[XOne] Bandbreedte afname xboxlive (online gaming)

Discussie in 'Games' gestart door Cokesniffah, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cokesniffah

Cokesniffah Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik wil mijn xbox aan het internet hangen, maar mijn vader die wil dit niet.
    Hij zegt dat dit heel veel bandbreedte inneemt en dan kan hij niks meer doen op internet(voor zn werk)

Ik heb het al aan twee mensen gevraagd, maar dat is niet representatief.
    Zouden jullie mij kunnen vertellen hoeveel bandbreedte, in getallen, of veel of niet veel, xbox live (online gamen) inneemt?

Alvast bedankt.

Q.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er is een verschil in Bandbreedte tussen normaal online gamen en het hosten van een game.

Xbox Magzine heeft 2 jaar geleden een test gedaan om te zien hoeveel bandbreedte de Xbox360 gebruikt.
    De Xbox360 gebruikt minder bandbreedte dan je zou verwachten.
    10MB-Download en 6MB upload per uur bij normaal online gamen !!

3. Cokesniffah

Cokesniffah Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hosten ga ik waarschijnlijk weinig, of 's nachts doen.
    10 mbph en 6mbph isniet gek veel.
    10x1000:3600 toch, dan kom je toch op kbps uit?

En als je online gamet, dan download je toch eigenlijk alleen maar? Of heb ik dat nou fout?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Natuurlijk moet je ook iets uploaden want kunnen de andere spelers niet zien wat jij doet ;)

5. Cokesniffah

Cokesniffah Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, tuurlijk :p

Maar 10 en 6 mbph is niet superveel. Maar wij hebben hier sowieso vanaf 6 uur wel 3 computer aan, met internet, afentoe ook een 4de erbij.

Is het dan te merken?

Sorry dat ik als zon noob overkom, ik ben het ook(op dit gebied) :p

6. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zeg maar tegen je vader dat ie zich meer zorgen moet maken over zn zoon's cokegebruik dan over een xbox die aan inet hangt.. (maar ff serieus, sluit dat ding gewoon aan zodat je vader kan zien dat ie amper bandbreedte gebruikt).

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben nu een demo aan het downloaden met mijn PS3 en merk helemaal niets aan mijn internet-snelheid op mijn Mac.

De internet-snelheid van jouw provider en het merk router maken een heel verschil.

Heb een paar weken geleden de zelfde discussie gehad met mijn zwager.
    Mijn neefje wilde graag op XBL en dat mocht niet omdat het internetten veel langzamer zou worden.

8. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Iedereen heeft toch een router thuis tegenwoordig? Inet kabeltje kost een paar eurie, dus sluit het gewoon aan, en als het echt retetraag gaat opeens haal je het kabeltje er weer uit en ben je iets van 3 euro kwijt, k zie het probleem niet zo..

9. Cokesniffah

Cokesniffah Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, het is maar een naam hoor.

Maarehm, men pa wil t nieteens hebben.
    Ik heb m trouwens ook verteld dat je dan de modem moet rebooten als je je xbox wil connecten, maar toen zei hij dat hij dan zelf zijn internet kwijt is en dat het internet op andere computers ook gewoon werkt als je het inplugt.

EDIT
    @Mel,

we hebben een modem in combo met router, de kabels naar andere computers zitten in een hub. We hebben Planet, van ongeveer 5Mbps...

Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  10. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus zo weinig? Wordt er bepaalde soort van compressie toegepast op het dataverekeer?

Als je dat uitrekent:
    10MB X 1024 = 10240 KB per uur
    10240 : 60 : 60 = 2,84KB per seconde
    Voor alleen de download, dus daar komt sowieso de upload nog bij.
    Zelfs al is het 20KB per seconde, dan heb je er ook geen last van.

Mijn Xbox staat nu demo's te downloaden, ik merk er echt helemaal niets van en dat is niet omdat er hier een super snelle verbinding thuis is (4Mbit down, 512kbit up).

Het downloaden van een groot bestand, torrents of nieuwsgroepen gewoon vanaf je computer is waarschijnlijk veel zwaarder dan Xbox Live gebruik.
    Ik krijg vaak klachten van beneden dat internet traag is, ja dan zit ik hier met volle snelheid te downloaden vanaf nieuwsgroepen, waardoor er minder bandbreedte over is voor het browsen op internet.

Ik spreek niet uit ervaring wat betreft multiplayer games, ik heb op dit moment nog geen Xbox Live Gold. In de tijd dat ik multiplayer speelde op Xbox Live op de oude Xbox hadden we hier een veel trager internet abonnement.

Dat hangt er natuurlijk vanaf waar de router en de Xbox staat, maar OK.

Alles hangt natuurlijk af van het internet gebruik op de andere computers (alleen browsen/e-mail of zwaar verkeer als torrents, nieuwsgroepen, FTP etc.), snelheid van je internet abonnement en niet te vergeten: het kan ook per game en aantal spelers verschillen.

Kortom: gewoon proberen of het erge vertraging oplevert.
    Ik begrijp de vraag je van je vader, maar je komt er alleen achter door het te proberen. Mocht je het makkelijk even uit kunnen proberen i.v.m. de afstand en bekabeling.

Om dit lange verhaal kort te maken: ik verwacht geen grote vertraging voor de andere internetgebruikers.

Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als jullie een KPN Experia modem/router hebben , dan kan ik jouw vader ook geen ongelijk geven.
    Met die dingen heb je een perfecte XBL verbinding of XBL krijg je nooit aan de praat.

Meer meer info en vragen kan je terecht in de volgende thread.
    Experia Box en xbox live

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina