1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Bankpas als oplossing voor de CC voor live?

Discussie in 'Games' gestart door The Fragsoldier, 9 jan 2003.

?

Is een bankpas de oplossing voor CC

1. Ja!

83 stem(men)
    70,9%
  2. Nee!

17 stem(men)
    14,5%
  3. Maakt mij niet uit

17 stem(men)
    14,5%
  1. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re: Bankpas als oplossing voor de CC voor live?

Das bullshit, wel 's van automatische incasso gehoord? Ik heb alles auto.incasso, huur/gas/elektro/cc (postbank)/vodafone. Daarbij, het klopt dat ze elk bedrag mogen afschrijven van je rekening, je machtigd ze uiteindelijk om geld van je rekening af te schrijven. Maar ieder bedrijf is verplicht 14 dagen voordat een bedrag van je rekening wordt afgeschreven, dit zijn dus bedrijven als tel.mij'en (vodafone), je schriftelijk in te lichten om welk bedrag het gaat. 14 dagen is omdat je dan 14 dagen de tijd hebt om een eventueel bezwaar te maken voor bepaalde kosten die zijn geboekt, die volgens jou er niet bij hoort. Dus via bank/giro moet gewoon kunnen, maar dan gaat het hele proces van xboxlive! langzamer, want dan moeten er inschrijfformulieren ontwikkeld worden, iedereen moet dan zo'n formulier invullen, opsturen, voorzien van zijn/haar bank/gironummer, handtekening zetten, ms moet dan ieders nummer checken, bank/post moet handtekening checken en het incasso uitvoeren. Teveel werk, cc is makkelijk, je voert je naw in, je cc-nummer, vervaldatum, klaar!

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    betekend in iedergeval dat het duurder word:mad:

3. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    En voor degene die prepaid kaarten als optie heeft gebruikt, wil iemand mij dan uitleggen wat voor proces je dan in gedachten had om dat te verwezenlijken? Oftewel, hoe wil je dat doen? Een telefoon opwaarderen, ik heb altijd abo gehad dus ik weet het niet echt, is naar mijn mening een kaartje kopen, nummer bellen, code invoeren en klaar. Maar hoe wil je dit proces koppelen aan een xboxlive!?

4. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pcies, al die service die ms naar zijn mening inbrengt moet ook vergoed worden.

5. stefander

stefander Gamesjournalist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar om dat nu te verdienen met applicatieformulieren... :D Ik denk dat ze gewoon meerdere mogelijkheden moeten maken om je aan te melden. En nog een vraagje voor de happy bétatesters:
    Moet je elk jaar een nieuwe subscription-code invoeren in het Dashboard of wordt het automatisch van je rekening afgehaald? Ik heb namelijk ergens (weet niet meer waar) gelezen dat je elk jaar je subscription-code via Internet moet bestellen. Dan kunnen ze ook gewoon makkelijk doen en het via accept-giro's doen. Zoals bij een tijdschrift: heb je toch ook geen credit card voor nodig?

6. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met een creditcard is MS verzekerd van betaling en met een bankpas niet.

Zo simpel is het.

7. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    En met leeftijd heeft et niet te maken,want als je onder 18 bent vraag je et aan iemand anders met CC en weten ze nog niet hoe oud je bent,en over betalen et eerste jaar is da niet eens nodig via CC maar dit word pas allemaal beantwoord als et zo ver is, we zijn hier al aant filosoferen dus doen ze vast daar ook wel

8. stefander

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom moet je eigenlijk bij aanmelding je CC-nummer opgeven? Ik bedoel, het eerste jaar is al betaald en heb je misschien volgend jaar een ander CC-nummer. Of werkt een vervaldatum niet zo en heb je bij de volgende pas hetzelfde nummer? Sorry, ben een beetje een n00b op dat gebied...

9. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Dat zou ik ook ook wel is zeker willen weten.

10. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ehhh, downloadable content misschien!

Het gaat er gewoon om dat MS wat er ook gebeurt, geld krijg voor hetgeen dat je eventueel download.

11. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het probleem niet zo als je te jong bent voor een CC.... of het verplichte maandinkomen niet hebt ;)

Er is vast wel iemand die je goed kent (je ouders vast wel) waarbij je op de CC kunt. En als ze er nog geeneen hebben dan vraag je of ze er 1 nemen en jij de jaarlijkse kosten daarvan betaalt. Zijn nl niet schokkend hoog. Niet iig als ik kijk naar de CC voor studenten bijvoorbeeld bij de postbank. D8 dat het iets van 15 a 20 euro was.

12. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Men ouders kunnen er geen nemen in verband met een vroegere geldkwestie dus.... niks voor mij

13. stefander

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, maar daar zitten meestal toch nog minpunten aan. Je moet ook nog minimaal 650 euro per maand op je credit card stoppen.

14. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Nee Stefander, een CC wilt zeggen dat je de beschikking krijgt over een bepaald krediet, laten we zeggen €1000,-.

Het is dus geen speciale rekening met een speciaal pasje, je kan er dus niet, zoals bij een betaalrekening geld op storten.
    Je credit-card krijg je op je bestaande rekeningnummer, waar je aan moet kunnen tonen dat je een maandelijks, vast inkomen heb.

15. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een heel goed idee eigenlijk.
    Beter dan een CC in elk geval aangezien er zeer weinig jongeren/volwassenen al een CC hebben.

En voor de jongere mensen...
    Tjah dan kijken ze hun oudere broer/zus/ouder en weet ik veel wie lief aan.

Tword hard tegen hard met Xbox Live! en ik zou het erg vinden als kind een trauma krijgt als ik em own met CS / UC :+

16. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Tjah en als je nou zwart werk :9 ???

17. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Dan heb je gewoon pech, en ben je dom bezig mbt je verzekeringen!

18. stefander

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch nog een paar vraagjes: dus je behoudt gewoon je eigen bankrekening maar je krijgt er dan een credit card ipv een bankpas? Of zijn ze allebei nog geldig? Dat betekent dus ook dat je geen apart rekeningnummer krijgt die dus niet geldt voor je oude? Zo niet, moet je je salaris overstorten naar die rekening? Sorry, maar ik moet toch echt alles weten voordat ik echt mijn ouders kan overtuigen... Op de normale CC-sites zoals mastercard.com of visa.com staat niets dan onzin... Kan je trouwens de Rabocard gebruiken als credit card (zit namelijk bij de Rabobank)?

19. goalkiller

goalkiller kazza

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is de oplossing om jullie ouders lief aan te kijken of een krantenwijk te nemen, immers een cc kun je ook krijgen voor een paar eurotientjes per jaar. Voor wat hoort wat, dus wie wil gamen online zal geld dus moeten werken.

20. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    topic lezen...

Ja want je rabocard is gewoon een mastercard.
    Nee je hebt geen extra rekening nodig, het gaat gewoon van je betaalrekening af. En je gewone pasje blijft dus ook gewoon geldig.

Deel Deze Pagina