) blijf zeuren en ga niet weg voordat het zwart op wit staat. Want bij fraude zaken zelf op internet (kijk maar eens op de radar site TROS) wordt er veel te weinig aangifte gedaan om het een strafrechtelijk proces te maken. En dat (strafrecht) weegt toch veel zwaarder in Nderland dan civielrecht.

    Dus idd: Kom in aktie als je wordt opgelicht, maar wel op de juiste wijze!
     
  18. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1

    Daar spreek the law!

    Ik vind dat je je gewoon aan je afspraken moet houden, maarja er zijn altijd weer mensen die het were verpesten heh!
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Persoonlijk vind ik dat je zelf ook gewoon goed moet in de gaten houden met wie je een deal aangaat. Ik zie op X-Bazar wel eens mensen zo raar reageren op anderen die een deal willen maken dat ik gelijk al meer gereserveerd sta tegenover zo iemand. Ik vind echt dat sommigen gewoon veel te ondoordacht te werk gaan. Kijk bijv. gewoon even snel iemands postgeschiedenis na via zijn profile en je kunt al snel zien hoe iemand zich gedraagt op het forum. Zelf doe ik bijv. ook geen deals met nieuwe members als deze niet eerst zelf willen opsturen of betalen. Ik heb ondertussen al redelijk wat deals gehad op X-Bazar en nog geen enkele keer een probleem gehad. Nu hoeft natuurlijk niet iedereen het zo voorzichtig te doen, maar wat ik er mee wil zeggen is dat je zelf ook gewoon je gezonde verstand moet gebruiken en niet op iedere deal moet springen, hoe goed deze ook wel niet lijkt.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf ben ik niet echt actief op het forum maar heb gisteren wel mijn eerste deal gesloten met pharzimx :cool:
    Gelukkig niets met de post maar gewoom fisiek ruilen. Vanmiddag gedaan en iedereen blij:)
     

Deel Deze Pagina