Jah, da's voor de Rabobank. Dan krijg je een speciale credit card genaamd Rabocard. En die telt gewoon als Master Card. En dat wist ik nog niet...
DE oplossing voor dit probleem is denk gewoon een code die je koopt in de winkel die geregistreerd staat bij MS. Als je die activeert heb je 365 dagen Xbox Live. Daarna moet je weer een nieuwe kopen. Als je wel iets wilt kopen zoals extra levels, dan heb je denk pech zonder CC. Het probleem is namelijk dat jongeren (onder de 1 geen producten mogen kopen (alleen als je handelsbekwaam bent), dus om dit te controleren moet MS een soort bewijs hebben. Ik denk ook dat het nodig is om hackers en mensen die hun XBOX hebben omgebouwd uit de buurt te houden omdat je (met CC) een soort legitimatie hebt gegeven.
Dat is allemaal waar, maar moet je bij aankoop van een nieuwe code geen nieuwe GamerTag aanmaken? Ik houd liever mijn GamerTag en vraag een credit card aan op de naam van m'n ouders dan ieder jaar onder een andere naam te gamen. Dat extra levels kopen met credit card is niet helemaal waar. Sommige content is gratis, en hebben degenen zonder credit card gewoon geluk. En degenen mét credit card ook... Ja, maar dan hoeven ze toch nog niet te weten dat je je Xbox omgebouwd hebt? Je hebt toch geen webcam die op je Xbox staat aangesloten zodat iedereen je kan zien zweten tijdens een potje Unreal Championship? Voor de rest allemaal zo goed als waar...
moet je voor de rabocard ook weer een inkomen hebben boven de 600euro of maakt ut niet uit hoeveel je verdient?
maakt niet uit volgens mij...ik verdien het wel, maar ik heb er niets over gehoord toen ik de pas aanvraagde
mooi! ik hoop dat het zo is want als de xbox live er is gebruik ik liever een eige card ipv die van me ma dan gaat ze weer moeilijk lopen doen over veiligheid blablabla! altijd zelfde gezeik
hey Mirik, Weet je zeker dat er aan het eind van dit jaar andere betaal mogelijkheden komen? dat zou wel flex zijn, ik zou niet weten wat ik op XBL moet spelen behalve SW: galaxy, en halo 2 en die komen tadaaaaaaa aan het eind van het jaar!
Weet je zeker dat dat ook voor gamers ONDER de 18 jaar is? Zo wel, dan weet ik dat ik mijn creditcard van m'n ouders niet meer nodig heb...
om een credit card te krijgen moet je meestal een vast inkomen hebben en dat red je igg niet met een bijbaantje (voor studenten gelden soms uitzonderingen), je hebt een creditcard nodig om een account voor de xbox live aan te maken, hierdoor kan er geld worden afgeschreven van jou creditcard als je bijvoorbeeld nieuwe content gaat downloaden. (game content zoals maps, skins, etc.) niet alles kost geld. maar igg de creditcard geld ook als een soort van legitimatie en het is een handig en snel betaalsysteem, als je geen gamecontent download word er igg het eerste jaar nix extra's in rekening gebracht.
Dit is nog allesbehalve zeker; Microsoft is nog aan het nadenken over de mogelijkheden tot betalen naast de credit card in Europa. Zowiezo zul je om Live! te kunnen registreren in eerste instantie gewoon een cc nodig hebben, totdat er eventueel een ander betalingssysteem komt.
Ik denk dat ik gewoon nog even ga afwachten. Weet je wat het is, als je er goed over na denkt, slaat het Credit card sys helemaal nergens op in Europa, jaja, "legetimeren", "zij komen altijd aan hun geld", dit klinkt echt allemaal als bla bla bla in mijn oren! Als je een lomp telefoon abbo afsluit heb je dan een CC nodig?? NOPE!, waarom? omdat die telefoonaanbiederes al lang hebben gezien dat dat sys niet opschiet hier (In Nederland althans) Hoe oud moet je eigenlijk zijn om een telefoon abbo af te sluiten? Ik denk dat Microsoft zich wel gaat realiseren dat ze een hele groep mensen links laten liggen, en dat is nou net die groep die ze wlde als doelgroep, ze wilde JUIST de mainstream targetten, ze kiezen IMO gewoon voor een slechte benadering. zoals ik al zij, ik zit er echt niet op te wachten hoor om "live" te kunnen, waarom? de games intereseeren me gewoon niet erg... dont get me wrong on this... Ik vind online gamen super! Wat zeg ik, ik denk dat ik 1 van de pioniers was van online console gaming,(DC; Q3 en PSO usa import) maar ik ga pas online als er "echte" nieuwe eraringen zijn (lees Halo2 SW:Galaxys) tot die tijd hou ik het wel uit met genoeg offline content en de weekelijkse Online Halo CTF @ the Gulch!
Als jij een telefoonabonnement wilt afsluiten moet je je kunnen legitimeren met een geldig rijbewijs, paspoort of Europees Identiteitskaart. Verder moet je met een bankafschrift kunnen aantonen dat je adres- en bankgegevens kloppen. Dus dat wordt heus wel gecontroleerd, zelfs nog zwaarder dan Xbox Live! En ja, je moet 18 zijn, zoals met elk contract dat je afsluit, omdat het anders simpelweg niet rechtsgeldig is. Dus wat jij zegt is absoluut onwaar.
Wat ik zeg is absoluut waar..... Van dat 18 jaar was een vraag...geen suggestie, ik heb ook een abbo, maar ben al lang geen 18 meer dusja, Ya Natuurlijk moet je je legetimeren als je een abbo af wil sluiten, maar het MOET ook op andere manieren kunnen, dan met een CC bankafschrift meenemen naar een telefoonwinkel, dat is dus echt niet waar, je bankpasje is meer dan genoeg... Ik geef gerust toe, dat voor Microsoft het CC sys heel makkelijk is, maar in dit geval gaat het niet om wat makkelijk is voor hun, het gaat om wat is makkelijk voor de ons, de klant! (ga nou niet zeggen dat voor jou een CC net zo makkelijk is, want als ik die posts van je zo lees, heb je die CC eigenlijk alleen maar voor XBL aangschaft, dus met andere woorden, als je XBL, op een andere manier had kunnen "betalen" had jij dat gedaan.) Waar ik en beetje naartoe wil is dat Microsoft gewoon abbos gaat verkopen, bv je vraagt een formuliertje aan op internet, dat krijg je thuisgestuurd, je vult alles in je stuurt het terug en tadaa de deal is rond hoe moeilijk is dat nou te relaliseren?, (ok Microsoft is niet echt goed in dingen opsturen, AHUM reward pack, lol)) oja en wat heb ik gezegt dat niet waar is?