Serieus zo weinig? Wordt er bepaalde soort van compressie toegepast op het dataverekeer?
Als je dat uitrekent:
10MB X 1024 = 10240 KB per uur
10240 : 60 : 60 = 2,84KB per seconde
Voor alleen de download, dus daar komt sowieso de upload nog bij.
Zelfs al is het 20KB per seconde, dan heb je er ook geen last van.
Mijn Xbox staat nu demo's te downloaden, ik merk er echt helemaal niets van en dat is niet omdat er hier een super snelle verbinding thuis is (4Mbit down, 512kbit up).
Het downloaden van een groot bestand, torrents of nieuwsgroepen gewoon vanaf je computer is waarschijnlijk veel zwaarder dan Xbox Live gebruik.
Ik krijg vaak klachten van beneden dat internet traag is, ja dan zit ik hier met volle snelheid te downloaden vanaf nieuwsgroepen, waardoor er minder bandbreedte over is voor het browsen op internet.
Ik spreek niet uit ervaring wat betreft multiplayer games, ik heb op dit moment nog geen Xbox Live Gold. In de tijd dat ik multiplayer speelde op Xbox Live op de oude Xbox hadden we hier een veel trager internet abonnement.
Dat hangt er natuurlijk vanaf waar de router en de Xbox staat, maar OK.
Alles hangt natuurlijk af van het internet gebruik op de andere computers (alleen browsen/e-mail of zwaar verkeer als torrents, nieuwsgroepen, FTP etc.), snelheid van je internet abonnement en niet te vergeten: het kan ook per game en aantal spelers verschillen.
Kortom: gewoon proberen of het erge vertraging oplevert.
Ik begrijp de vraag je van je vader, maar je komt er alleen achter door het te proberen. Mocht je het makkelijk even uit kunnen proberen i.v.m. de afstand en bekabeling.
Om dit lange verhaal kort te maken: ik verwacht geen grote vertraging voor de andere internetgebruikers.
Laatst bewerkt: 12 feb 2010