1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bad deal, wat kun je?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door shd, 8 jan 2004.

1. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nagevraagd aan afdeling digitale recherche, wat kunnen zij er mee.
    Antwoord is gewoon dat ze er niets mee kunnen omdat het naar het Burgerrecht vervalt.
    Heel vervelend, niet persee onwil of geen zin.
    Alleen als je vaktechnisch weet dat je er niet verder mee kunt blijft er weinig anders over dan doorverwijzen naar de juiste instantie.

Je kunt wel een aangifte ergens voor doen, weet wat je recht is.
    De politie is verplicht een aangifte van een burger op te nemen.
    Niet op straat, maar gewoon op het hoofdbureau of hoe dat afgeregeld is in jouw gebied.

Ik maak dit ter info en niet om slechte ervaringen met de politie hier te delen.
    Daar kun je weer een andere thread voor aanmaken.

Als die politie zo slecht zou zijn en nergens zin in heeft bedenk je dan even dit.
    In wiens belang heb ik deze info gepost, niet in die van mij want ik wist het al.

Verdere nuttige info over dit onderwerp is altijd handig, dus posten.
    Ik ben ook niet zo thuis in Burgerrecht.

2. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Hey doeds, niet gaan denken dat ik met dat soort gare praktijken bezig ben ofzo, maar dat is gewoon mijn mening. Als iemand met wie ik een deal heb geen spel opstuurd en na herhaaldelijk aandringen van mijn kant nog steeds te beroerd is om even naar de brievenbus te lopen, dan stap ik ff in de auto en rij ik langs ze huis, kijken hoe stoer hij/zij dan reageerd..no problem (en dit zeg ik niet om stoer te doen ofzo)

Je gaat toch zeker geen rechtzaak aanspannen als je een spelletje niet krijgt. Dat je je kut voelt etc begrijp ik best maar een rechtzaak is wel errug overdreven :\

3. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Hoezo waar ben ik op uit? Ik geef alleen mijn mening, en als die even wat anders is dan de mensen hiero dan is dat maar zo. Als iedereen hier precies hetzelfde dacht waren we snel uitgepraat op dit forum denk ik..|:-

4. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wilde je dan gaan doen aan die deur.
    Hem/haar op zijn bek slaan.
    dat mag jij helemaal niet, dat is mishandeling, kun je wel gewoon voor aangehouden worden, heb jij een strafblad.
    leuk voor je toekomstige carriere.

Ik vind dat slecht advies.

5. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik geef ook helemaal geen advies, ik zeg alleen wat ik doe, en nee ik ga die gast niet meteen op ze bed slaan maar wel even met zeer hoge mate de druk opvoeren en dan is het snel opgelost :)

/edit

op ze bed slaan? nah..t zal wel..ik mikte eigenlijk op ze bek:+

6. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    totdat je iemand sterker en groter dan jou is...

En ik vind het wel stoere praat, want je weet bijna nooit wie je tegenkomt als jij je in je auto er naar toe gaat.

7. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik zeg toch net dat ik hem niet op ze bek ga slaan ofzo, alleen de druk opvoeren..read before you react pls..

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij woont in Groningen en jij in laten we zeggen Rotterdam.
    Enig idee wat je kwijt bent aan reiskosten om je druk op te bouwen.
    Kan ik beter een nieuwe game gaan halen.

Druk opvoeren is leiden naar escalatie een weg die meestal gebruikt word door personen die niet voldoende in huis hebben om iets normaal af te handelen.

Kun je A.U.B een keer iets nuttigs posten want ik antwoord hier niet op. Na deze post dan

9. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Wattafak zeg je dat ik iets nuttigs moet gaan posten, ik vind jouw 'rechtzaak' idee onnutig, en jij mijn directere aanpak..dat mag toch? Wie ben jij om te gaan oordelen of iets nuttig is of niet?

