Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vinden jullie dat D'66 gelijk heeft ... of zijn de "Democraten" aan het zwalken .. nu er een crisis dreigt?

    Persoonlijk vind ik dat Mevr. Van Der Laan gelijk had dat Pechtold onegloofwaardig is ... maar D'66 is nu echt ongeloofwaardig nu de partij de "Democratie" niet laat werken.

    Ik denk dat D'66 zich beter kan opheffen .. want ik heb nog nooit zoveel struisvogel politiek gezien.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach ze blijven toch wel zitten want ze zijn doodsbang voor nieuwe verkiezingen...

    Vind het net theater die politiek...:emo:
     
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Mjah, ik vind juist van der Laan zwaar gierig bezig. Pechtold is fractievoorzitter, en hij zou moeten beslissen, van der Laan verpest het zo voor de volgende verkiezingen. Ik denk als D66 dit niet had meegemaakt en een nieuwe naam zouden krijgen ze toch weer 6-10 zetels zouden kunnen krijgen, aangezien de meeste mensen wel eens zijn met hun standpunten, alleen ze hebben tegenwoordig niet meer een goede naam.
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen 'die', k vind dat gelden voor alle partijen in, en alles wat te maken heeft met de 2e kamer.

    Ik vind die Pechtold en van der Laan ook echt 2 van die typetjes.
    Maar ik denk dat alles nu fout gaat nu er weer zo veel opspraak is in de kamer en de D66 het kabinet niet meer steunt.
     
  5. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijven zitten gaat echt niet gebeuren hoor.
    Het is nog niet helemaal 100% zeker, maar ik zou het nu wel heel ongeloofwaardig vinden als D66 nu opeens gaat zeggen van:
    ach, we bedenken ons, we blijven toch maar wel zitten, toch maar geen nieuwe verkiezingen..

    Ik vind het wel een beetje een rare actie, ik vond dit (met Verdonk) niet echt een rede om opeens het vertrouwen te verbreken.
    Maja, heel het politiek is vaag:
    Je kijkt een om half 12 naar het debat, en 3 uur later weer, en ze zeggen nog steeds precies hetzelfde...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mjah.. Ik vind de politiek nog steeds geloofwaardig .. anders zou ik niet eens mee willen doen (en ik ben dus toch echt politicus) ... maar waarom moet het kaninet nu juist vallen ... Men heeft toch immers de steun van een meerderheid van de kamer

    Ik heb het debat van de 2de kamer vandaag gevolgd en ik moet zeggen dat Van der Laan een 2de baan aan kan als pappegaai... Hoe vaak heeft ze niet gezegd "D'66 heeft geen vertouwen meer in het kabinet"

    Arme Pechtold ... ik denk dat hij beter zijn lidmaatschap kan opzeggen :eek:
     
  7. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen Van der Laan spreekt als een papegaai hoor..

    Ik heb het nu ook een tijdje gevolgt, maar het irriteert me dat bijna iedereen zichzelf zovaak herhaalt, dat je er helemaal gek van wordt.
    Verdonk gister ook steeds: "Uhm, uhm Voorzitter, uhm..ik wil 2 dingen echt uit elkaar halen".
    Dat heeft ze echt wel 10x in een half uur gezegt, en elke x begon ze zo haar antwoord op een vraag van een kamerlid.
    Ze blijven om het echte antwoord heen draaien, en zullen nooit zeggen, Ja, dat is goed, of nee, dat was fout...
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar Verdonk heeft wel de steuin gekregen van de 2de kamer .. en de meerderheid in ons land is het met haar eens .. waarom moet een partij welke zegd te staan voor democtratie '66 ..de echte Democratie (met een hoofdletter D) afvallen... wat voor inhoud heeft die partij nu nog?
     
  9. Politiek, wie zich daar nog mee bezig houdt. Ze hebben altijd weer problemen in ons kabinet.
     
  10. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde net nog anders dat uit een peiling van De Hond bleek dat de meerderheid wil dat het kabinet gaat vallen.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij enig argument waarom ze door zouden moeten gaan? En waarom het beter niet zou kunnen vallen naast het financiële aspect?
     
