1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Discussie in 'Algemeen' gestart door Real_Guru, 27 sep 2006.

?

Zijn jullie bereid om extra geld te betalen voor een NL vertaling van een game?

1. Ja hoor, vind ik niet erg

15 stem(men)
    6,4%
  2. Nee, ik zit niet op een NL gesproken game te wachten

129 stem(men)
    55,4%
  3. Nee, stoor me er niet aan, maar ga er niet extra voor betalen

26 stem(men)
    11,2%
  4. Nee, vind een hogere prijs voor een NL vertaling onacceptabel

63 stem(men)
    27,0%
  1. perfectbas

perfectbas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de nederlandse versie ga ik iig no way halen! wat een bullshit. het vertalen kost echt geen 20 euro extra per game!! hooguit 5 euro. Hiermee zeggen ze dus eigenlijk dat het vertalen van de game 1/3 tijd/kosten in neemt van het totale ontwikkeltraject. Echte bullshit dus. Ach ja, dan maar lekker importeren he.

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Trouwens, de vorige Banjo Kazooie koste maar €45,- bij de release toch?

3. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige banjo op de N64? Volgens mij was die 139 gulden... 8)

Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het lokaliseren van een game kost 400.000 euro.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    !@#$%^ wat duur... ok ging em toch al niet in het NL bestellen maar toch...

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    20 euro meer voor een Nederlandse versie waar niemand op zit te wachten. Op de PS3 speel ik wel Ratchet en Clank in het Nederlands. Die stemmen zijn nog wel redelijk gedaan, maar over het algemeen wil ik gewoon de originele Engelse versie. Maar goed, dit spel staat toch niet hoog op mijn verlanglijstje. Ik vind dat ze de plank volledig mis hebben geslagen met die voertuigen. Ik hoopte meer op een soort Ratchet, maar dan op de 360.

7. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Kortom als ze de game niet hadden vertaal had hij gewoon €39,- gekost.
    Denk dat ze het nogal verkeerd hebben ingeschat, niemand zit namelijk op een Nederlandstalige Banjo Kazooie te wachten.
    En dan al helemaal niet voor €59,-...

Had gewoon de Engelstalige versie voor die budget prijs hier uitgebracht.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het spel had volgens mij juist een groter publiek aangetrokken met een aantrekkelijk prijskaartje. Ik ben veel eerder geneigd een spel te kopen van 39 euro ipv 59 euro

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Bestel em dus wel bij play-asia of gamehubs, even zien welke meedoet aan die preorder actie dat je gratis de originele banjo erbij krijgt voor de arcade :)

10. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het niet zo erg...ik heb tenslotte toch de Engelse versie van Rare gewonnen. Toch zou ik wel eens willen afwachten hoe 'slecht' die Nederlandse versie dan is. Mss valt het wel mee en hebben we ons druk gemaakt om niets. Viva la Banjo!

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Meevallen? Wij betalen €20 meer voor een feature die we niet graag/echt moeten hebben... . Als er 1 ding is dat ik nu al zeker weet, dan is het dat ik de Europese versie niet moet hebben en als de game niet regio vrij is dan zal ik hem dan ook nooit spelen (of ik moest de game voor €10 in de budgetbak vinden).

12. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    ik zei...'voor mij' is het niet.....

Voor de rest ben ik het 100% met je eens..zoals je ook al uit mijn eerdere berichten kon opmerken ;)

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oh, mijn fout. Er moest staan "Meevallen?" ipv "Niet zo erg?" :+. Is nu gefixed.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dit echt schandalig! 20 Euro om een vertaalde versie te krijgen? Dat is een prijsstijging van 50%! Waar haalt Microsoft overigens de wijsheid vandaan dat de Nederlandse stemmen leuker waren? Wat een pr-praat zeg...

Deze game laat ik dan ook zeker aan mij voorbij gaan.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kan de keuze van MS ergens wel begrijpen hoor. Nederlands is voor klein kinderen nou eenmaal gemakkelijker voor kleine kinderen dan Engels (alhoewel, ik game al vanaf ik dingen kon vastgrijpen en nooit echt problemen gehad) en B&K is nu éénmaal een game die zeer vooral focust op die jongere groep. Al zal B&K net zoals Viva Pinata wel weeral iets te ingewikkeld zijn voor die groep.

Dat de game in het Nederlands is vind ik niet zo erg (tenminste als de stemmen, als ze er zijn, niet in het Nederlands zijn), maar dat wij er ook nog eens €20 extra voor moeten neerleggen... nee dank je =(.

16. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    Ja of gewoon 2 versies. Een engelse 39.00 euro versie en een Nederlandse 59 euro versie. De kans is dan wel groot dat de vertaling zich niet terugverdiend. Maar als dat zo is dan blijken meer gamers voor de engelse versie gekozen te hebben....wat je dan weer aan het denken zet of een vertaling uberhaubt wel zin heeft?!

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kinderen... of beter gezegd ouders. De ouders zijn op de cover een schattige beer en bij nader onderzoek van het doosje blijkt de game ook nog eens volledig in het Nederlands, dus kopen die game denken de ouders dan.

18. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    zit iets in...maar als die ouder dan 39/59 moet kiezen....ah met dat beetje engels help ik hen wel. Voor 20 euro kan ik weer twee bloemkolen, een cola 4pack, braadvlees voor de hele week en een kratje pils kopen.

19. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Dan reken je het statiegeld niet mee :x

20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Waarom richt deze platformer zich op kinderen? Hebben ze daar ook rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad. Is Rare nu opeens een kiddy developer geworden op de 360? Laat die doelgroep met rust zou ik zeggen, die spelen toch liever op de Wii. Of met andere woorden, de ouders die een Wii voor het kind kopen. De 360 moet zich richten op hun trouwe achterban die ook wel eens een goede platformer willen spelen. Want nee Microsoft, ik houd niet alleen van first person shooters en racespellen. Ook al die domme avatars die we krijgen binnenkort. Van die dingetjes waar ik echt niet op zit te wachten.

Deel Deze Pagina