En met een rechtzaak ben je nog VEEL meer geld kwijt als ff naar groningen rijden, tis nog veel leuker ook, zo zie je weer eens wat meer van het land dan alleen je computer SHD ;)

Ik ben nu ook klaar met deze discussie..ik sluit dit gesprek af met een hekje

#

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou dat weet ik niet, ik heb niet geld voor 10 games in 1 week,
    Als ik dus een spelletje koop en dan ruil of verkoop dan voel ik me zeker kut (ja kut!) als iemand mij die 60 euro van mij jat,

1 spelletje telt dus voor mij zeker WEL!

11. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kijk net als GothicRulez altijd even naar de "geschiedenis" van die beplaalde persoon waar ik mee ga ruilen. Dus hoe lang is hij/zij op het forum en wat post ie zoal. Ik al 6 deals gesloten en alles liep allemaal perfect. Meestal geef ik de tegenpartij ook mij telefoon nummer puur om het feit als er toch problemen optreden dat het misschien nog zo kan opgelost worden. Tja, wat ik zou doen als er iemand bijv met een spel van mij vandoor gaat. Eerst zou ik natuurlijk flink via de mail/pm of iets dergelijks aandringen. Na iemands z'n huis zou ik denk ik niet gaan (tenzij hij/zij dichtbij woont) Je moet maar zo'n uber gast tegenkomen die je zo even een mes tussen je ribben steekt, dat lijkt me persoonlijk niet alles. Dan hou ik het maar gewoon zo lang mogenlijk aanzeuren of toch naar de politie te stappen, al doen die er weinig tegen.. maarja nooit geschoten is altijd mis :)

12. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Of het nou om een game van 10 euro gaat, of 10 games met een waarde van 600 euro. Dat maakt niet uit! We zijn niet allemaal zo rijk als ome Bill. Niet iedereen klopt zomaar dat geld uit zijn/haar mouw. Je word bedrogen en daar gaat het om, en daar moet je ook wat tegen doen!

13. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    :cool: Inderdaad! En dan kan er wel gezegd worden dat je niets beters toen doen hebt als je bv. een rechtzaak aangaat, maar als zoiemand niet 'gestraft' {niet dat de straffen hier in NE veel voorstellen:+} word gaat ie vrolijk met z'n praktijken verder! :mad:

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat zei ik dus, ik kijk ook altijd even naar het post aantal, hoe lang de persoon op het forum is etc en vergelijk dat met mij zelf,
    post aantal 3000 :+ etc etc etc :)

15. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Zo. Als iemand mij met een spelletje probeert te naaien ga ik echt wel ff langs hoor. Al moet ik naar Duitsland!.
    Je hebt tenslotte het adres. En het gaat mij echt niet alleen om het geld, maar het feit dat iemand anders met jouw game loopt te spelen doet mijn bloed al koken.

Een manier om dit te voorkomen (IMHO) is idd de postcount van de andere checken en/of kijken of hij al een tijdje geregistreerd is hier. Niet dat je dan 100% garantie hebt maar de rotte appels haal je er wel gelijk uit.

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik heb het ook gehad (Zie sig.) en ik verdien geen geld dus ik kom al moeilijk aan mijn games. Dan is het echt niet leuk als je een spel van 60 a 70 euro kwijt bent.

17. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha. Ik had en keer een spel geruild en toen had hij het wel gekregen, maar ik niet. Hij was gelukkig wel zo aardig om mijn spel weer terug te sturen. Dat spel was kwijtgeraakt ofzo bij TPG:confused:

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Kwestie mensen kennis :+.

Maar als je met iemand een deal wil sluiten zie je meestal meteen met wie het wel en niet goed gaat.
    Kijk bijv. of hij een Avatar en tekst onder zijn naam heeft staan.
    Of dat hij goeie zinnen maakt.

Als je het niet vertrouwt gewoon eerst laten op sturen. Of tel.nummer vragen.

19. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij kun je niet echt zien aan de tekst die onder je naam staat.

"De hommel met klote";)

20. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval een voorbeeld dat het een vervelende stuatie is.
    De waarheid over die deal is moeilijk, maar lees het begin van de thread en trek je conclusies over hoe je het voor jezelf kunt voorkomen of stappen achteraf kunt nemen.

Deel Deze Pagina