Balkenende neemt het op voor Advocaat

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xmaster, 26 jun 2004.

1. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Zoals o.a te lezen op nu.nl

Balkenende neemt het op voor Dick Advocaat

Uitgegeven: 25 juni 2004 21:49

DEN HAAG - De media zijn te ver gegaan in hun kritiek op bondscoach Advocaat na de nederlaag van het Nederlandse voetbalteam tegen de Tsjechen afgelopen zaterdag, vindt premier Balkenende. "Je kunt teleurgesteld zijn over voetbalresultaten, maar blijf alstublieft een beetje normaal, want het gaat om mensen.", zei de minister-president vrijdag in het radio-1-journaal over de critici van Advocaat.

Hij refereerde aan berichtgeving in kranten, maar noemde geen concrete voorbeelden. "Er zijn dingen gezegd over Advocaat die ondenkbaar zijn. Dat kan gewoonweg niet."

Heeft Balkenende gelijk? Is het aan Balkenende om zich ermee te bemoeien?Zijn mensen als Hugo Borst en Jan Mulder echt te ver gegaan? Oftwel; is de kritiek op Advocaat doorgeschoten naar demonisering? Immers, praten over Advocaat willen stenigen en ophangen is eigenlijk bijzonder smakeloos......

2. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind al dat hele erge commentaar eigenlijk ook wel te ver gaan, een goede bondscoach zijn lijkt me echt alles behalve makkelijk en ik denk dat je best makkelijk 1 hele grote fout kan en mag maken.

Mensen kunnen zich dat zich denk ik wel realiseren maar ze moeten ook ergens de schuld bij leggen en hun frustratie kwijt kunnen. En waar doe je dat beter dan bij degene die eigenlijk tóch verantwoordelijk was.
    Hoe geoorloofd het ook mag zijn dat die fout gemaakt mag worden..

3. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Die Balkenende moet niet zo lopen zeiken met z'n zogenaamde normen en waarden. Laat die gast zich maar concentreren op 't regeren van dit land, daar heeft ie het al moeilijk genoeg mee...

4. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    da's waar, maar 't is wel terecht dat hij voor advocaat 'opkomt'... ik vind het nl wel erg ver gaan! hij heeft een fout gemaakt, nou dus?!

5. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Kritiek op een bondscoach houd je altijd. Advocaat is totaal met de grond gelijk gemaakt na de wedstrijd tegen de Tsjechen en nu wordt ie weer opgehemeld omdat Nederland 'makkelijk' kampioen kan worden. De 'bedreigingen' waar Brokellende 't over heeft zijn absoluut niet serieus te nemen en stellen ook geen enkele reet voor.
    Maar ja, de huidige politiek stelt zich op dit punt sowieso erg aan. Ik vind het ook onzin dat mensen vast moeten zitten, omdat ze een minister met ketchup besmeuren. Helemaal dat ze dan de moord op Pim Fortuyn weer eens misbruiken om dit te rechtvaardigen. Lekker fucking boeiend dat dat wijf vies is van een beetje ketchup, als je dat bij ieder ander willekeurig persoon doet, hoef je toch ook niet te zitten?!

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Advocaat heeft een erg grote fout gemaakt, en dan moet hij de consequenties onder ogen zien. Hij heeft nu toegegeven dat hij een fout heeft gemaakt, dus om er nu nog over te blijven door zagen heeft ook geen zin. JP neemt het voor hem op, en dat vind ik dus goed. Had advocaat gezegt dat hij alles perfect had gedaan, en dat alles perfect is verlopen, dan had ik nu ook de pik op ons advocaatje.

7. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Balkenende zegt hetzlefde als ik in mijn "Volkshaat jegens Dickie" thread....en ik denk dat dit voor het eerst is dat ikhet met onze premier eens ben, alleen heeft ie het natuurlijk wel van mij ;)

8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Balkje heeft wel gelijk hoor, Advocaat is ook maar een persoon, dus ook met gevoelens en emoties.
    Ik denk trouwens dat Nederland 'm al weer heeft vergeven, hij heeft ons immers alsnog naar de kwartfinales gebracht :)
    (inc ikzelf ;))

9. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    ja we zijn nederlander's he als het goed gaat zijn we blij als het slecht gaat geven we iemand de schuld:):)

10. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 1x sta ik achter BalkELENDE !

11. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik ben het er nu ook mee eens want kritiek vind ik goed alleen als je dingen gaat zeggen zonder inhoud dan gaat het te ver zoals "hang hem niet op maar stenig hem"

12. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen komt hij wel een beetje laat want de kritiek is nu al een stuk afgenomen na de winst op Letland :confused:

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Balkenende zegt iets goeds, zo he.
    Maar ze gingen inderdaad te ver. Tuurlijk die wissel was niet goed, maar voor het zelfde geld hadden ze de penalty's wel gekregen en de rode kaar niet (zoals het hoorde), de kansen benut en hadden ze met 5-0 gewonnen.

14. Ik vind het goed dat iemand het opneemt voor Advocaat maar ik denk niet door de juiste persoon en denk dat dit averechts werkt. Advocaat kan het beste zelf zeggen hoe hij erover denkt (wat hij ook gedaan heeft) want ik hou er niet van als iemand het opneemt voor een ander. En Balkje vind ik nou net de persoon die maar beter zijn mond kan houden.

Verder vind ik het veel te ver gaan! Er mag kritiek zijn maar achteraf praten is lekker makkelijk.. en dan op zo'n domme manier! Van die dronkenlappen die uit frustratie maar wat roepen voor de camera! Ik hoorde zelf iets met ophangen en stenigen!!!

Er zijn nu opeens 15.999.999 bondscoaches (behalve ik:D) die dan denken enig voetbalverstand te hebben. Alsof "de wissel" er voor heeft gezorgd dat de hele wedstrijd omdraaide :confused: Die Tsjechen hebben gewoon een hele stragische coach die een wissel maakte waardoor Robben er wel uit moest! Je kunt toch niet één man laten lopen? Maar ik bemoei mij er niet mee. Advocaat heeft ervaring en Tsjechië is gewoon een hele goede tegenstander (die in mijn ogen kampioen wordt).

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2004
  15. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Ja maar Hij zegt er teminste nog iets van...
    De spelers hebben het beoordeeld maar niet voor de camera's gezegt dat zulke zingen niet kunnen...

BTW
    Heeft iemand gisteren die Ruzie tussen Van Nistelrooij en Van Der Meyde Gezien ? }:]

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Neej waar? Waarom?

17. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet maar ze wouden elkaar slaan (ze begonden hard tegen mekaar te duwen ) en de andere spelers hielden ze uit mekaar vooral V. Nistelrooij werd erg agressief...
    Ik ben benieuwd of ze het al bij hebben gelegd...

18. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Mss laatie V meyde wel buiten de basis en zettie MAKAAY erin ! _O_

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Maar waar zag je dat dan?

20. Ja heb ik gezien..

Dat is (vind ik) een goed teken! Ik denk dat Van der Meijde nu wat scherper wordt want die speelt echt beroerd! Geen bal krijgt hij goed voor, veel te veel bewegingen. Hij moet die bal gewoon in één keer voorgeven.

Deel Deze Pagina