1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Discussie in 'Algemeen' gestart door Real_Guru, 27 sep 2006.

?

Zijn jullie bereid om extra geld te betalen voor een NL vertaling van een game?

1. Ja hoor, vind ik niet erg

15 stem(men)
    6,4%
  2. Nee, ik zit niet op een NL gesproken game te wachten

129 stem(men)
    55,4%
  3. Nee, stoor me er niet aan, maar ga er niet extra voor betalen

26 stem(men)
    11,2%
  4. Nee, vind een hogere prijs voor een NL vertaling onacceptabel

63 stem(men)
    27,0%
  1. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    hier is nog een quote van Rare's Community manager:

"I'm fully aware of the concerns of Dutch Banjo fans - I've flagged this with Microsoft and unfortunately it seems that it's too late for us to turn the tables on this. I realise it's small consolation to say that "it'll be fixed in the future", but that's the only realistic assurance I can give and I wouldn't want you to harbour false impressions."

2. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd dat je niet de optie kreeg. Misschien als het audio zou zijn dat er problemen zouden zijn met de schijf ruimte. Maar dit is gewoon tekst. Of wordt het gemompel ook vertaald in nederlands gemompel?:+

3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    al het nederlands in games is gewoon lame. sorry maar ik praat en schrijf nederlands en daar blijft het ook bij. de meeste films ( zwartboek uitgezonderd),muziek, boeken van nederlandse schrijvers en nederlands vertaalde games zuigen gewoon keihard.

4. soul2soul

soul2soul Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MS Nederland moet zich dood schamen. In een wereld dat 24/7 connected is hadden ze makkelijk wat onderzoek (polls, markt research etc..) kunnen doen onder de doelgroep. Dan was er vast wel uit gebleken dat we een Engelse optie wilde.

Als Banjo gamer, ik heb beide delen op de N64 gespeeld en de portable versie, ben ik niet van plan deze NL versie te kopen. -1 sale van mij, IK importeer de UK versie wel.

Schaam je MS!

Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  5. dubbelstinkkk

dubbelstinkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    viva pinata 2 is ook in het engels te spelen als je je console instelt op UK of US.
    Ik heb hem altijd op UK staan zodat alles gewoon in het engels is.

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Insidegamer

Ze vermelden wel niet hoe... .

7. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ze het uit ons interview hebben. Aangezien Justin aangeeft dat het met de settings van de console te maken heeft lijkt het me dat niet alleen VP1 via de taaloptie van de xbox in het engels te spelen is, maar ook VP2 en Banjo.

Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  8. Francis

Francis Perfect-Rare.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg vanmorgen een mail van Suzanne van Xbox Nederland dat er ook een Engelse taal is toegevoegd. Het zat er vanaf het begin dus niet in. De vertaling zal hoogstwaarschijnlijk net als bij Viva Pinata geschieden, dus de taal op je console veranderen.

Pas nadat er commotie ontstond over de Nederlandse vertaling en met enige moeite van Rare is er nu ook een Engelstalige mogelijkheid.

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.gamer.nl/doc/47456/Nieuwe-Banjo-enkel-in-Nederlands-geen-budgetprijs

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ben ik de enigste die bang is dat deze game hard gaat tegen vallen en erg simpel gaat worden?

Van wat ik gelezen heb ligt de nadruk erg op het racen, wat 99-100 keer al snel boring word in dit soort games en er maar zo snel mogelijk doorheen ploegt zodat je door kunt met het echte spel, je koopt dit spel (lijkt mij) ook niet voor het kneuzige racen maar om het gouwe ouwe BanjoKazooie terug te krijgen...

Mja eerst maar wachtne op die demo.

EDIT: Boutjes en Moertjes? Serieus, wie regelt deze kut vertalingen? Laat het ff weten, steek ik alvast de brandstapel aan.

11. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    lol..de voorlaatste post is een quote..van een quote..van diegene die net voor de laatste post heeft gepost :)

12. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Okay de vertaling is zwaar kut maar het racen kan goed werken, kijk maar naar Diddy Kong Racing, imo 1 van de beste racing adventure games. Als BK daar in de buurt van komt dan kan ie niet tegenvallen. Het is wel dezelfde maker dus kneuzig racen zal er niet inzitten.

Ik verwacht dat de gameplay zeer goed gaat werken.

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt Diddy Kong Racing was een top game, alleen was Banjo Tooie vele malen beter dus mochten te van mij het orginele concept aanhouden

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66

k'Hoop dat je gelijk hebt :b:

15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    ok , hij is nog niet helemaal afgeschreven bij mij nu. ik hak nu de knoop door met een review/demo( al print ik wel de engelese cover uit op fotopapier. ). zie mn moeder al kijken als ik een spel genaamd boutjes en moertjes zit te spelen :emo:

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kijk, dat is fantastisch nieuws! :thumbs: Nu de Nederlandse titel van de game nog. Even serieus, wie verzint in godsnaam zo'n verschrikkelijke titel.......|:-

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    De game gaat in de VS 40 dollar kosten, en voor ons is dat dus... 60 euro! Hoewel we altijd al met een schuin oog keken naar de directe dollar-euro-overzettingen, hebben we het nu over een ruim twee keer hoger prijskaartje. Volgens Microsoft is dat omdat de vertaling van het spel veel geld kost en ze dat in dat taalgebied moeten terugwinnen,

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Alsof dit de ontwikkelingskosten van het spel verdubbeld!

Het is geen Mass Effect ofzo of Final fantasy waar je veel dialoog hebt, het is een platformer/racer waar niet zo superveel in gesproken wordt.

Wat krijgen we hierna? Een kaartje bioscoop voor de nieuwste Disney film die 2 keer zo duur is Nederlands gesproken?

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Aanvulling.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat met die aardig hogere prijs vind ik nog steeds niet ok. Vind het gewoon genaaid. We moeten flink meer betalen voor iets dat we niet willen hebben.

20. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Had ik ook nog niet gezegd hoor :+.

Deel Deze Pagina