  12. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik beweer niet dat het kabinet moet blijven, in tegendeel. Na deze gebeurtenissen heeft het kabinet geen keus meer. Ze hebben hun geloofwaardigheid verloren.
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daarom. Dat verklaart dus de uitslag van de opiniepeiling van die de Hond.;)
     
  14. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me vrij duidelijk dat het kabinet gaat vallen, als de coalitie op punt 1. berust.
    D66 wil niet meer verder met Verdonk maar het kabinet gaat niet verder zonder Verdonk.

    Maar wat is het nu?
    Waar berust de coalitie op?

    1. Op het akkoord die gesloten is tussen de drie partijen.
    Of
    2. Op het meerderheid van de Kamer die de vertrouwen heeft in de regering.


    Als het punt 1. is dan moet toch Balkenende naar de Koningin want D66 heeft akkoord nu, als het ware, gebroken, niet waar?
    Als het punt 2. is dan moeten we nog wachten tot dat er wordt gestemd, niet waar?

    Terugkomend op mijn vraag, wat is het nu?
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat er anders nu al een zwaai naar links komt, en dat is nergens goed voor. In de afgelopen jaren heeft het kabinet beslissingen DURVEN te nemen die nodig waren om Nederland weer op de rails te krijgen. Daarbij hebben ze veel kritiek gekregen. Dan zouden ze op het moment dat ze kunnen gaan oogsten met het beleid (economie trekt aan) opstappen. Nee dank je, laat ze nog maar zitten.
     
  16. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8

    Dit is precies wat D66 al meerdere malen heeft geroepen bij verschillende zaken, maar toch blijven ze, omdat ze de zin niet krijgen...
    Ze dreigen altijd met gebakken lucht.

    Bij deze hoop ik dan ook dat ze dit keer dan DAADWERKELIJK allemaal opstappen.
     
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in.
    Maar het vertrouwen is gewoon op, en ook logisch met wat er allemaal gebeurd is in de kamer de afgelopen jaren. Ik zal er ook niet van op kijken als er weer een geheim ontrafelt wordt, die zich in de 2e kamer schuilhoudt.
     
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, er is wel het nodige 'drama' geweest. Dat is jammer, want dat zijn de dingen die mensen onthouden.

    Maar ik denk niet dat ze het kabinet laten vallen. Ze zijn veel te blij dat ze nu nog enige betekenis hebben. Anders wordt het net zo'n gevalletje als de LPF ofzo. Nou, in die hoek wil je niet zitten.
     
  19. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het ronduit belachelijk dat ze over een onderwerp als dit ook maar durven dreigen met een val van het kabinet. De kwestie waar ze over stuikelen heeft niets, maar dan ook helemaal niets met het directe regeren van Nederland te maken. Het is zo'n kleinigheid. Als dit dan vervolgens de weg is die onze Nederlandse democratie inslaat, het kabinet laten vallen om kleinigheden, dan heb ik mijn hoop in dit land helemaal op gegeven.
    Sowieso bewijst D66 hiermee dat ze niets met ons land voor hebben aangezien een vroegtijdig einde van dit kabinet voor een hoop rompeslomp zorgt waar niemand beter van wordt en een hoop geld kost.
     
  20. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook hetgene waar ze het ongeveer nú over gaan hebben.

    1 van de 3 partijen is weg, dus ze hebben als coalitie geen meerderheid meer. Het akkoord is gebroken.
    Maar, omdat de meerderheid heeft gezegt nog vertrouwen te hebben in de parlement, zouden ze formeel nog wel kunnen regeren.
    Maar eigenlijk is dat raar: Het volk heeft voor D66 in de coalitie gekozen, en niet voor een coalitie met alleen CDA en VVD. Nu stapt D66 eruit, en loopt het dus niet meer zoals het volk wou. (dat doet het wel vaker niet :D )
    Bos en de andere van de niet-coalitie ruiken nu natuurlijk nieuwe verkiezingen, en zullen nu er alles aan doen om het toch te laten vallen.
     

Deel Deze Pagina